Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede supermoto 1/4

 Zdieľať

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15167 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Supermotardy sú jasná alternatíva k superšportom, o tom nie je pochýb. Ovládateľnosť kolobežky, kotvy na kolesách a obrovský úsmev na tvári po zosadnutí z nich.

Ten, kto nemá veľa času alebo nechce a nebaví ho jazdiť 5 hodín v kuse, má jasnú možnosť voľby. Tieto motorky toho veľa nepotrebujú. Stačí cesta v akomkoľvek stave, podmienkou je však dostatočný počet zákrut nie veľkej rýchlosti – mesto alebo najlepšie motokárový okruh, to je záruka 100% radosti z jazdenia. Čo však veľakrát potrebujú je pevná ruka a o tom by mohli mnohí rozprávať romány. Tu je zopár noviniek na rok 2009.

GAS GAS

Tento španielsky výrobca je známy hlavne svojimi trialovými motocyklami a dvojtaktnými endurami z radu EC, ale zďaleka nevyrába len to. V jeho sortimente sa nájdu taktiež endurá a supermotardy s motormi, ktoré pracujú na štyri doby. Tu sú novinky.

 Takto poznajú Gas Gas skoro všetci – trial TXT 280 PRO
Takto poznajú Gas Gas skoro všetci – trial TXT 280 PRO

Halley 125 SM a 450FSR

Gas Gas nie je svojimi modelmi supermotardov nejako extra známy, no napriek tomu ponúka celkom 4 modely, z toho jeden dvojtaktný. Pre rok 2009 pribudli modely s označením Halley, čo je vlastne lacnejšia verzia predchádzajúceho modelu SM a znamená nie tak kvalitné komponenty, no vďaka tomu lepšiu cenu (v prípade 450-tky by sa mala udržať hlbšie pod 200 tisíc a to je moc fajn). Zmeny oproti modelom bez označenia Halley sa týkajú napríklad prednej vidlice, zadného tlmiča, užších ráfikov, pneumatík ako aj bŕzd a zmeny sa jemne dotkli aj vzhľadu. Takisto môžeme očakávať nižší výkon a „mäkšie“ správanie motora, čo však bude plus je tým pádom dlhšia životnosť.

 99 kilogramov a 2-takt sľubujú permanentný problém so zákonom
99 kilogramov a 2-takt sľubujú permanentný problém so zákonom

Príjemným zistením je stále výborná hmotnosť, ktorá je v prípade FSR-ka rovná 119 kilogramov a 125-ka váži dokonca 99 kilogramov! Hodnoty výkonu Španieli taja, ale s uvádzanými hmotnosťami určite nebudú mať veľa práce. Halley sú určené hlavne do mesta, na dochádzanie do práce, ale nepohrdnú určite ani výletmi za zábavou na zákrutách za mestom. Problémom môže byť trochu malá nádrž. 7,5 litra nie je veru veľa.

 Do mesta na blbiny nie je nič lepšie
Do mesta na blbiny nie je nič lepšie

EC 450 a 515 FSR

Zmeny sa nevyhli ani týmto modelom od GAS GAS-u, ktoré sú určené viac-menej na trať, no ale na druhej strane sú homologizované do bežnej premávky, čiže nie je problém prehodiť cez ne nohu a tradá za zážitkami alebo na čerstvé ranné rožky do mesta. Na dlhšie cesty zabudnite – usmažíte motor, alebo sa vám sedadlo naveky zasekne medzi polky :-).

Nový je komplet podvozok, ktorý na sebe nosí značku Sachs-Boge, takisto ako aj lepšie brzdy a pozmenený bol aj rám. Motor dostal napríklad novú hlavu, piest a benzín do neho dávkuje lepšie naladené vstrekovanie. 450 ako aj 515-tka sú až na motor totožné a budúci rok budú jazdiť s peknými čiernymi ráfikmi.

 Tento Gas sa vám odvďačí hlavne na trati
Tento Gas sa vám odvďačí hlavne na trati
Foto:
 GAS GAS SM Halley 125 2009 GAS GAS SM Halley 450 2009 GAS GAS SM 450 2009 GAS GAS SM 515 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:GAS GASGAS GASGAS GASGAS GAS
Model:SM Halley 125SM Halley 450SM 450SM 515
Rok:2009200920092009
Kategória:SupermotoSupermotoSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124 ccm449 ccm449 ccm492 ccm
Vŕtanie x Zdvih:54.0 x 54.5 mm97.0 x 60.8 mm97.0 x 60.8 mm100.0 x 62.65 mm
Palivový system:karburátor(y)vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:255 mm230 mm290 mm290 mm
Zdvih vzadu:246 mm220 mm320 mm320 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm300 mm
Pneu vpredu:100/80-17120/60-17120/60-17120/60-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/70-17150/60-17150/60-17150/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:99 kg119 kg119 kg119 kg
Výška sedla:945 mm860 mm900 mm900 mm
Rázvor:1460 mm1440 mm1465 mm1465 mm
Svetlá výška:245 mm255 mm255 mm
Objem nádrže:9.5 l7.5 l7.5 l7.5 l

>

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 51529 | Včera: 166508