Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (23 hodnotení)
Diskusia k článku: Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
BMW - Nový motor sa budí k životu so zvukovou kulisou "takmer porovnateľnou" s Japoncami. - no neviem podla mna stary dobry boxer sa rozhodne nezaprie, japonca to mne osobne rozhodne nepripomina Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.07.2007 7:22) |
kedze sa od isteho casu nedaju po sebe upravovat prispevky este musim dodat ze varadero bolo vzdy na asfalt kym GS1150 je motorka povazovana za enduro a prave preto si myslim ze ak sa rozdavali minusy za asfaltovu orientaciu tak ho malo dostat GS1200 u ktoreho aj slepy vidi ze oproti GS1150 zasfaltovatelo Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.07.2007 11:57) |
Hodnotenie: Pekné porovnanie, dali ste si celkom záležať. Zaujalo ma však, že v porovnávacej tabuľke je uvedená dvojkotúčová zadná brzda pri BMW Pokiaľ som si správne všimol na fotkách, tak má predsa len vzadu klasický jednokotúč. Druhá vec, pri Varadere píšete, že: |
Hodnotenie: ach jeeej - stare dobre karburatorove Varadero |
Hodnotenie: Test je spracovaný dobre pre ludi ktorý tieto motorky nepoznajú no tie údaje s cenami by ste mali uviest na pravú mieru. GS v základe stojí 459 a nie 505 a to je oproti varaderu rozdiel trosku menší ako spomínaných 155000 sk a ked si porátaš veci ktoré treba na Varana dokúpiť ako napr hlavný stojan tak sa ten cenový rozdiel ešte zmenšuje a ostáva nám výhoda lepsej prejazdnosti v teréne a hlavne KARDAN čo je vec na nezaplatenie takze ten cenový rozdiel nie je až taký veľký a stojí za zváženie ktorú kúpiť aj vzhladom na ceny predávaných jazdeniek ktorá sa lepsie predá ako ojazdená. Upravené 1 krát. Naposledy upravil strive (02.07.2007 10:04) |
Hodnotenie: V septembri som si kupil ADVENTURE,mam najazdene na nom 23 000 km,mam aj ľ2003 varadero na nom som nakrutil cez 60 000 km a na karburatorovom cca40 000 km.Takze asi velmi skratene-GS absolutne bezkonkurencny podvozok.Rozhodujuci dovod preco som si ho kupil.Trochu mi je luto ze motor nema veckovy zvuk,ale ako sa hovori ,to u BMW neries.Takze pri charakt.mi vyrazne chyba hodnotenie SUPER PODVOZOK.PO 8 000 km som vymenil stuple,lebo motorka bola pri vysokych rychlostiach takmer neovladatelna,kedze jazdim iba asfalt tak som nahodil conty rout attak a vlastnosti sa zmenili na nepoznanie.Je mi luto adv. trapit v terene, na to su ine stroje.Pre mna je to zatial najlepsie sediaci turista a mozem vas ubezpecit ze sa v kopcoch neda zahambit ani jogurtom.Je to stroj co mi okrem motora uzastne rychlo padol do ruky.Vytkol by som nem.sudruhom niektore dielenske prevedenia a presnost palivomeru s dojazdami.K Varaderu,mame dnes r 2007 a bolo by dobre vo vyvoji sa trochu zamysliet a zmenit koncept celej motorky.Fakt je jeden,ze je to pohodlna motorka,aj ked je na svete novy model 07,tak zaspavaju dobu.Zephyr,ked mu nalozis tak 9-10 l len tak scucne. |
Hodnotenie: No fasa, uz mi len biju do oci tie chybne doplnene technicke udaje o DL 1000. Raz a prevzdy by sa v tom uz mohol spravit poriadok a doplnit tam pravdu. Treba opravit hlavne udaje o vykone (97k) a krutaku (106Nm). Diky |
Raptor - píšeš iba subjektívne dojmy, rovnako ako my... Vyskúšaj si zhadzovanie sedla terbárs na novom malom Fazerovi alebo malom Varane a pochopíš... A čo nové si sa chcel dozvedieť? |
herghy ked 9 z 10 ludi pri nastartovani GS1200 povie ze zvuk ani vzdialene nepripomina japonca bude to pre teba dost objektivne? |
Hergott- o tom upravovani cien podla eura viem no tu cenu ti povedali asi na konkretnu motorku na ktorej ste robili test a nie na zakladnu cenu modelu. Na tej co ste mali v teste boli namontovane doplnky a to zrejme tu cenu dostalo na 505. |
Hodnotenie: Som rad, ze sa docitam o motorkach, ktore by sme radi jazdili asi vsetci, ktorych tento clanok zaujal viac ako ine. Porovnanie oboch by sa dalo charakterizovat asi ako porovnanie o generaciu starsich modelov. Kazdy vyrobca inovoval v ramci svojej strategie, ale zakladne rozdiely ostali akoby povodne. Co asi aj nie je na skodu. |
Hodnotenie: To all:k tej spotrebe,nedávno sme boli v Plzni na výlete,počas cesty nás sprevádzal aj kamarátov syn na malom varadere v125.Podľa GPS sme mali priemernu rýchlosť 70km/h,a spotrebu som vyrátal na 4,78 l ,t.j. urobil som 430km bez tankovania.Podotýkam,že moje varadero bolo obsadené 2 ludmi a klasicky 3 kuframi.Inak bežný priemer mám cca 6,2-6,5 L........ |
Hodnotenie: Tiez mam spotrebu bezne pri 6 litroch plus minus 2 deci. Asi to bude sestkou a striekackou, kedze u mna sa o jazde na spotrebu hovorit neda. |
Hodnotenie: Porovnávaci test je OK, chalani do toho dali svoje skúsenosti a názory, tak je to na celom svete, je to tiež o ľuďoch a pre ľudí, tak je to správne ak vyvolá diskusiu a výmenu názorov. |
GaST: nestras! Ja som si slubil, ze najblizsich 5 rokov menit nebudem a kardan by ma urcite nalomil. Ale este by museli upravit tie madla, lebo keby som kupil varana s tymi ake ma 07, tak by ma Ivca asi zabila Upravené 1 krát. Naposledy upravil DaliXT (03.07.2007 9:53) |
Hergi: no na karburátorovej verzii to určite s dostatočným množstvom paliva v nádrži fungovalo aj fungovať bude, na motore so vstrekovaním to nebude fungovať ani omylom, za tým si stojím. Tak ako píše DaliXT tiež mám dojem, že v tomto prípade hovoríš stále o karburátorovej verzii pričom porovnávate verziu so vstrekovaním. Len tak mimochodom, katalógové číslo palivového čerpadla pre karburátorový model je 16710MBT611, orientačná cena 177Eur čo je zhruba Tebou udávaných 7500 Sk, číslo čerpadla pre vstrekovanie je 16700MBTD21 orientačná cena cca 790 Eur, čo je trošku viac. Tak teda nehovor, že čerpadlá sú rovnaké keď nie sú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (03.07.2007 10:15) |
Hodnotenie: 80 kilometrov za 50 minut, spotreba 5,1 vo dvojici a s troma kuframi... |
Zaujímavé v porovnávacej tabuľke na konci testu sú aj hmotnosti pri Varadere. Varadero je ťažký autobus, o tom niet pochýb, ale ak je suchá hmotnosť 238kg a hmotnosť s náplňami 275kg a rozdiel týchto dvoch hmotností skutočne spočíva len v náplniach, tak potom neviem kde má Varadero tých 37kg v náplniach. Keď zoberieme 25 l benzínu s mernou hmotnosťou cca 800 kg/m3 potom je to 20kg. Chladiaca kvapalina približne 3.0l odpovedá približne 3kg, 4l oleja tiež približne 800 kg/m3 dáva 3.2 kg, cca 0.75 l brzdovej kvapaliny nech 0.75kg. Ak to sčítame tak dostávame približnú hmotnosť náplní 27kg. Stále mi chýba asi 10 kg. Jedine ak by sa do tej hmotnosti s náplňami ratálo ešte čosi navyše. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (03.07.2007 12:40) |
Hodnotenie: pekny clanok, chlapi... |
duroslav povedal si to co som ja nechcel napisat, porovnavali sa stroje ktore su sice v jednom segmente ale nie su si priamou konkurenciou |
mozno v tej STRIEKACKE 2007 su aj rovnake karbecy, nielen to cerpadlo... nekomentujem a z hrdosti nehodnotim Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (03.07.2007 15:29) |
Zephyr do "suchej" hmotnosti pri japoncoch sa tusim nerata aj bateria a bohvie co este, len aby to bolo na papiery co najlahsie. |
chalani nechajte uz toho , oni uz testuju dalsie motorky ... |
duggo: ty ďábel jeden odkiaľ máš tieto zákulisné informácie |
Hodnotenie: Dobry test, tie moto ma sice neoslovuju, ale kvoli prehladu fajn. Myslim si, ze ked bude 800GS s remenom bude to ideal. |
Caute, |
Hodnotenie: dobry test, hlavne porovnanie so starsimi modelmi. mne, ako cloveku, ktory nikdy na podobnych strojoch nejazdil, celkom otvoril oci |
a ja zas nechapem ze varaderu si do plusov a minusov dal "asfaltovo orientovane" ked oproti svojmu predchodcovi nezasfaltovatelo (mozno preto ze uz nebolo kam) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.07.2007 11:58) |
Raptor: Na prvých dvoch stranách sme sa venovali samostatne každej moto s porovnaním s predchádzajúcim modelom - čiže vývoju. |
Nerozumiem preco sa do minusov Bawora dostala tzv. preelektrizovanost a pretechnizovanost. Mam za to, ze technicky vyvoj ide dopredu a to co sa javi dnes ako nadstandartny luxus, bude o par rokov nevyhnutna samozrejmost. Motocykel, ktory je jednoznacne vpredu vzhladom na technologicky naskok by podla mojho sudu mal mat plus. Alebo sa vratime k Jawam kyvackam a budeme hovorit, ze len toto je riadna motorka? |
chorche: Preelktrizovanosť považujem u GS rozhodne za nevýhodu, keďže je to moto (aj) na extremnu turistiku do krajin ďaleko na východe a pod. Ak sa ti to pokazí v europe servis BMW to zvládne, horšie to bude v Kazachstane. U iných modelov mi to až tak neprekáža. Ide o to, že si to na cestách ani náhodou neopravíš... |
Hodnotenie: Mám Varadero r.v. 2001 a sedlo sa fakt dementne zhadzuje a nahadzuje oproti iným motorkám, preto si aj ja myslím, že neni na dennodennú potrebu. |
Awia: no je fakt, ze z tohto uhla pohladu som sa na to nepozeral, to bude tym, ze som este len turista zaciatocnik, a nikde inde mimo Europu som sa na moto nepozrel, a myslim, ze vzhladom na svoj vek to v tomto zivote ani nestihnem. |
Awia, neviem, co sa ti dostalo do ruk, ale ja nemam pocit ze by moje GSko islo az od 3000 otacok. Ide pekne od cca 1800 a v dedine chodievam na 6-ke alebo 5-ke. Na 1150 som sa viezla len z Vrablov do Nitry (ked mi ju Raptor pozical), takze moc porovnavat nemozem. Co sa tyka ochrany pred vetrom a dazdom, je pravda ze to nie je nic moc. Po dlhsej jazde v dazdi a po zablatenej ceste som mala zahadzane este aj stehna... Existuje alternativna ochrana od Wunderlichu v podobe plastov, ktore sa namontuju do podsedloveho ramu. Vazne nad tym rozmyslam a tiez nad vacsim plexi. |
Hodnotenie: dobry test chlapi. zaujimalo by ma vsak ako ste boli spokojni s prevodovkou na BMW, kedze vo viacerych testoch (a nielen anglickych ) ju dost kritizovali. ja osobne som sa 2 x na GS viezol a tiez som si vsimol, ze oproti mojmu stromu som tie rychlosti musel kopat ... je to vec nastavenia, zabehania, alebo zvyku?! |
tvrdas- nemyslim si ze tam rychlosti treba kopat aspon teda mne tam pozadovany prevod zapada uplne bez problemov akurat to riadne buchne ale na to som si uz zvykol |
raptor - to sedlo je nechutne na Varane (klavne s topcasom) ale aj napr. na novom Hornete. Je to shit tie haciky! Skus si zhodit napr. sedlo fazera. |
mne na GS padali kvalty lahucko len je to cele hlucnejsie to je vsetko Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (06.07.2007 16:53) |
raptak, ale musis uznat, ze keby tam tie posrane haciky neboli, davalo by sa to lepsie. Proste na jednej strane zasunies, na druhej jemne pritlacis a hotovo. Vies, ze ked mas vzadu topcase, neni to zdaleka take prakticke ako ine motorky. |
awia: naozaj nechcem ociernovat vasu pracu, chapem, ze asi nemozete hned porovnavat moto, ake sa vam zachce, ale moje porovnavacky, co som napisal, mi pripadaju logickejsie, toto je, ako keby som porovnal lietadlo s vrtulnikom...myslim, ze by sa mala porovnavat priama konkurencia, tieto moto su na ine pouzitie, podla toho, naco moto chcem, tu nemam problem vybrat si...ale opakujem, paci sa mi tento clanok, niektore casti som si precital viackrat... Upravené 1 krát. Naposledy upravil duroslav (06.07.2007 21:23) |
duroslav: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (07.07.2007 21:51) |
95% je asi prilis vela, vela GSkarov ide minimalne na strkovu cestu...ale hej, s tym asfaltom je to pravda... |
Hodnotenie: Ahoj chalani, prihodim svoje poznatky a necakam komentar. Mne sa clanok pacil a chalani zmakli kopec dobrej prace - diky. |
GS Adv:Vynikajuca celna ochrana,v porovnani s varaderom,na ktorom mam turist stit,na adv som menej zamuskoveny aj suchsi.Co sa neda odstranit,tak to je spinenie od zadneho kolesa.Ale to je dan za atleticky immage.Pridanim bocnych kufrov sa spinenie jemne zmensi. |
tivi54 absolutne suhlasim, varadero brzdi velmi dobre zo svojim cbs a na svoju vahu ale GS ho zo svojimi brembami schova do vacku... a hlavne sa neponara (ale to uz je o podvozku) |
Už dlhšiu dobu nikto nič nenapísal k téme, tak ma napadla taká vec - a nedá mi, aby som to nenapísal :"varanská riťula" s dvomi otvormi je ale podstatne krajšia ako tá "druhá"! ...a to teraz /výnimočne/ nemyslím na žiadne prasačiny. |
Hodnotenie: Podla mojho nazoru velmi dobry testik, dakujem. No bol som tak trochu sklamany vysledkami (slovko "enduro" v triede cestnych endur bude pomaly uz asi iba zo slushnosti k minulemu casu). |
Hodnotenie: Mám varadero 2007.Najazdených 3500 km a priemerná spotreba je 5 litrov pri jazde 90-110KM a to jazdím aj po Bratislave.Stačí sa naučit jazdiť podla palubného počítača.Dokonca som vonku pri turistickej jazde 70-9O km spravil 4,3l.Tak že neviem kde všetci berú 6 až 7 litrovú spoterbu to musím íst na dialnici 140-160.Tak že takáto je pravda z vlastnej skúsenosti a to jazdíme večšinou dvaja.Ak varana nepoužívate ako jogurták tak sa spotreby bát nemusíte Upravené 1 krát. Naposledy upravil ITCHY (16.07.2007 22:55) |
ITCHY: presne to isté som sa nesmelo snažil naznačiť aj ja, mám presne takú istú skúsenosť. Som rád, že nie som sám, kto tých 6 až 7 litrov neudáva ako bežnú spotrebu. Len tak na okraj, teraz v nedeĺu sme boli pobehať po Orave. Keď sme vychádzali z domu natankované doplna, vrátili sme sa domov po 488 prejdených kilometroch, síce už so svietiacim "hladovým okom", ale bez medzitankovania.Čiže ak budem rátať, že tam teraz dotankujem, nech 24l, keďže nádrž je momentálne skoro prázdna dáva to cca 4.92 l/100 km, kľudnej jazdy. Takže tak to vidím ja...ale ja som asi iný Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (17.07.2007 10:13) |
Zephyr nie som ten čo rád píše ale ked sa má niekto rozhodnút medzi BMW a Varaderom tak nech sa rozhoduje podla penaženky a nie podla spotreby a podobne.Mna tiež odrádzaly testy spotreby ked som sa rozhodoval čo si mám kúpiť ale nakonec vyhralo Varadero kvôli cene,ochrane pred nečasom a hlavne kvôli sedlu-jazdím stale s manželkou.Varan je idealny turista aj pre dvoch.Vela štasných km a niekedy ahoj |
ITCHY-neviem ci uvadzas 70-90km priem.rychl,alebo jazdis 70-90km/hod?Ak to nie je priem. rychl,tak skromny dotaz,ty pouzivas aj 6-ku/03/,resp 5-ku??? |
Nepatrím medzi ľudí, čo by jazdili na spotrebu. Jazdu na moto si užívam. Varan má výkonný motor a je radosť na tom jazdiť. To že sa dá spraviť aj nízka spotreba je pekná vlastnosť, ale treba sa prispôsobovať a rozhodne to číslo nieje priemer... |
Hodnotenie: Ako tak citam vase prispevky som z toho uz uplny jelen. Momentalne predavam svoj traktor Suzuki Intrudel VL1500 a mam vyhliadnute Varadero, ale po tychto reakciach neviem neviem . |
tu máte iný testík:GS+Varadero + triumph tiger + moto guzzi stelvio www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=12682 Upravené 1 krát. Naposledy upravil cazzo (05.10.2008 19:57) |
Hodnotenie: Keď detváky trocha podrastú a bude viac času, chcel by som si na poriadne štreky kúpiť cestovné enduro. Viac sa mi páčil Varan, ale po čítaní rôznych diskusií a aj tohoto článku sa začínam prikláňať ku GS. Uvidíme, čo ma nakoniec dostane... |
Hodnotenie: bubo008 : A toho muflóna si budeš prehadzovať z motorky na motorku, alebo si zrazíš nového ? |
bubo ked sprznis GS muflonom tak ja sprznim tvoj anus kardanom s predmetneho GS |
Veď ten smiešny blatník si priam pýta nejakú lebku... |
BUBO: V sobotu sme zisťovali, aby by vyzeralo GS-ko s muflónim fejsom - SKVELE !!! |
a potom uz len strapce, štipce, klepce, diódky a na kardan nazvárať rameno na obligátnu diskoguľu |
tivi54: po vzore francúza som si urobil vnútorný blatník sám, stálo ma to 350.-sk, ani nezbadáš, že tam je a ochrana nielen pred vodou, ale aj pred blatom je tak o 80% lepšia ... |
Hodnotenie: Dobrý článok, zase viem viac o tíchto veľkých mašinách. |
Hodnotenie: a slo by na GS dat tlmice s GSA , kvoli zdvihom ? len tak som sa zamyslel |
a fakt tie liate kolesa su taka tragedia v ofiiku kochackovom ? |
Re: picaso: tlmiče áno. a liate kolesá prerazíš - pokrivíš ľahko... |
rozumiem hladam s dratami |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88686 | Včera: 216107