Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.09.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16016 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Ani neskorší termín, ani premenlivé počasie neodradilo viac ako 50 nadšencov jazdy v teréne na veľkých endurách. Tretí ročník akcie Motoride Enduro Rally sa konal v Dobroči.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Enduro Rally | Nasledujúci
Celý týždeň to s počasím nevyzeralo naozaj dobre. Mnohí s prihlásených postupne svoje plány menili no ten, kto sa nechal chladom a dažďom odradiť nakoniec isto neoľutoval. V piatok od rána bolo počasie v Dobroči a okolí doslova ideálne. Keď však poobede začalo mierne pršať tak som si naozaj nebol ničím istý... Dážď to však pomaly vzdal a nám zostávalo dúfať, že to tak vydrží aj počas soboty, kedy bolo v pláne samotné offroad jazdenie.
Napriek dažďu sa v piatok poobede začal počet endurákov v priestoroch Dobročskej školy zvyšovať. Trasu do nášho kempu vyznačil krampus originálnymi enduráckymi šípkami aké sa používajú aj na pretekoch. Rovnaké šípky použili aj na vyznačenie trasy navigačného preteku. Do večera počet motoriek v kempe prekročil hranicu 30 strojov. Pre účastníkov bola pripravená sada nálepiek a každý si objednal spôsob stravy na sobotu. O raňajky a večeru sa nám postarali kuchárky miestnej školy a o guláš zas krčma v Mýtnej. Večer bol voľný program, zoznámenie a nechýbalo ani premietanie videa z minulého ročníka Motoride Enduro Rally. Na noc sme sa uložili do dvoch tried, v stane spali iba niektorí.
Piatková pohoda |
Na pláne bolo jazdenie. Na výjazd sme mali v pláne vyraziť o 10:00. Dovtedy dorazili na akciu ďalšie stroje a počet jazdcov tak vzrástol na konečných viac ako 50 strojov od najmenších 50-tok (Woozie na 80-tke), cez klasické 600 kubíkové jednobuchy až po autobusy typu GS a dokonca jeden Ural Sportsman so sajdkou (elKablo) a štvorkolka King Quad (AMIS). Na čelo kolóny sa postavil momul a ako posledný šiel StanleyP. Plán bol prejsť úvod trasy spoločne aj keď sme si uvedomovali veľkosť kolóny až po náročný výjazd, nazývaný kľuka, ktorý sme v diskusii avizovali už pred akciou. Po tomto výjazde sme chceli rozdeliť kolónu na dve skupiny.
Počasie nám prialo, aj keď pod mrakom, teplota nad 10 stupňov no bez dažďa. Jediným otáznikom bolo ako sa dážď posledných dní podpísal na stave trate v lese. Štartujeme podľa plánu a momul nás z dediny vedie hneď na prvý výjazd. Dosť dlhý, mierne blatistý, koľaje. Stroje ani jazdci nezahriatí a problémy sú na svete. Hore na lúke sa musíme dosť dlho čakať no nakoniec to zvládli úplne všetci. Pokračujeme po pekných poľných a lesných cestičkách aby sme sa okľukou napojili znovu do dediny. Nasleduje krátky výjazd na lúku a parkujeme stroje. Pred nami je toľko rozoberaná Kľuka.
Spoločný výjazd |
Kľuka bol podľa opisu dlhý a náročný kamenistý výjazd. Vhodný naozaj len pre skúseného jazdca. Chalani kvôli tomuto výjazdu zohnali vysielačky, aby sa mohli informovať o úspešných výjazdoch na vrchol a púšťať jazdcov postupne. Žiaľ realita nakoniec vyzerala trochu inak.
Ako prvý sa hore vybrali chalani na ľahkých strojoch aby spravili nejaké foto a video a boli pripravení pomôcť v ťažkých úsekoch. Za nimi momul aj s babou v tandeme a tiež prvá Africa (rgw) To už som čakal na štarte ja a za mnou bedna. Keďže vysielačky nemali dosah až na vrchol kopca presvedčil som krampus-a, aby púšťal hore dvojice v dostatočne dlhom rozstupe. Dvojice preto aby si vedeli v prípade problémov poradiť. Chalani mi ešte dali pár rád ako: Tu zabočíš vľavo a pôjdeš hore po lúke sú tam dosť veľké koľaje od vody ale je to v pohode, to je nič. Vbehneš do lesa a tam to začne. Je to dosť dlhé nezastavuj nikde. S bednom som sa ešte dohodol, že ak padne zatrúbi aby som mu prišiel na pomoc.
Nuž nikdy nemôžete vedieť aké to je náročné kým si to neskúsite na vlastnej koži. Pomaly sa rozbieham a blížim sa k prvej zákrute, točím vľavo, zadné do mierneho driftu a zrazu vidím tie vodou vymleté koľaje. Hlboké hádam aj pol metra. Tam keď so mnou drbne tak som skončil. Toto je tá pohoda, vravím si čo ma čaká hore. Vchádzam do lesa a pod kolesá sa v strmom výjazde okrem hliny dostávajú aj kamene. Postupne sa zväčšujú, nie sú spevnené a odletujú od predného aj zadného kolesa. Sem tam hluk motora preruší náraz kameňa na spodok podvozka alebo moja nadávka. Držím plyn a miestami je jediným kontaktom s motorkou volant. Prichádza úsek s menším stúpaním kde si môžem vydýchnuť a dúfam, že najhoršie je za mnou. Za zákrutou ma však čaká kamenné esíčko a okolo neho asi traja motorkári. Ani neviem presne ako som to preskákal, v stupačkách v slušnej rýchlosti ako splašený kamzík. Tak to bolo asi ono, najťažší úsek, utešoval som sa. Škoda, že som si to povedal počas tohto výjazdu asi 5-krát :-) Proste tu za každou zákrutou čakalo nové prekvapenie. Postupne sa dostavuje aj únava, bez srandy to má hádam 2 km a nieje šanca na prestávku. Zrazu predo mnou krížom stojí spriečená Afrika. Chalani len kričia, plný plyn, zákruta doprava, neuberaj a podobne. Valím to tam po pravej strane a zrazu ostrý strmý vracák doprava na veľkých balvanoch. Tak to je už priveľa. Síce bez pádu no zastavujem na začiatku zákruty. Bočák, pauza...
Kľuka a chrumkavá zákruta na kameňoch |
No tomto mieste som zostal chvíľu fotiť. Každý kto tadiaľ za ten čas šiel aj na menších strojoch spadol alebo aspoň zostal stáť a museli sme ho roztláčať. Prvý to bez problémov prebehol jasterica. Rgw nepekne položil Afriku keď už to vyzeralo že to má za sebou. Potom prišiel rad na mňa. Radšej som vyložil kameru aj foťák a s pomocou chalanov som nacúval GS-u bokom a pripravil si rozbeh. Nakoniec to nebol až taký problém, raz mi to zdochlo, ale inak som s ich pomocou zákrutu prešiel a odstavil to vyššie. Keď som sa vracal pešo po foťák prišiel zhora chalan so správou, že kľuku zrušíme a ide všetkých stiahnuť dole. Ja som to hore mal naozaj už len kúsok aj keď aj na ňom sa našlo pár prekvapení...
Hore už čakala celá banda, ktorú sem doviedli okľukou. Dlho sa nezdržujeme a pokračujeme peknými cestičkami do dedinky Mýtna, kde nás čaká guláš. Áno čas letí je už po dvanástej. Guláš bol vynikajúci no hlavne bol pripravený a nemuseli sme čakať. Po obede sa vraciame do Dobroče na štart navigačnej súťaže.
Po dobrom obede bol na pláne orientačný výjazd. Po krátkej rozprave s jazdcami sme stanovili štart prvého tímu na 14:15 hod. Celkovo so nahlásilo 17. poväčšine trojčlenných tímov. Na trať sa vydali dokonca tímy aj so spolujazdcami, tím simsoňákov alebo tím so sajdkou (čo iné ako Ural, že?) Ja s momulom idem mimo závod dopredu s foťákom a kamerou.
Krampus na trase orientačného výjazdu |
Trať merala niečo cez 14 km. Šlo sa podľa itinerára, ktorý si každý nalepil na nádrž. Okrem toho bola trať vyznačená červenými šípkami a značkami. Značenie trate ešte ráno zabezpečili momul s krampus-om. Na trati na jazdcov čakalo viac zaujímavých úsekov, výjazdov, jazda v akomsi kaňone a tiež na záver časť zjazdu z Kľuky.
Prvá časť trate nenarobila nikomu problémy, okrem mierneho blúdenia. Po jednom peknom výjazde, ktorý nenarobil problémy čakal na jazdcov výjazd v akomsi kaňone. Tu začali problémy s jazdcami, ktorý mali cestnejšie obutie a vznikla dokonca aj menšia zápcha. Odkladám foťák a pomáham tlačiť. Vrcholom tejto sekcie bolo ako Paťo zavesil GS na strom, našťastie bez následkov. Potom sme sa s momulom presunuli už na záver trasy na klesanie z kľuky. To prekvapivo nenarobilo väčšie problémy. Do vymletej koľaje spadol len Jano s V-stromom, ale nebol ho problém odtiaľ dostať.
Po návrate do Dobroče sme pre dobré počasie a záujem naplánovali ešte jazdu na amatérsku trať niekde nad Hriňovou. Vytvorili sa dve skupiny, jedna šla na stať lesom a tá druhá po asfalte. Keďže nás teraz bolo v lese menej, jazda bola svižnejšia a bolo to super. Na trati si každý mohol vyskúšať svoje možnosti ako aj možnosti stroja no na moje prekvapenie nebol veľký záujem. Trať bola pekná no dosť tvrdá a rozbitá s vymytými koľajami. Sám som si dal niekoľko kôl.
Keď už nebol záujem jazdiť smerujeme v dvoch skupinách do Dobroče, kde na nás čakala večera, parádny rezeň. Po večeri sme dali ešte jazdu pomalosti a po západe slnka sme vyhodnotili celý deň. Orientačnú jazdu zvládol najrýchlejšie (20 min) tím MX-áci na ľahkých motokrosových strojoch a tak dostali cenu. Ďalej sme vyhodnotili už len tímy s väčšími stojmi (čo boli nakoniec takmer všetky) Z výsledkov sme vylúčili tímy ktoré mali odjazdené menej ako 14 km. Výsledky sú v tabuľke:
Poz: | Tím: | Čas: | km: |
---|---|---|---|
1. | GS a spol | 30 min | 14 km |
2. | Trogári | 37 min | 14 km |
3. | STU | 38 min | 14 km |
Krampus Team | 38 min | 14 km | |
5. | Francúzi | 40 min | 15,7 km |
6. | IČO Team | 42 min | 17 km |
7. | Šiška | 56 min | 16 km |
Paťo parkuje GS :-) |
Jazdu pomalosti vyhral Francúz, keď vo finále vyradil StanleyP. Ceny od redakcie motoride.sk, dovozcu Uralov a od Cacha (firma Contec) dostali prvý traja v kategórii veľkých strojov, absolútni víťazi MX-áci a tiež víťaz jazdy pomalosti.
Tretí ročník Motoride Enduro Rally dopadol nad očakávania. Hlavné je že to bolo tentoraz bez zranenia. Zišla sa skvelá partia ľudí a čo je hlavné počasie nám v sobotu prialo. Pršalo takmer všade na Slovensku, ale v okolí Dobroče nie. Kto sa nechal počasím odradiť môže len ľutovať. Poďakovať treba hlavne momul-ovi, Stanleymu a ďalším miestnym chalanom za pomoc pri organizácii a vedení kolóny. Krampusovi za vyznačenie trate. Nemôžem zabudnúť ani na starostu Dobroče, ktorý nám vyšiel neuveriteľne v ústrety a zabezpečil skvelé prostredie a tiež tetuškám z kuchyne, ktoré sa o nás starali ráno aj večer. Jedlo bolo skvelé rovnako ako guláš na obed v Mýtnej.
Kamera: Tomáš Hajduch - Awia, momul, suzukar, Faust
Strih: Tomáš Hajduch - Awia
.
Pridané: 29.09.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Enduro Rally | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 202262 | Včera: 239580