Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.12.2006 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 9297 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.
Na Intermote v nemeckom Kolíne predstavil Harley-Davidson nový prototyp XR1200, ktorý vychádza zo Sporstera 1200 a je prerobený na štýl závodnej XR750. Označenie XR znamená, že ladená na vysoký výkon a aj kôli tomu má brzdy Nissin a odpruženie Showa. Firma Harley-Davidson motorku vystavila, aby zistila reakcie návštevníkov výstavy a vyhlásila, že pri pozitívnych ohlasoch pôjde do výroby pravdepodobne už do roka.
XR1200, cestná verzia úspešnej závodnej motorky XR750 |
Zo štýlu pretekárskej 750-ky si zobrala nová XR1200 sólo-sedlo (za ktorým je v skutočnosti umiestnený maličký posed pre spolujazdca), farebnú úpravu motora v matne-sivej, tvar palivovú nádrž a jej grafickú úpravu, čiernu Showa vidlicu v invertovaných farbách so svetlometom, ktorý je do nej zastrčený, skrátený blatník, čierne odlahčené liate kolesá a výfukový systém, ktorý pripomína závodné výfuky s velkým tlmičom. Kolesá sú obuté do špeciálne vyvinutých pneumatík Dunlop Qualifier, s veľkosťami 120/70ZR18 v predu a 180/55ZR17 vzadu. Na ich zastavenie slúžia 3 štvorpiestové kotúčove brzdy Nissin.
Pri pohľade z boku nová XR1200 nezaprie príbuzenstvo so staršou XR750-kou |
Na pravej strane motorky chýba tradičný harlejácky vzduchový filter a vyzerá, že airbox je zastrčený pod palivovou nádržou. Pravdepodobne kôli prispôsobeniu injekčnému vstrekovaniu paliva, ktoré motorka používa. Harley neposkytol žiadne iformácie o prípadných vnútroných zmenách na motore Sporstera 1200, ale hovorí, že cieľom je od 85 do 90 koní.
Vyzerá to, že tradičný airbox umiestňovaný na pravú stranu motora sa na XR1200-ke nachádza pod palivovou nádržou |
Toto nie je prvýkrát čo Harley predstavoval cestnú motorku inšpirovanú veľmi úspešnou XR750-kou. V 80. rokoch predstavil XR1000, čo boli úpravy v štýle XR na základoch zo Sporstera, hoci výsledné úpravy boli menej závodné. Tá limitovaná edícia motoriek bola jednou z mála prepadákov od Harleya, a zapadli v showroomoch. No napriek tomu, už 15 minút po predaní posledného kusu sa z nich stali zberateľské kúsky a ich ceny sa závratne vyšplhali hore. Hoci Harley-Davidson tvrdí, že nová XR1200 je zameraná hlavne na európsky trh, je to skôr tak, že po vyrobení sa budú predávať na viacerých trhoch, vrátane USA.
Pri bližšom pohľade vidíme plochý posed pre spolujazdca, ktorý je umiestnený na vrchu športovo ladenej zadnej časti. Ťažko povedať či sú tlmiče spolu spojené |
Model XR750 dominoval na plochej dráhe od roku 1970 až do dnes. Mal výkon 90 koní pri 8000 ot/min, dva karburátory Mikuni a zliatinovú hlavu valcov.
Pravdepodobne prvý vyrobený kus XR750 |
Pridané: 27.12.2006 Autor: AcHeRoN Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 215393 | Včera: 234646