Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 32056 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?

V minulosti to nebývalo až také časté, že motorka mala už v sérii ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Disponovali tým najmä drahšie stroje, ale čo tí ostatní? Na motorke to nie je také jednoduché ako v aute, že človek položí ruku na radičku a vie, aký kvalt má zaradený. Myslím si, že ukazovateľ zaradenej rýchlosti je jednou z prvých vecí, ktorú si väčšina majiteľov novej (alebo jazdenej novej) motorky dokúpi.

Po tejto malej vecičke v prvom rade siahnu asi športovci a turisticky založení jazdci, ale jej praktické využitie ocení každý motorkár v meste, hustejšej premávke, ale aj na dlhších trasách a iných situáciách. Okrem toho, že vieš, čo tam máš zrovna hodené, ťa GIpro upozorní, aby si nehľadal ďalšie rýchlosti nad päťkou, prípadne šesťkou, zbytočne nejazdil s podradeným kvaltom a pod.

 V balení nájdeš samotný kontroler, manuál, plastové pásky na pripevnenie káblu a sadu nálepiek.
V balení nájdeš samotný kontroler, manuál, plastové pásky na pripevnenie káblu a sadu nálepiek.

Na obrázku hore môžeš vidieť, z čoho pozostáva celé balenie GIpro gearkontrolera. LCD ukazovateľ je spojený pomocu jedného kábla s konektorom. Veľkosť krabičky, ktorá zobrazuje samotný kvalt, je 30x20x15mm (DxŠxV) a dizajnovo ide o nerušivý prvok, ktorý zapadne do väčšiny kokpitov. Výrobca tvrdí, že ide o najmenší a najkompaktnejší ukazovateľ na trhu. Na nasledujúcom obrázku sú zobrazené všetky farebné prevedenia.

 Farebné vyhotovenia sú rôzne, vyberie si každý.
Farebné vyhotovenia sú rôzne, vyberie si každý.

GIpro DS je navrhnutý pre moderné motocykle, ktoré sú vybavené diagnostickým systémovým konektorom (DS - diagnostic system connector), vrátane motocyklov s elektronickým vstrekovaním a funguje na rozdielnom princípe ako iné značky. Pozíciu zaradeného rýchlostného stupňa číta priamo z riadiacej jednotky ECU a vďaka tomu je oveľa rýchlejší a presnejší, nemá žiadne tlačidlá ani programovacie káble, funguje plne automaticky.

 Hore v strede je biely diagnostický systémový konektor, do ktorého zapojíš GIpro
Hore v strede je biely diagnostický systémový konektor, do ktorého zapojíš GIpro

Montáž

Zabudni na vŕtanie do plastov, rozoberanie polovice motorky, nelogický manuál a podobné móresy. Samotná montáž je veľmi jednoduchá. Výrobca ju nazýva "Plug & GO!" Pre človeka, ktorý pozná svoju motorku a vie, čo sa ako má rozobrať, nebude problém nájsť výstupný konektor na diagnostiku. Práve ten je zdrojom informácií pre ukazovateľ značky GIpro. Už stačí len rozbaliť gearkontroler, zasunúť do DS konektora a nájsť správnu cestu pre jeden kábel (dlhý cca 130cm), na ktorom je samotný LCD ukazovateľ, vedúci od riadiacej jednotky k palubovke. Uchytenie na palubovku je vyriešené pomocou obojstrannej lepiacej pásky, takže opäť žiadny problém. Pôvodnú plochu nezabudni pred prilepením odmastiť a "job's done". Časová náročnosť maximálne 20 minút aj s uprataním náradia. Ďalšia výhoda je fakt, že nové motocykle týmto nestrácajú záruku.

Gearkontroler väčšina ľudí umiestňuje v blízkosti budíkov, prípadne spínacej skrinky, aby bol dobre viditeľný, ale videl som ho umiestnený aj na horných okuliaroch alebo bočných kapotážach. Fantázii sa medze nekladú.

Fungovanie na mieste a počas jazdy

Hneď po zapojení je ukazovateľ funkčný a netreba ho nijak nastavovať. Po otočení kľúčika v spínacej skrinke na prvú polohu sa v prípade, že máš vysunutý bočný stojan nezobrazí nič. Po jeho sklopení GIpro preráta všetky kvalty a zobrazí sa ti aktuálny zaradený, v prípade neutrálu svieti na ukazovateli nula. Ak sa ti počas jazdy, alebo na mieste podarí trafiť falošný neutrál, na LCD paneli sa taktiež zobrazí číslo nula. Odozva po preradení jednotlivých kvaltov je veľmi dobrá, zmena čísla na ukazovateli má oneskorenie približne 0,3 - 0,5 sekundy, čo považujem za veľmi dobrý výsledok.

Výrobcom sľubovanú dobrú viditeľnosť môžem potvrdiť v bežných podmienkach. Vybral som si najmenej nápadnú, na oranžovo svietiacu verziu a menší problém s čitateľnosťou som mal až pri ostrom priamom slnku. Predpokladám, že tomuto problému sa nevyhne väčšina podobných zariadení. Lepšiu svietivosť možno očakávať od výraznejších farebných prevedení, ako napr. červená, modrá a zelená. To už záleží len na vkuse a potrebách jazdca.

Záver

GIpro majú v Styxe dostupný s červeným, modrým, zeleným a žltým podsvietením displeja. Jednotka ukazovateľa je odolná, 100% vodotesná a má 2 ročnú záruku výmenným spôsobom. Základné informácie o ukazovateľoch GIpro nájdeš aj na e-shope Styxu, prípadne chalanom zavolaj a radi ti pomôžu a poradia ohľadom kompatibility s tvojím strojom (To okrem iného nájdeš aj na webe, ale modely sa stále aktualizujú. Keď zavoláš, máš 100% istotu). Základný model gearkontrolera GIpro DS kúpiš za 109,90 €, model vyššej rady ťa potom vyjde na 119,90 €.

Pridané: 15.06.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192917 | Včera: 139355