Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dlho som čakal... 2. časť. 2/5

 Zdieľať

Pridané: 28.11.2011 Autor: MajoKE
Čitatelia: 10706 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Pompeje

Latka bola nasadená vysoko a Pompeje ju neposunuli vyššie, boli skvelé, ale nie úžasné. V čase pohromy tam žilo 25 000 ľudí, ako všetky mestá mali divadlo, nevestince.

 Pompeje. Vyjazdené koľaje od vozov. Vezuv v pozadí.
Pompeje. Vyjazdené koľaje od vozov. Vezuv v pozadí.

Všetci sme odfotili sadrové odliatky tiel, pozreli domy bohatých, divadlá. Ku podivu tam bolo množstvo uličiek, kde nebol nikto, komplex je ozaj rozsiahly, statív mi zhabali pri vstupe. Mestské fórum bolo príliš dokonale obnovené, maľby na stenách boli podstatne, neporovnateľnejšie chudobnejšie ako v Herculaneume.

 Pompeje, divný domček.
Pompeje, divný domček.

Tie prechádzky, kde nebol nik, majú niečo do seba, posedíš si na priedomí pôvodných domov bez turistov, odpočívaš, relaxuješ. Do jedného domu by som sa bál vstúpiť. Na tabuli boli štyri penisy, kľudnejší by som bol pri vstupe do domu, kde by boli znaky Renault. Nasledovala bomba.

 Paestum
Paestum

Paestum

Opustil som ruch, preplnené cesty a vydal sa k moru pozrieť tiché, skvelé Paestum založené okolo roku 720 pre n. l. Pohltil ho Rím a tak sledovalo jeho osudy. Objavili ho v r. 1752. Neptúnov chrám patrí k trom najzachovalejším chrámom staroveku, je tam chrám bohyne Ceres, alebo bohyne Atény a torza ďalších budov, divadiel, zvyšky kamenných ciest. Celé mestečko aj to bežné pôsobilo kľudne, spokojne až pietne. Chrámy sú ozaj pekné a v noci, keď sú osvetlené musí to vyzerať plasticky. V areáli sme boli štyria!

 Paestum
Paestum

Potom nastala menšia logistická chybička. Totiž štvorprúdová diaľnica od Salerna na Sicíliu je len na mojej mape. Bolo to okolo 400 km, rátal som teda 4 hodinky a plavím sa. Trvalo to 6 hod. Na mnohých kopcovitých úsekoch je len jeden pruh, ten obsadí kamión a už si to hasíš na trojke. Nemá význam predbiehať, len sedieť a trpieť. To, čo sa deje v prístave pri posúvaní, kupovaní lístkov, naloďovaní patrí do Afriky. Keď si sám na motorke, samozrejme nevieš, posúvať motorku a súčasne kupovať lístok v 20 m vzdialenej búdke. Tí čo majú spolujazdca to dokážu, aj rodiny v aute. Lístok na trajekt stál 16 €. Bolo už okolo 20 hod., keď som sa nalodil a chcel som spať na úpätí Etny.

 \"Územie\" Etny, cca 2000 m n. v. ďalej po vlastných do 2920 m. n. v.
"Územie" Etny, cca 2000 m n. v. ďalej po vlastných do 2920 m. n. v.

< >

Pridané: 28.11.2011 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 179365 | Včera: 217873