Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15181 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tak to určite mnohým supermotardistom pripravil švédsky Husaberg, ktorý vyrábal asi najextrémnejšie stroje pre túto disciplínu už v sérii. Všetko pekné sa však raz musí skončiť a rok 2008 bol posledným pre Bergy tak, ako sme ich poznali celých 5 rokov. Kto dával v škole aspoň trochu pozor si teda ľahko vyráta, že prvé FS-ko s rovnakým motorovým základom, ako behalo ešte túto sezónu, sa vyrobilo v roku 2004, kedy bol Husaberg už pod krídlami rakúskej KTM. To je medzník od kedy sa tieto kultové jednovalce vyznačujú slušnou spoľahlivosťou a rýchlejšími dodávkami náhradných dielov. Motorovo sa odvtedy nič podstatné nemenilo, dochádzalo len k menším úpravám, ktoré viedli k vyššej spoľahlivosti a dlhšej životnosti motora.
Písal sa rok 2004, keď z pásu schádzali takéto FS-ká |
Tieto vysokoobjemové kladivá boli charakteristické pre dlhé servisné intervaly (výmena piestu podľa manuálu až pri 200 mth, čo sa rovná vysoko cez 10 tisíc kilometrov) a brutálny výkon, s ktorým si rozhodne nedokázal potykať každý. Dizajn bol vždy svojský a hlavne v čiernej farbe išiel z motorky obrovský rešpekt a krása jednoduchosti. Na radiálne, modré Beringery vpredu nemôže nikto nikdy zabudnúť a spolu s „vlnitým“ kotúčom tvorili pre všetkých fandov štýlu SM niečo také, ako je da Vinciho Mona Lisa pre maliarov. Preto boli FS450/550/650 e/c mnohými milované, uctievané a zbožňované.
Paráda! |
Ako ste sa už iste dozvedeli z tohto článku, pre budúcu sezónu má Husaberg pripravené modely nové. To je fajn správa, pretože vývoj ide dopredu a keby nešiel, ešte stále si prikurujeme v jaskyniach drevom nazbieraným v lesoch pri občasnom pojedaní lesných dobrôt. Smolu však majú všetci tí, ktorí by chceli Husaberga na 17-tkach už z výroby, s poriadnou brzdou vpredu a patrične naladeným odpružením. Nič také sa bohužiaľ nekoná a je to, aspoň pre mňa, veľké sklamanie. Áno, existuje tu možnosť prikúpiť si tzv. SM-kit, ktorý obsahuje napríklad dlhšiu reťaz, väčší kotúč a samozrejme adaptéry na strmeň, väčšiu rozetu a v neposlednom rade 17-tky ráfiky. OK, poviete si, lenže zadný ráfik je len 4,25-palcový (bežne sa používa 5-palec pre lepšiu trakciu 165-170-tky slicku) a už spomínaný strmeň podľa všetkého ostáva pôvodný, teda s nejakou krutou radiálkou sa asi nebude mať šancu porovnávať. Poslednou nevýhodou je cena, ktorá môže v konečnom dôsledku prípadných potenciálnych zákazníkov znechutiť. Možno kecám a nové Husabergy budú na motokárových tratiach častými veličinami. Možno, ale možno aj nie. Uvidíme ako to bude skutočne fungovať a ako to ľudia prijmú. Čas ukáže...
Model 2009 s SM-kitom |
Tu je ešte video, aby ste si trocha spravili chuť. Menšia kvalita, avšak nie jazdca :-).
Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80357 | Včera: 115835