Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.12.2006 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 9343 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.
Na Intermote v nemeckom Kolíne predstavil Harley-Davidson nový prototyp XR1200, ktorý vychádza zo Sporstera 1200 a je prerobený na štýl závodnej XR750. Označenie XR znamená, že ladená na vysoký výkon a aj kôli tomu má brzdy Nissin a odpruženie Showa. Firma Harley-Davidson motorku vystavila, aby zistila reakcie návštevníkov výstavy a vyhlásila, že pri pozitívnych ohlasoch pôjde do výroby pravdepodobne už do roka.
![]() |
XR1200, cestná verzia úspešnej závodnej motorky XR750 |
Zo štýlu pretekárskej 750-ky si zobrala nová XR1200 sólo-sedlo (za ktorým je v skutočnosti umiestnený maličký posed pre spolujazdca), farebnú úpravu motora v matne-sivej, tvar palivovú nádrž a jej grafickú úpravu, čiernu Showa vidlicu v invertovaných farbách so svetlometom, ktorý je do nej zastrčený, skrátený blatník, čierne odlahčené liate kolesá a výfukový systém, ktorý pripomína závodné výfuky s velkým tlmičom. Kolesá sú obuté do špeciálne vyvinutých pneumatík Dunlop Qualifier, s veľkosťami 120/70ZR18 v predu a 180/55ZR17 vzadu. Na ich zastavenie slúžia 3 štvorpiestové kotúčove brzdy Nissin.
![]() |
Pri pohľade z boku nová XR1200 nezaprie príbuzenstvo so staršou XR750-kou |
Na pravej strane motorky chýba tradičný harlejácky vzduchový filter a vyzerá, že airbox je zastrčený pod palivovou nádržou. Pravdepodobne kôli prispôsobeniu injekčnému vstrekovaniu paliva, ktoré motorka používa. Harley neposkytol žiadne iformácie o prípadných vnútroných zmenách na motore Sporstera 1200, ale hovorí, že cieľom je od 85 do 90 koní.
![]() |
Vyzerá to, že tradičný airbox umiestňovaný na pravú stranu motora sa na XR1200-ke nachádza pod palivovou nádržou |
Toto nie je prvýkrát čo Harley predstavoval cestnú motorku inšpirovanú veľmi úspešnou XR750-kou. V 80. rokoch predstavil XR1000, čo boli úpravy v štýle XR na základoch zo Sporstera, hoci výsledné úpravy boli menej závodné. Tá limitovaná edícia motoriek bola jednou z mála prepadákov od Harleya, a zapadli v showroomoch. No napriek tomu, už 15 minút po predaní posledného kusu sa z nich stali zberateľské kúsky a ich ceny sa závratne vyšplhali hore. Hoci Harley-Davidson tvrdí, že nová XR1200 je zameraná hlavne na európsky trh, je to skôr tak, že po vyrobení sa budú predávať na viacerých trhoch, vrátane USA.
![]() |
Pri bližšom pohľade vidíme plochý posed pre spolujazdca, ktorý je umiestnený na vrchu športovo ladenej zadnej časti. Ťažko povedať či sú tlmiče spolu spojené |
Model XR750 dominoval na plochej dráhe od roku 1970 až do dnes. Mal výkon 90 koní pri 8000 ot/min, dva karburátory Mikuni a zliatinovú hlavu valcov.
![]() |
Pravdepodobne prvý vyrobený kus XR750 |
Pridané: 27.12.2006 Autor: AcHeRoN Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 171753 | Včera: 202682