Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 66630 [Testy a predstavenia - Test]
Nižšia hmotnosť aj spotreba hrajú v prospech GS. Aj nižší posed a ťažisko prispievajú k ľahšej manévrovateľnosti. Bavorák je však opticky širší, takže jazda pomedzi autá môže byť zdanlivo ťažšia (najmä kvôli širokým riadidlám). Na mestských nerovnostiach víťazí zase GS, pretože má lepší podvozok (najmä hrbole a pozdĺžne nerovnosti ako koľaje mu nerobia problém).
Ale ako sme spomínali na predošlých stranách, tieto stroje nie sú stavané na každodenné ťahačky do práce a späť, ani si ich kvôli tomu nikto nebude kupovať. Na to sú skútre.
Veľakrát som spomínal, že motor z VTR je pri asfaltovom športovaní veľkou výhodou a preto v tejto oblasti má trochu navrch práve Varan. Niekto môže namietať, že GS má predsa vyšší výkon a krútiak, ale tie sú položené nižšie a prevodové stupne sú kratšie. A zase naopak, pri terénnom športovaní vedie GS, už len z motorického a podvozkového (vypletané kolesá, pruženie) hľadiska je preň terén lepším prostredím. Pri bavoráku je plusom vypínateľné ABS a znova dobrý podvozok vrátane výkonnejších bŕzd.
V prospech GS je jednoznačne spotreba a Varan zase hrá väčším pohodlím (ochrana pred vetrom, ochrana spolujazdca pred vodou, lepšie svetlá). Honda stráca na podvozku (aj keď prešiel inováciou, mäkosť ostala) a spotrebe. BMW dá turistom oddýchnuť, lebo sa nemusia starať o reťaz, Japoncova veľká nevýhoda je v chýbajúcom hlavnom stojane (má ho veľa ľahších a lacnejších motoriek!).
Ufff, ťažký oriešok... Majitelia Nemca vždy s úškrnom utrúsia niečo trefné na Japonca, ale rovnako to funguje aj naopak. Myslím, že na predošlých stranách a riadkoch sú rozdiely v týchto motorkách opísané dosť vyčerpávajúco na to, aby si z nich človek zložil mozaiku. Ak sa mu to podarí, tak zistí, že sa nedá určiť jasný víťaz. To, čo musí rozhodnúť, sú tvoje požiadavky, ciele a peňaženka. Priepastný cenový rozdiel 155 000 Sk v prospech Varadera hovorí o tom, že ak doň vrazíš tretinu toho rozdielu, budeš ho mať v plnej turistickej výbave a sto litrov vo vačku. To stačí možno na tri - štyri dovolenky, či jazdenú motorku pre spolujazdca... Bavorák je vhodnejší pre tých majetnejších, ktorí radšej vybehnú trebárs na nespevnené cesty, lebo inak jeho kvality až tak nevyniknú.
Nasledujúca tabuľka udáva otáčky motora a rýchlosť pri zaradenom najvyššom prevodovom stupni. V prípade Varadera 1999 je to päťka, ostatné modely už majú šesť rýchlostí. Z tabuľky môžeme vyčítať posun Varadera smerom k nižším otáčkam a naopak posun GS do vyšších. Modely 2007 tak jazdia a točia takmer rovnako.
Model | 2000 ot. | 3000 ot. | 4000 ot. | 5000 ot. | 6000 ot. | 90 km/h | 130 km/h | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BMW R 1150 GS 2002 | 65 km/h | 100 km/h | 130 km/h | 160 km/h | 200 km/h | 2800 ot. | 4000 ot. | |
BMW R 1200 GS 2006 | 60 km/h * | 90 km/h | 115 km/h | 145 km/h | 170 km/h | 3000 ot. | 4500 ot. | |
Honda XL 1000 V 1999 | - | 75 km/h | 100 km/h | 120 km/h. | 150 km/h | 3800 ot. | 5200 ot. | |
Honda XL 1000 V 2007 | - | 90 km/h | 120 km/h | 150 km/h. | 170 km/h | 3000 ot. | 4500 ot. |
* - Iba udržiavať rýchlosť, motor pri akcelerácii už protestuje.
Off-road:
|
Turistika:
|
Motocykle na test zapožičali spoločnosti Honda Slovakia a Tempus.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Honda | KTM | Aprilia | Suzuki |
Model: | R 1200 GS | XL 1000V Varadero | 990 Adventure | ETV 1000 Caponord | V-Strom 1000 |
Rok: | 2007 | 2007 | 2006 | 2004 | 2002 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 996 ccm | 999.8 ccm | 997.62 ccm | 996 ccm |
Max. výkon: | 98.0 k (72.0 kW) / 7000 ot. | 94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot. | 98.0 k (72.0 kW) / 8500 ot. | 97.9 k (72.0 kW) / 8250 ot. | 97.9 k (72.0 kW) / 7600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 5500 ot. | 98 Nm / 6000 ot. | 95 Nm / 6500 ot. | 97 Nm / 6250 ot. | 106 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 9.8:1 | 11.5:1 | 10.4:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 98.0 x 66.0 mm | 100.0 x 60.0 mm | 97.0 x 67.5 mm | 98.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 155 mm | 210 mm | 175 mm | |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 145 mm | 210 mm | 185 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 296 mm | 300 mm | 300 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-ZR19 | 110/80-19 | 90/90-21 | 110/80-19. | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 256 mm | 240 mm | 270 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 150/70-17 | 150/70-18 | 150/70-17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 199 kg | 238 kg | 198 kg | 215 kg | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 225 kg | 275 kg | 245.5 kg | ||
Výška sedla: | 860 mm | 838 mm | 860 mm | 820 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1570 mm | 1544 mm | ||
Dĺžka: | 2210 mm | 2290 mm | |||
Šírka: | 915 mm | 925 mm | 950 mm | 876 mm | 910 mm |
Výška: | 1430 mm | 950 mm | 1436 mm | ||
Svetlá výška: | 261 mm | 165 mm | |||
Objem nádrže: | 20 l | 25 l | 22 l | 25 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 208 km/h | 210 km/h | 217 km/h | 215 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 12.3 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 6.5 l/100km | 7 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | cca 288 km | cca 235 km | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena: (2.7.2007) 505 000 Sk | Cena: (2.7.2007) 349 900 Sk (ABS + 40 000 Sk) | Cena: (24.9.2007) 427 600 Sk |
Pridané: 02.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 159846 | Včera: 136306