Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.12.2010 Autor: tigrik77
Čitatelia: 21265 [Vaše stroje - Moja motorka]
Som spokojný a šťastný majiteľ Banditu. Tak som sa rozhodol napísať niečo o týchto strojoch. Kedže moje skúsenosti sú prevažne z obsahom šesťsto a šesťstopäťdesiat bude to o nich.
Nápad postaviť lacnú a nekapotovanú motorku prišiel z japonskej kancelárie v roku 1995. Na tú dobu presne vystihol to, čo vtedajšia mládež požadovala. Bol to dostupný, dizajnovo na tú dobu ostrý bike a mal dostatok výkonu. Mal aj niečo málo lesklého, aby sa bolo čím na ulici odlíšiť. Bola to predsa len doba Viraga a podobných chromovaných osláv.
Suzuki GSF600 Bandit rok 1995 |
Motorku poháňal radový štvorvalec o sile 78koní a krútiaci moment bol 53nm. Suchá váha stroja bola 196kg a brzdili ju vpredu dva kotúče, vzadu to bol jeden kotúč.
Potom v roku 1996 dostal Bandit inováciu. Pribudol hlavný stojan, praktické madlá pre spolujazdca a pre diaľkoplazov tu bola verzia s polokapotážou.
Suzuki GSF600S Bandit rok 1996 |
Zameriam sa trošku na model 1998, ten som mal možnosť pár krát sedlať. Po naštartovaní sa pobavíte za studena zo sytičom, zatiaľ čo motorka hltala vzduch ako dychtivá panna. Nakoniec sa však zahreje a z koncovky sa ozve zvuk pripomínajúci zhrdzavenú sirénu. Je to pecka aj pre skúseného bikera, no hold Suzuki. Tento model bol dosť nerozhodný na prednom kolese. Čo znamenalo pri príchode do zátačky pri vašom náklone motorka začala ešte len premýšľať čo vlastne urobí. Posed bol viac na motorke a dosť za ťažiskom, čo bolo pri ovládateľnosti dosť cítiť.
Ďalšia evolučná premena sa uskutočnila v roku 2000. Konštruktéri sa pokúsili vyriešiť takmer všetko čo bolo na predošlom modely kritizované. Takže prišiel nový, tuhší rám, lepšie rozloženie hmotnosti a širšie predné koleso.
Suzuki GSF600 Bandit rok 2000 |
Toto všetko sa malo podieľať na lepšej ovládatelnosti v zatáčkách. Veľkou zmenou bola aj väčšia pevnosť zadného tlmiča. Motorka sa celkove skľudnila. Predávala sa hlavne v peknej červenej farbe a na dlhšiu dobu sa prestalo inovovať. Japonci pridali ešte v roku 2002 palivomer a do roku 2005 to bolo všetko.
V roku 2005 motorke Japonci zdvihli objem na šesťstopäťdesiat. Motor nabral na sile a bolo cítiť omnoho lepšie rozloženie síl. Teda lepší točivý moment tak to treba správne nazvať.
Suzuki GSF650S Bandit 2005 |
Dvojité sedlo zachovalo dobrú myšlienku, aby jazdec nikde nevyčuhoval. Teda ľudsky prijateľné vyváženie stroja a vďaka tomu sa stroj moc dobre ovláda. Zmizli pochromované budíky a pribudla špicatá prdelka. Celkovo dizajnové zmeny motorke dodali agresívnejší tvar. Aj rám bol posilnený a boli trochu eliminované neduhy, ktoré mal. Technickou vychytávkou je nastaviteľné sedlo. Okrem toho, že sa dá znížiť sa posúva aj bližšie k riadidlám.
Zatiaľ predposledná zmena prebehla v roku 2007. Zmena to bola teda poriadna. Prišiel nový vodou chladený motor a vstrekovanie. Splnená už bola aj europska norma Euro3. Pre zníženie hluku a emisií pribudla ohromná koncovka výfuku.
Suzuki GSF650S Bandit rok 2007 |
Keď motorku naštartujete tak nadobudnete dojem, že ste práve zapli vysávač. Nič brutálne a to je poznávacie znamenie tohto stroja. Na blbnutie a veľké emócie má Suzuki v ponuke iné stroje. Bandit je univerzál a prívetivý držiak. Majiteľom bude slúžiť pekných pár rokov. Motorka sa začala predávať aj s ABS, samozrejme za príplatok. Tento model K7 vlastním aj ja a podrobnejšie som ho už opísal v článku Moja Suzuki GSF650S Bandit.
Posledná zmena by sa dala nazvať aj do nového roku, nová plastika. Nie nepíšem o kráľovi popu, ale stále o obľúbenej Bandaske. Nahá verzia dostala svetlo v štýle Gladiusu a kapotovaná verzia dostala tiež estetickú zmenu.
Suzuki GSF650 Bandit rok 2009 |
Suzuki GSF650S Bandit rok 2009 |
Okrem toho je preč dvojica budíkov. Nahradil ich jeden veľký s analogovým otáčkomerom a digitálnym tachometrom. Verzia s polokapotážou dostala dokonca praktické miesto v prednej časti na doklady. V základe je samozrejme aj centrálny stojan.
Bandit je jedena z nesmrteľných motoriek. Všetky doterajšie modely slúžia tisícom motorkárov. Za jeho obľubu môže nenásilný dizajn. Podvozok na okruhu moc nepochodí no na dlhšiu trasu je to práve fajn. Motor je kapitola sama o sebe, záťah už od spodku určuje túto mašinu za univerzál. Majitelia sú určite spokojní a ja patrím medzi nich.
Fotky a vedomosti v tomto článku som čerpal z internetu a časopisov.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | GSF 600 Bandit | GSF 600 S Bandit | GSF 600 Bandit | GSF 600 S Bandit |
Rok: | 1995 | 1996 | 2000 | 2000 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm | 599 ccm | 599 ccm | 599 ccm |
Max. výkon: | 79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot. | 75.1 k (55.2 kW) / 9500 ot. | 79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot. | 79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 53 Nm / 9500 ot. | 99 Nm / 9500 ot. | 54 Nm / 9500 ot. | 54 Nm / 9500 ot. |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | ||
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 196 kg | 199 kg | 208 kg | 208 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 800 mm | 800 mm |
Objem nádrže: | 19 l | 19 l | ||
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 200 km/h |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | GSF 650 S Bandit | GSF 650 S Bandit | Bandit 650 SA | Bandit 650 |
Rok: | 2005 | 2007 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 656 ccm | 656 ccm | ||
Max. výkon: | 78.6 k (57.8 kW) / 10100 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 10500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59.2 Nm / 4000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 11.5:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 65.5 x 48.7 mm | 65.5 x 48.7 mm | ||
Palivový system: | karburátor(y) | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 290 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/60-ZR17 | 120/60-ZR17 | ||
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 | 160/60-ZR17 | ||
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 204 kg | 204 kg | 218 kg | 218 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | |||
Výška sedla: | 770 mm | 770 mm | ||
Rázvor: | 1440 mm | 1470 mm | ||
Dĺžka: | 2110 mm | 2110 mm | ||
Šírka: | 770 mm | 770 mm | ||
Výška: | 1235 mm | 1225 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 19 l |
Pridané: 06.12.2010 Autor: tigrik77 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190478 | Včera: 140193