Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.07.2006 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 10222 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.
Jediný nový cruiser, ktorý Yamaha - Star oznámila na rok 2007, je celkom nový V-Star 1300. Jeho objem 1304 kubíkov z neho robí priameho konkurenta Honde VTX1300 a dáva Yamahe ďalšieho robustného hráča v kategórii s objemom nad liter. Príde v dvoch verziách, v klasickej a v Touring. V-Star 1300 nenahrádza V-Star 1100, iba dopĺňa kategóriu o ďalší model.
Nový V-Star 1300, ktorý príde v roku 2007, prináša nové čerstvé technológie, ktoré majú slúžiť v budúcnosti |
Nová V-Star 1300 tiež odráža novú skutočnosť pre cruisre. Narozdiel od väčšiny modelov V-Star s motormi do V je táto 1300-ka chladená kvapalinou, čo dovoľuje spĺňať prísnejšie normy potrebné pre prísne emisné štandardy. Má štandardné injekčné vstrekovanie paliva a výfukový systém 2 do 1, ktorý má trojcestný katalyzátor, aby znižoval množstvo výfukových splodín.
Tak ako menšie V-Stary, nový motor používa reťazou pohaňaný vačkový hriadeľ, ktorý ovláda dva 36 mm nasávacie a dva 32 mm výfukové venily. Valce do V zvierajú uhol 60 °, čo je niečo medzi 48 ° pri 1700-ke a 75 ° pri 1100-ke. Podobne ako na 1854-kubíkovom dvojvalci Yamaha, aj táto 1300-ka má na dva vyvažováky, ktoré udržujú vibrácie motora v kľudnej hladine.
Kvapalinou chladený motor do V novej 1300-ky zviera uhol 60 ° a ma injekčné vstrekovanie paliva |
Yamaha tvrdí, že výkon je podstatne vyšší ako na 1100-ke, má navyše 18 k a 27 Nm ťahu. Injekčné vstrekovanie zamestnáva dve 40 mm telá vstrekovačov. 100 mm široký piest má zdvih 83 mm a kompresný pomer 9,5:1. Valce sú čiastočne pochrómované a mokrá viaclamelová spojka prenáša výkon cez remeň na zadné koleso pomocou 5-rýchlostnej prevodovky.
Úplne nový oceľový kolískový rám je priskrutkovaný k motoru na štyroch miestach (vrátane hlavy predného valca), kvôli tuhosti. 41 mm predná vidlica má zdvih 140 mm a na nej je 16-palcové koleso s obutím 130/90, nad ktorým sa nachádza stredne veľký blatník. Zadné pruženie má zdvih 114 mm nachádza sa tam 16-palcové koleso s obutím 170/70. Obidve kolesá sú liate a majú 7 lúčov. Blatníky sú oceľové. O bezpečné zastavenie motorky sa starajú tri 298 mm brzdové kotúče. Dva vpredu, jeden vzadu.
Kompaktná prístrojovka, všetky informácie sú už na červenej "prístrojovke", ktorá je pripevnená na riadidlách |
Rázvor je 1686 mm a sedlo je vo výške 711 mm, s veľkoryso vyzerajúcim sedadlom pre spolujazdca. Nádrž je trochu natiahnutá. Yamaha sa snažila vyhnúť sa tomu, aby vyzerala príliš "bucľato", zatiaľ čo stále ponúka 17 litrov paliva, s tým, že využíva aj nádrž schovanú v ráme. Druhá schovaná nádrž uchováva aj palivové čerpadlo. Yamaha nazýva túto nádrž "bez zvarov" i keď je vpredu okolo rámového tunela spoj. Pravda je, že spodok nádrže je čistý, tak isto ako aj vrch, ktorý je narozdiel od ostatných modelov V-Star bez prístrojov. Červený "prístrojový panel", ktorý zahŕňa analógový tachometer, LCD okienko, diagnostické a kontrolné ledky, je namontovaný na riadidlách.
1686 mm medzi osami dáva Yamahe priestor na pohodlné sedlo pre jazdca aj pasažiera |
Aj v miestnosti plnej motoriek V-Star je jednoduché nájsť V-Star 1300-ku. Jeho predný multi-reflektor má odlišný tvar, tenký chrómový pás na nádrži a výfukový systém 2 do 1 odlišuje 1300-ku od ostatných motoriek v rade. Zadné svetlo je zložené z LED diód, a plošinové stupačky sú už snáď štandardom.
V-Star 1300 je ľahko rozoznateľný od svojich rodinných príslušníkov z radov V-Star, kvôli výfukovému potrubiu, blatníkom, svetlometu, V-motoru a jedinečnému chrómovému pásiku na nádrži. |
Turistická verzia má navyše vysoký predný štít, opierku pre spolujazdca, kožou pokryté tvrdé bočné kufre. Všimnite si, že táto verzia V-Star-u je už nazvaná "Tourer" a nie "Silverado", čo odlišuje turistickú verziu od ostatných V-Star-ov a Road Starov. Označenie pravdepodobne odzrkadľuje trochu iný výzor, už je to viac moderný a menej westernový štýl. Dodatočná výbava pridáva na cene o 1100 $ oproti základnej verzii, ktorá stoji 10 090 $. Tourer stoji 11 190 $ v jednofarebnej verzii - v červenej alebo čiernej - alebo 11 390 $ v dvojfarebnej striebornej verzii. Základný model je na výber v červenej, modrej alebo v nevyhnutnej čiernej farbe.
Zvyšné V-Star modely od Yamahy sa vrátia nedotknuté a nezmenené, teda až na grafické úpravy a zmenené ceny. Yamaha ešte stále uvažuje, ako by mal nástupca V-Maxa vyzerať. Ak sa chcete pozrieť na výzor prototypu MadMax2, tak tu je odkaz.
Foto: www.starmotorcycles.com/
Pridané: 07.07.2006 Autor: AcHeRoN Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121088 | Včera: 222306