Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Suzuki GSF650S Bandit

 Zdieľať

Pridané: 30.03.2010 Autor: tigrik77
Čitatelia: 18760 [Vaše stroje - Moja motorka]

Zima je dlhá, práce málo, tak som sa rozhodol prispieť svojou troškou aj ja. Alebo ako som si kúpil Bandita a aké to s ním je.

Motorkárske začiatky som absolvoval na babetách, pionieroch a jawkách. Nič zvláštne, len také blbnutie po okolí bydliska. No po určitom čase som presedlal na veľké endurá. Tie som trápil hlavne jazdou v teréne, čo zanechalo pár „vylepšení“ na mojej telesnej schránke. Na jazdu terénom som zneužíval Yamahu XT600 r.v.89, ktorú neskôr vystriedala Suzuki DR800S Big r.v. ‘91.

 Suzuki Blue Duo: Bandit a mr. Big...
Suzuki Blue Duo: Bandit a mr. Big...

Neskôr po dôkladnom prehodnotení mojej finančnej situácie som sa rozhodol kúpiť novú mašinu. No a tu to celé začalo. Ktorá bude tá pravá? Enduro som mal, na superšport som si netrúfal, tak mi ostala kategória naked. Nastali nespočetné hodiny čítania a prezerania katalógov, časopisov a internetu. Katalógy a časopisy sa mi stali dočasne „motorkárskou bibliou“, no a boli po celom dome. Kedže som chcel novú, tak som chcel, aby bola predajňa čo najbližšie k Martinu. Nakoniec som vyberal medzi Suzuki a Hondou. Po návšteve predajní som sa rozhodol pre značku, ktorá má „eSko“ v názve. Predsa už jednu Suzku mám a je super.

 Šťastný majiteľ a Bandit...
Šťastný majiteľ a Bandit...

Už len vybrať potrebnú sumu z účtu a ísť si po vybranú Suzuki GSF650S Bandit, model K7. Prístup predávajúcich bol super. Škoda, že predajňa už nefunguje. Páni, ten pocit, keď som ju prvý krát naštartoval! Nie je to sen? Je naozaj moja, len a len moja! Dávam za jedna, pomaličky púšťam spojku a motorka neohrozene vyráža vpred. Na začiatok točím, len do 6000 otáčok, je predsa v zábehu. Po pár stovkách metrov zastavujem na benzínke pokochať sa pohľadom a dotankovať. Hneď sa zastavím pri spotrebe, tá sa pohybuje u mňa okolo 6-8 litrov. Je pravda že Banditovi rád prevetrám polokapotáž, ktorá svoju funkciu zvláda dostačujúco. Rýchlu jazdu zvláda bez problémov a Bandit neprotestoval ani na Maďarskom okruhu Hungaroring.

 Na okruhu...
Na okruhu...

Treba však uznať, že keď naložím plnú poľnú a priateľku, vyrazíme spoznávať krajinu, tak to je to pravé pre Bandita. No po 150-200 km má jednu nevýhodu a to presedené sedlo. Zadok začne dávať najavo, že má toho dosť a chce pauzu. Ďalšou nevýhodou môže byť váha tohto macka, hlavne pre nováčika. S plnou nádržou sa ručička na váhe zastaví na čísle 244 kg. No hneď po rozbehu je váha ihneď preč a motorka ide ako ostatné „chudšie“ modelky. Bandit je proste univerzál, ktorého poháňa kvapalinou chladený motor so vstrekovaním a spĺňa normy Euro3, takže motorka dáva pokojné spanie ochrancom životného prostredia. Pre elimináciu hluku a emisií je tu ohromná výfuková koncovka. Tú som už vymenil za inú, motorku to zoštíhlilo a pridalo krásnu zvukovú kulisu. Pozor však na svetlú výšku, pod motorom je katalyzátor a niektoré hrbole už to malé miesto nepoberá.

 Bandit po montáži koncovky výfuku.
Bandit po montáži koncovky výfuku.

Motor má slušných 85 koní pri 10 500 otáčkach a 60 Nm dosahuje pri 8900 otáčkach. Myslím že to postačí aj skúsenejším jazdcom a nezastraší ani nováčika. Suzuki GSF650S Bandit dokáže vyčarovať úsmev na tvári nejedného majiteľa tak, ako to dokáže na tej mojej. Podvozok sa chová „friendly“, ako som spomínal polokapotáž je O.K. a cena nevyžaduje zruinovanie úverovej kancelárie. Stroj zastavujú 4-piestové brzdy Tokico, ktoré sa zahryzávajú do 310 mm oceľového kotúča.
Sezóna 2010 bude pre mňa a Mr. Bandita už tretia. Zatiaľ bez poruchy, veď motorke dávam všetko to, čo potrebuje: olej, filtre, sviečky a podobne. No najradšej papá benzín – ten sa stráca niekedy pre mňa až závratnou rýchlosťou. :-) Za dve sezóny som spravil 24 000 km, čo je podľa niekoho slušná porcia kilometrov. Plán je na tento rok jasný: Prevetrať sa do Álp a skúsiť kvalitu Slovakiaringu.

Nakoniec to celé zhrniem. Som spokojný a Bandit mi má stále čo ponúknuť, aj keď to je pre pár ľudí tuctová motorka. Hlavné predsa je, že sa páči mne. Ešte chcem všetkým zaželať veľa šťastných kilometrov. Keď sa niekde na cestách stretneme, radi vám s Banditom zamávame.

Pridané: 30.03.2010 Autor: tigrik77 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSF 650 S Bandit 2007:

Foto:
Suzuki GSF 650 S Bandit 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSF 650 S Bandit
Rok:2007
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:656 ccm
Max. výkon:84.3 k (62.0 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:61 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:65.5 x 48.7 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:120/60-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg
Hmotnosť s náplňami:208 kg
Výška sedla:770 mm
Rázvor:1470 mm
Dĺžka:2110 mm
Šírka:770 mm
Výška:1225 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:19 l

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190128 | Včera: 140193