Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.12.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10107 [Testy a predstavenia - Prilby]
Ešte pred koncom roka, sa nám do rúk dostala zaujímavá novinka z dielne UVEX na rok 2011. Celo karbonový model ONYX, ktorý jazdí aj Stefan Bradl.
Hneď na prvý pohľad a na prvý omak cítite, že nemecká precíznosť sa nezaprie. Prilba je zabalená v špeciálnej polstrovanej taške s možnosťou vloženia menovky. Prilba samotná je ešte zabalená v klasickom vrecúšku na prilbu ako sme zvyknutí. Už keď držíte toto celé premakané balenie poznáte, že sa vnútri ukrýva ozaj ľahučká prilba. Keď ju vydolujete z dvoch obalov, vykukne na vás dizajnovo jednoduchá, naleštená chuťovka.
Čo určite na prvý dojem udrie do očí, je bezpochyby cez číry lak ľahko viditeľná štruktúra uhlíkovej tkaniny. Tak tu sa ozaj nedajú skryť nejaké deformácie v pravidelnosti „šachovnice“. Dizajn dopĺňa už len päť jednoduchých nálepiek s logom značky. Samozrejme pod lakom. Ako druhé prekvapí a zrejme aj väčšinu nových majiteľov poteší jemne zadymené plexi. Nesie označenie Supravision® HD, ktoré má výrazne vylepšený antifog, je extrémne odolné voči poškriabaniu a má 100% UV filter (400nm). Je z 2 mm makrolonu, k tomu ešte píšu, že neskresľuje a má antistatický povrch.
Jednoduchá výmena skla je už je asi samozrejmosť. Ľahučkým pootočením plastových zámkov v tvare značky UVEX o 90 stupňov a ich následným vybratím, sa po otvorení plexi samo odistí a zostane vám v ruke. Možno sa to ťažko opisuje, ale je to úplne jednoduché a rýchle.
Výbava zlepšujúca komfort a pasívnu bezpečnosť jazdy je určite ventilácia. Onyx má jeden bradový vetrák, ktorý po otvorení dovoľuje vzduchu prúdiť cez mriežku priamo na bradu a hore na plexi. Ako jediný sa otvára vyklopením. Ďalej tu je hlavný čelový vetrák a dva bočné horné. Tie sa otvárajú posúvaním. No a na zadu, pod aerodynamickou vlnkou sú dva mriežkami vybavené otvory na vyústenie prúdiaceho vzduchu. V závere určite ešte spomeniem vetráky a ich ovládanie.
Bradový deflektor, mimochodom dostačujúco veľký (dočiahne až po krk), je už v sérii. Takže sľubuje jazdu bez zbytočných turbulencií v prilbe. Upínanie prilby ako sa patrí na race-ovku je jednoznačne na dva D-krúžky. Dokonca na dva titanové krúžky. Popruh zapínania je dostatočne dlhý na to, aby ste ho nemuseli vždy prevliekať celý von. Takže ho bez problémov dotiahnete aj v rukaviciach. Lícne vypchávky sú odnímateľné, teda ich sem tam môžete vyprať. Trochu sa obávam o životnosť polstrovania a spodku prilby. Je také jemnučké, až mám pocit že by ho moje strnisko bez používania kukly rýchlo odrelo. Na spodku prilby sú dva reflexné pásy a reflexný UVEX nápis. Síce neviem načo, ale dobre, možno aspoň pre ten pocit.
Bohužiaľ nám prestalo priať počasie, takže ako sa chová v praxi zostáva pre nás neodkryté. Onyxa by som ocenil vysoko položeným hodnotením. Dizajn, spracovanie karbónu, plexi –či už farba alebo jednoduchá výmena, bradový deflektor, dlhý popruh, taška, to všetko je určite hodné ceny. Jediné čo na mňa pôsobí dosť lacne, je materiál a ovládanie vetrákov. Ale určite je podstatnejšie ako to všetko bude fungovať. Takže už len vyskúšať na moto, ako sa investuje 600 EUR na na drevo. Vlastne na hlavu.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec
Prilbu zapožičala spoločnosť Michael Fiala Motorsports
Pridané: 06.12.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126048 | Včera: 167247