Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.08.2012 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 17474 [Testy a predstavenia - Test]
Pri preberaní rakušáckeho fun bajku som oznámil technikovi: "idem prevetrať motarda, čo sa hrá na turistu", na čo mi on s kamennou tvárou oznámil, že on sa nehrá, on cesťák je! Vtipálek, pomyslel som si vtedy. Teraz viem, že nekecal, aj keď pravda je niekde uprostred.
Keď KTM predstavila svoje prvé SMTčko v roku 2009, trafila presne do čierneho. Skoro každý motorkár by chcel mat motoriek viac, minimálne 2. Jednu čisto na jašenie sa a druhú na cestovanie. Nie každý si to bohužiaľ môže dovoliť, či už finančne, alebo časovo využiť dve mašiny. Túto dilemu za nás KTM vyriešila bravúrne. Postavila motorku, ktorá spája tieto 2 základne požiadavky tak dokonalo, že suverénne poslala svoju SMTčku bez väčších zmien do boja aj 4tý rok výroby.
Rekapitulujme: Predné aj zadné komplet nastaviteľné odpruženie WP, ktoré patrí určite k nadpriemeru, sú zľahka vylepšené. Zadný tlmič vďaka tomu umožňuje širšie nastavenie predpätia a predná vidla zvláda extrémne brzdenie zas o niečo lepšie. Ľahučký, tuhý rám, pozváraný z chróm - molybdénových trubiek sa nezmenil. Aj jadro strojovne, véčkový dvojválec s váhou skvelých 58kg, zostalo okrem upravenej hlavy válcov, bezo zmeny. Touto úpravou odpadla potreba kontroly ventilových vôlí pri prvom servise. Najvýznamnejšou novinkou, ktorou sa KTM hrdí, je nové ABS, špeciálne vyvinuté v spolupráci s firmou Bosch pre eSeMTéčko. Cieľom bolo vyrobiť športové, veľmi citlivé ABS, ktoré nebude zbytočne obmedzovať športovú jazdu. Tento nový systém váži 1kg a čidlo sníma polohu až 48 krát za 1 otáčku kolesa, čo zaručuje skutočne presne vyhodnocovanie situácie. K turistickej tvári KTMky prispievajú aj praktická 12V zásuvka pri spínacej skrinke, plastové blastre proti vetru, výstražné blikačky, ako aj zadná platňa na batožinu a držiaky bočných kufrov, sériovo montované na kryty výfukov.
Dizajnovo motorka zostala nezmenená a ja vravím – dobre tak. Agresívny dizajn športového motardu, výfuky pod sedlom, trubkový rám, ktorý nezakrýva, len drží v klietke výbušný motor, vysoké sedlo – skrátka minimalistický až surový vzhľad veľkého a ako som neskôr zistil, aj cestovného motardu. Minimalistická je aj prístrojovka, ktorá ukazuje základné info. Možno, keď už má byt cestovný, displej mohol ukazovať stav nádrže nie len svietiacou rezervou.
Ako som už spomínal, na túto mašinu som sa veľmi tešil. Športové V2 to je moje a ešte keď je to takto kompaktne a prémiovo zbalené, nie je o čom. Je až zbytočné vypisovať čo motorka má alebo nemá, dokonca tu nehrá prím ani ako vyzerá. Toto je čisto o radosti z jazdy.
Kľud, nie je to slogan pracujúcej mládeže, to len ja sa škerím po prevzatí kľúčiku od moto, napriek tomu, že prvé kilometre budú smerovať do práce. Meškám, ale neponáhľam sa. Štartujem, zvuk má potenciál, ibaže utlmený. Ale to V2 tam je počuť. Obzerám si ju, obchytávam, dostávam ju do rúk, hop a už som v sedle. Je vyššie (855mm), ale mne vyhovuje – mám prehľad. Sedím na prvom náznaku turistickosti, je veľký a pôsobí pohodlne. Meškám už slušne a teda klap jednotka, plyn, moto šklbne a predné sa odliepa. Kamarát, s kľudom, vravím si. Alebo žeby nie? Prepletám sa zaplnenou Rožňavskou, na plyn idem citlivejšie, ale nervóznemu šklbnutiu sa nevyhnem. Chvíľu ma to rušilo, ale potom som si pripomenul na čom sedím. Športové 116 koňové Véčko sa nezaprie. Proste motor funguje systémom on-off. Pri pridaní nervózne vyrazí vpred a pri ubratí cukne takisto, s poznámkou – chlapče tu sa za plyn ťahá. Veľmi rýchlo si zvykám a po chvíľke mi to príde zábavné, rýdzo športové. Ono to také aj je a otáčky pod 3,5-4 tisíc mu moc nešmakujú.
Vďaka vzpriamenému, vyššiemu posedu mám v premávke dokonalý prehľad a nezaostávajú ani jemne vibrujúce späťáky, v ktorých dobre vidím dianie za mnou. Prepletanie v meste touto štíhlou Rakúšankou je hračka. A hračky sú načo? Na hranie a ja sa bavím skvele. Až tak, že míňam odbočku. Podvedomie funguje skvele, chce sa vyhnúť povinnostiam a oddať sa zábave. Na tejto KTMke sa zvieracím pudom prepadá obzvlášť ľahko. Robím zakázaný U-turn a mastím si to do robotky. Zosadám nadšený a už špekulujem nad dovolenkou. Rozmýšľam nad poslednými 20timi minútami a konštatujem, že mesto a SMT ide dokopy. Firmy by sa mali zamyslieť nad investíciou do SMT flotily pre svojich zamestnancov – radosť chodiť do práce!
Ešte v ten istý deň, po “šichte”, som bol dohodnutý s Cacao na fotenie. Pracovné zdržanie a ja mám byť za pol hodinu v Trstíne. Nemožné, volám Cacaovi, ale ten už asi vyrazil. No nič, snáď budú páni policajti zhovievaví a Domino trpezlivý. Mesto opúšťam po Lafranconi, smer Záhorie a začínam točiť pravým šulcom. To jak sa nechá tento jedoš vytáčať, je na objem a počet válcov pozoruhodné. Kladie len minimálny odpor a otáčky letia nahor. Citeľne zaťahuje od 4 tisíc, pri cca 6 už začína pravé dvojvalcové rošambo, ktoré drsne zastaví až obmedzovač po 9500 otáčkach. Tu by som asi odporúčal laďáky, pretože kombinácia “ľahkonohého”, točivého motora s utlmeným zvukom z výfukov vytvárajú milnú predstavu pomalšej jazdy, než akou skutočne idete. Maximálku, ktorá je cez 220 km/h som neskúšal, ale do 190 akceleruje s prehľadom a nemala problém isť ďalej, čo je na motard slušná hodnota.
Míňam preplnenú Stupavu a SMTéčko zrazu ožíva, jak tá otrepaná ryba vo vode. Ten, kto tento kraj pozná, asi tuší prečo. Zákruty! Pre ne bola táto motorka stvorená a tu zo seba vydá to najlepšie. Proste z nej strieka čistá esencia radosti z jazdy a keby sa ma niekto spýtal, čo na tých motorkách vidím, tak mu poviem len – toto! Tých necelých 200 kíl (bez šťavy) si prehadzujem zo strany na stranu jak kolobežku. Zvyknutý vysadať ma to tu ani moc nenapadlo, len prenášam váhu a tlačím motorku v zákrute pod seba. Široké rajdy, umožňujúce uvoľnený posed, len dopomáhajú ku skvelej ovládateľnosti. Stúpačky našli dobrý kompromis medzi pohodlím a športovým umiestnením, čiže nohy nebolia a škrtnete ich len keď to už trochu preháňate.
Sériový podvozok som nemal potrebu prestavovať, akurát možno sa pohrať s odskokom zadného tlmiča, keď pri rýchlej zákrute s preliačeným asfaltom ma zadok nakopol viac než bolo treba. Ináč držal bez výhrad. Je pohodlný, ale zároveň dostatočne pevný, aby držal stopu aj v hlbokých náklonoch, či už v pomalých, alebo rýchlych zákrutách. Skvelé sériové gumáky Conti Sport Attack ani raz nezaváhali a rýchlo nabrali pracovnú teplotu. Skúšal som ich aj pri povinnom, motardovskom stoppie a…nič. Zadné sa nedvíhalo, skúšam ešte raz, tlačím na jedovatú prednú brzdu a už keď chcelo isť zadné kolo do luftu, z páčky sa ozvalo jemné drnčanie. Dobré ránko, volá ABS. Ale treba uznať, že je vyladené skvele. Viete že ho máte až skutočne v poslednej chvíli. Ináč jazdu neruší. Zadné, to je iné, tam to vypína dosť skoro, čiže ak sa niekto cíti a chce sa do sýtosti vyblázniť (rozumej drifty, stoppie a iné srandy), musí mašinu vypnúť, zapnúť, podržať gombík na prístrojovke a môže vyraziť pre dávky adrenalínu (alebo “prúseru”). Keď už sme pri brzdách, nespomenúť radiálne 4-piestikové sekačky od Bremba by bola chyba. To sú jednoducho superšportové brzdy a s obratným, aj keď prerasteným motardom, nemajú žiadny problém. Ich sila je obrovská a v kombinácii s novým ABS systémom, aktívne prispievajú k jazdcovej bezpečnosti aj v kritických situáciách.
Na fotenie som nakoniec došiel neskoro, ale po tých necelých 100km odjazdených ten deň som sa s SMTčkou neuveriteľne zžil a seriózne som nad ňou uvažoval ako o potencionálnej budúcej. A to som ešte naplno nespoznal jej druhú - turistickú tvár.
Cestovateľské ambície Téčka som vyskúšal plne naložený (priateľka + požičané origo plastové KTM taško - kufre a KTM tankvak na nádrži) na ceste do a z Demänovej. Kufríky boli síce menšie, ale ja som sa do nich pobalil a frajerke museli stačiť tiež. Upnúť na motorku sa dali do 2och minút a bez náradia. Na prvej benzínke si tá moja pochvaľuje zadné sedlo, že konečne sedí na sedačke, nie na trestnej lavici. Mínus bol ale uzáver nádrže, ktorý nevisel na pánte, čiže manipulácia s nim bola trochu nepraktická. Spotreba podľa bločku (7.2 l) sa mi zdala vyššia, ale pripisoval som to predošlému foteniu.
Vyrážame, skúšame diaľničný presun R1, cesta plynie celkom príjemne. Na oko malý štít si svoju pracú odvádza dobre a komu by nestačil, KTM ponúka doplnkový, väčší. Schádzame z R1, tankujeme a ja zas hodnotím. Spotreba síce klesla (6.4L oproti 7.2L pri sólo športovej jazde), ale zrovna extra turistická nie je. Zachraňuje to veľká, 19 litrová nádrž, ktorá pri turistickej jazde umožní dojazd aj 250km. Pohodlie je ale pre oboch nečakané, som milo prekvapený. Počujem sťažnosti na spolujazdcove madlá, že dosť vibrujú a brnia jej rúčky. Halt moja drahá, musíš sa držať mňa, poklepem si po bruchu, akože tuto a zisťujem že aj mne ruky od riadidiel trocha brnia. Nuž, pri dlhšej ceste sa vibrácie od V2 prejavujú, ale nie je to nič, čo by sa nedalo zvládnuť.
Príjemné je ale zistenie, že ani pri plnom zaťažení fun factor prudko neklesá. Je síce trocha cítiť rozdiel vo výkone, aj zadný tlmič by bolo fajn trocha pritvrdiť, ale stále je to hravá a zábavná motorka. V okolí Banskej Bystrice a neskôr aj cestou cez Donovaly, sme preverili športovú turistiku a SMTéčka vôbec neprotestovala. Práve naopak, rýchle zákruty sme naklopení šli miestami 150-160 km/h a motorka krásne držala stopu a v prípade potreby sa ochotne nechala točiť, takže sme mali pri predbiehaní vždy bezpečnú výkonovú rezervu. Za celú cestu som necítil bolesť v ľavačke – páčka hydraulickej spojky nekládla veľký odpor. Kebyže chcem hľadať chybičky, bolo by to spomínané občasné pohupnutie mäkšieho zadku, ale nebolo to niečo, čo by naštrbilo dôveru v stabilitu. Potom ešte 2 krát trafený falošný neutrál a možno ešte stojan s vyklápacím tŕňom v ťažšie dostupnej polohe hneď za radičkou. Ono by sa zdalo, že je to je taký Dr. Jeckyll a pán Hyde, ale nie. Ona síce má 2 tváre, ale nestriedajú sa, skôr sú na scéne súčasne. Čiže cestuje sa zábavne a zabáva sa pohodlne.
Kto by to s cestovaním myslel skutočne vážne, v inventáry KTM je množstvo užitočných doplnkov, ktoré spríjemnia dlhé jazdy, ako napríklad väčšie kufre a plexi, vyhrievané rukoväte, alebo kryt motora pre offroadových dobrodruhov. Mimochodom, zobral som ju aj na šotolinu a po vypnutí ABS sa správala v rámci možností nielen suverénne, ale, budem sa opakovať, zábavne.
Keby chcem byť prísny, do priamej konkurencie SMTčka zaradím len cestovné fun bajky, ako sú veľké Dorsoduro s ABS od Aprílie (11 800 Eur), ale to je skôr konkurent pre SMR a nadopovaná a pretechnizovaná Multistrada (15 400 Eur) od Ducati. Hypoša som nezahrnul, ten má s cestovaním málo čo spoločné.
Kebyže kritéria trochu popustím a dovolím súťažiť aj veľkým cestovným endurám, konkurencia sa razom rozrastie. Máme tu väčšie a turistickejšie BMW R 1200 GS (13 200 Eur), trojválcový Triumph Tiger je s priaznivou cenou (10 700 Eur) podobný skôr BMW ako KTM, exotická, tiež 3válcová Benelli TRE 1130 K (10 990 Eur), alebo nový Crosstourer (13 190 Eur) od Hondy, či najnovší cestovateľ mejd báj Yamaha - XTZ 1200 (13 390 Eur). Suzuki už veľkého Stroma nerobí a Kawa má litrového Versysa (11 995 Eur), čo je tiež trošku iná motorka, ako aj posledných pár menovaných.
No a pre koho je šniclica určená? Pre mňa! Má všetko, čo od motorky chcem. Dravý dizajn, obrovský fun faktor, skvelé jazdné vlastnosti, ostré brzdy a výkonný V2 motor. Na druhej strane je pohodlná, dá sa s ňou ísť bez problémov aj na dlhšiu dovolenku v dvojke a aj turistika vie byt čertovsky zábavná. Má aj malé chybky, ale svojimi kvalitami ich do tohto športovo - cestovného predstavenia nepustí bližšie, ako do predposledného radu. Toto je všestranná motorka, ale len v tom dobrom slova zmysle. Chvíľami som uvažoval, že by som na čas vymenil taliansku kuchyňu, za poriadny rakúsky Schnitzel. Matox by odporúčal SMT.
skvelé skĺbenie rýdzo športového náradia s cestovateľskými ambíciami | drobnosti ako veko nádrže bez pántu, nešikovný stojan, či chýbajúci ukazovateľ paliva |
Servisný interval | 7 500 km |
Spotreba | 6.8 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 19 l (3.7 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 230 km |
Cena motorky | 12 800,- EUR |
Nosič kufra topcase | 44,90 EUR |
Kufor topcase | 37 l - 99,90 EUR, 46 l - 179,00 EUR |
Nosič bočných kufrov | v sérii |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhriavané rukoväte | 79,90 EUR |
Turistické plexi | 119,00 EUR |
Tankvak | 129,90 EUR |
Padacie rámy | 159,90 EUR |
Ochrana motora | 199,90 EUR |
Páčka brzdy predná | 88,08 EUR |
Páčka brzdy zadná | 73,08 EUR |
Stupačka | 45,84 EUR |
Spätné zrkadlo | 20,04 EUR |
Smerovka | 15,12 EUR |
Svetlomet | 118,02 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CENTRAL EAST EUROPE s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Ducati | Aprilia | Benelli |
Model: | 990 SMT | Multistrada 1200 | Dorsoduro 1200 | TRE 1130 K |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 |
Kategória: | Supermoto | Cestovné enduro | Supermoto | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | Dvojválec, V 75° (4T) | L-kový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 1198.4 ccm | 1197 ccm | 1131 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9250 ot. | 130.6 k (96.0 kW) / 8700 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 7000 ot. | 118 Nm / 7500 ot. | 115 Nm / 7200 ot. | 112 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 | 12.5:1 | 11.2:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 62,4 mm | 106x67.9mm | 106 x 67.8 | 88.0 x 62 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 170 mm | 160 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 170 mm | 155 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 196 kg | 189 kg | 215 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | |||
Výška sedla: | 855 mm | 850 mm | 870 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1505 mm | 1528 mm | 1515 mm | |
Dĺžka: | 2248 mm | 2183 mm | ||
Šírka: | 925 mm | 850 mm | ||
Výška: | 1205 mm | 1050 mm | ||
Svetlá výška: | 195 mm | 1320 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 20 l | 15 l | 22 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 08/2012: 12 800,- EUR | Cena 08/2012: 15 400,- EUR |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Triumph | Honda | Yamaha | Kawasaki |
Model: | R 1200 GS "90 Jahre BMW Motorrad" | Tiger 1050 | Crosstourer | XT1200Z Super Ténéré | Versys 1000 |
Rok: | 2013 | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) | V4 76° (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1050 ccm | 1237 ccm | 1199 ccm | 1043 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9400 ot. | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 5750 ot. | 100 Nm / 6250 ot. | 126 Nm / 6000 ot. | 114.1 Nm / 6000 ot. | 102 Nm / 7700 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 11.7:1 | 12:1 | 11.0 : 1 | 10.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 79 x 71.4mm | 81 x 60mm | 98 x 79.5 mm | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | kardan | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 150 mm | 190 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 150 mm | 190 mm | 150 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-ZR19 | 120/70 ZR 17 | 110/80-R19 | 110/80 19M/C 59V | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 255 mm | 276 mm | 282 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 180/55 ZR 17 | 150/70-R17 | 150/70 17M/C 69V | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 203 kg | 198 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 228 kg | 275 kg | 261 kg | 239 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 835 mm | 850 mm | 845 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1507 mm | 1510 mm | 1595 mm | 1540 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2110 mm | 2285 mm | 2250 mm | 2235 mm |
Šírka: | 940 mm | 840 mm | 915 mm | 980 mm | 900 mm |
Výška: | 1450 mm | 1320 mm | 1335 mm | 1440 mm | 1405 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 205 mm | 155 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 21.5 l | 23 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 268 km | cca 302 km | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 10/2012: 10 700,- EUR (aj s ABS) | Anti-hop spojka (manuálna prevodovka) Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test) Cena 08/2012: 13 190,- EUR | Cena 10/2012: 14 190,- EUR | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) |
Pridané: 08.08.2012 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 990 SMT |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | Dvojválec, V 75° (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 62,4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm |
Brzdy vpredu: | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 196 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Rázvor: | 1505 mm |
Svetlá výška: | 195 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Poznámka: | |
Cena 08/2012: 12 800,- EUR |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 199187 | Včera: 239580