Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Najostrejšia šesťstovka

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2001 Autor: feci
Čitatelia: 9739 [Testy a predstavenia - Test]

Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.

Ako reakcia na hlasné požiadavky po "ostrejšom" cestnom motocykli, ktorého vzhľad a konštrukcia leží bližšie k pretekárskym "strojom", ale zároveň sa veľmi nevzdáľuje od CBR 600 F, vznikol nový motocykel s dodatkom v názve "Sport". "Horúca" CBR-ka je určená pre všetkých nadšencov, ktorí milujú veľké rýchlosti a úzke, športové krivky motocyklov. Pre tých, ktorí majú bližšie k pretekom, pretekárskej dráhe, a komfort je to posledné, na čo pri jazde myslia. Vyzbrojený všetkými novými výkonovými znakmi klasického F-ka ponúka nový Sport ešte navyše vzrušujúcu prednú kapotáž, nové delené sedadlo a šporfovejšie vyzerajúcu zadnú partiu. Vstrekovanie paliva sa stará o dosiahnutie lepšieho výkonu motora a ďalšie modifikácie rámu o optimalizovanie riadenia. Výsledkom je "ostrejší", ľahší a agresívnejší motocykel CBR 600 F ako kedykoľvek predtým.
Svojou farebnou koncepciou zostáva stále verný šporfovým "strojom" Hondy. Tak ako VTR 1000 SP-l, ktorá v prvom roku svojho predaja pomohla k získaniu titulu majstra sveta, bude nosiť aj 600-vka len jednu farebnú kombináciu. Základom bude červeno-čierna farba kapotáže, doplnená čierno lakovaným rámom a ostatnými časťami podvozka, matnou zlatou farbou motora, titánovou na rúrach prednej vidlice a svetlou zlatou na úchytoch predného brzdového kotúča. Pre zvýraznenie agresívneho športového charakteru motocykla sa tím dizajnérov sústredil na vytvorenie novej prednej kapotáže. Tá pri väčších rýchlostiach čisto "reže" vzduch prostredníctvom ostrého nosa, ktorý zároveň rozdeľuje predný reflektor na dve časti. Pod reflektorom, nad otvorom pre predné koleso, sú integrované vstupné kanály pre sekundárny prívod vzduchu. Šporfového ducha podporuje aj zadná partia s deleným, nie príliš komfortným sedadlom s tenkými vankúšmi. Jednou z najdôležitejších zmien v oblasti motora je použitie vstrekovacej jednotky paliva PGM-FI, prevzatej z aktuálneho modelu typu CBR 900 RR FireBlade.
Teraz sú týmto systémom vybavené obe verzie typu 600 F. Pomocou dvojdielnych škrtiacich klapiek s celkovým priemerom 38 mm a "čiernej skrinky", v ktorej sú integrované moderné elektronické riadiace jednotky vstrekovania paliva a digitálneho zapaľovania, dosahuje systém veľmi precízny prísun paliva a reguláciu horenia.

V pamäti riadiacej jednotky sú uložené známe priestorové mapy, ktoré určujú presné množstvo vstrekovaného paliva do jednotlivých valcov a optimálny čas zapálenia zmesi vzhľadom na aktuálne otáčky motora a uhol otvorenia škrtiacich klapiek. Takto je možné dosiahnuť veľkú účinnosť motora pri malej spotrebe paliva a minimálnych emisiách škodlivín. Pre konštantné zásobovanie motora čerstvým vzduchom sa zväčšil objem vzduchovej komory s filtrom zo 6,6 na 8,1 litra. Z "najmladších" motocyklov Hondy so vstrekovaním paliva - CBR 1100 XX a 900 RR prevzal nový Sport systém pre spúšťanie studeného motora. Z VTR 1000 SP-1 zase zdedil špeciálne zapaľovacie sviečky s irídiovou špičkou pre iskru s veľkou energiou a pre dlhú životnosť sviečky samotnej. Nový motocykel je ďalším, ktorý na zmenšenie množstva vznikajúcich škodlivín využíva systém sekundárneho prívodu vzduchu. Ten spočíva v privedení dodatočného množstva vzduchu do výfukového kanála počas výfukového taktu, kde dôjde k dodatočnému spáleniu zvyškov nespálenej zmesi. Takto splňa momentálne platné predpisy Euro-1. Verzia pre nemecký trh navyše obsahuje trojcestný riadený katalyzátor (HECS3), ktorý chemickou cestou odstraňuje časť škodlivín. Takto vyzbrojené motocykle spĺňajú aj pripravovanú normu Euro-2. V porovnaní so svojím predchodcom dosahuje Sport väčší výkon pri väčších otáčkach motora a pre nepatrné zmenšenie prevodového pomeru na piatom a šiestom prevodovom stupni dosahuje aj citeľne lepšie zrýchľovanie.

Pre zaručenie lepšieho prenosu hnacej sily hneď od motora sa zväčšil počet lamiel spojky zo 7 na 8 kotúčov. Kompaktná a čistá konštrukcia s najlepšou výkonovou hmotnosťou v tejto objemovej triede je aj výsledkom dôslednej redukcie hmotnosti. Konštruktéri optimalizovali prácu motora pre lepšie využitie jeho výkonu, podvozok pre lepšie ovládanie a manévrovanie. Síce nie hneď viditeľné, ale aj tak dôležité zmeny sa udiali na dvojitom ráme z hliníkových profilov. Hneď za hlavou riadenia pribudli tri nové výstuhy, ktoré zlepšujú skrutnú tuhosť rámu. V oblasti zavesenia zadnej kyvnej vidlice sa odohrali podobné zmeny v podobe výraznejšieho rebrovania pre lepšiu kontrolu stability pri rýchlej zmene smeru jazdy. Na zmenšení neodpruženej hmotnosti sa podpísali najväčšou mierou nové disky kolies s tromi lúčmi. Odľahčené sú aj držiaky brzdových kotúčov, piestiky teraz nie sú vyhotovené z ocele, ale z hliníka. Prístrojový panel v kokpite CBR 600 F Sport je na pohľad veľmi jednoduchý. Je plne elektronický, má malú hrúbku a je veľmi ľahký. Opticky je rozdelený na dve časti. Na ľavej strane je umiestnený digitálny rýchlomer s počítadlom kilometrov, časom a ukazovateľom stavu paliva v nádrži, nad displejom sú v rade umiestnené kontrolky. V pravej časti je ručičkový otáčkomer s jedinou kontrolkou a malým displejom zobrazujúcim teplotu chladiacej kvapaliny motora. Spomenutá kontrolka je žltej farby a rozsvieti sa v momente, keď motor dosiahne otáčky na hranici červeného poľa. Od roku 1999 bola CBR 600 F vybavená elektronickým znehybňovačom H.I.S.S. a tento systém ochrany zdedil aj nový model Sport. Takže motocykel sa dá naštartovať len jedným z dvoch originálnych kľúčov.

Martin HAŠKO

Pridané: 31.05.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45710 | Včera: 121123