Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Najlepšie motorky všetkých čias 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2006 Autor: Mishko
Čitatelia: 60601 [História]

Miesto č. 5 - Triumph Bonneville (1959)

Piata priečka patrí nespornej legende motocyklových výrobcov, anglickej značke Triumph, ktorej história siaha až do roku 1883 (!) a ich modelu Triumph Bonneville, ktorý vyrábali v rokoch 1959 až 1983. Pôvodne to bol dvojválec s obsahom 650 cm3, neskôr 750 cm3.

 Triumph Bonneville
Triumph Bonneville

Pôvodná spoločnosť Triumph v polovici osemdesiatych rokov skrachovala a nový Triumph Bonneville bol uvedený na trh v roku 2001, 790 cm3 dvojvalec, ktorý sa snaží nadviazať na pohnutú históriu značky. Značku Triumph celosvetovo preslávil film The Wild One z roku 1953, v ktorom Marlon Brando šoféroval Triumph Thunderbird 6T z roku 1950.

Vyčerpávajúce informácie z histórie značky Triumph sú k dispozícii tu (tak ako všetky ostatné odkazy, samozrejme a pre niektorých bohužiaľ, v angličtine).

Miesto č. 4 - MTT Y2K (2000)

Štvrtá pozícia je obsadená asi najkontroverznejším „motocyklom“ v histórii, poháňaným turbínovým 320-koňovým motorom z vrtuľníka, MTT Y2K. V programe porovnávali jeho zrýchlenie na letisku s letiacim prúdovým lietadlom Albatros L39. Y2K vyhrala so zrýchlením na 350 km/h za 14 s.

 MTT Y2K
MTT Y2K

Nakoľko na motoride už o tomto stroji existuje článok, nebudem sa mu bližšie venovať. Snáď len historka od Jay Lena, ktorý ju vlastní, že raz sa na neho na križovatke nalepil chlapík na športovom aute. Leno, vedomý si 1200 °C teploty výfukových plynov z turbíny, potiahol kúsok dopredu. Šporťák sa ale znova nalepil na Lena a ten len v spätnom zrkadle sledoval, ako plastový nárazník športiaku postupne mení tvar...

Miesto č. 3 - Honda CB750 (1969)

Bronzová pozícia - legendárna Honda CB750, prvý sériový radový štvorvalec na svete, uvedená na trh v roku 1969. Bola to rovnako prvá sériová motorka s kotúčovou brzdou, ktoré sa dovtedy používali len v lietadlách.

 Honda CB750
Honda CB750

Honda CB 750 je v podstate prvý svetový „superbike“, hodnota zrýchlenia z 0 - 100 bola 6,5 s a radové štvorvalce začali dominovať pretekárskym okruhom.

Na svoju dobu to bola aj „najmenej vibrujúca motorka na trhu“, čo v programe testovali plným pohárom vody položeným na sedadlo naštartovaného stroja. Spoľahlivá, solídna, výkonná, nevibrujúca.... Až nudná, preto tretie miesto. Dodnes patrí tento model ku kultovým motocyklom, často slúžil ako základ na výrobu custom chopperu v duchu tzv. old school, starej školy, dokonca na to dodnes existuje aj manuál.

Miesto č. 2 - Ducati 916 (1994)

Na druhom mieste sú opäť Taliani a superšportový dvojvalcový krásavec Ducati 916. Navrhnutý Massimom Tamburinim, jednalo sa značne vylepšenú vodou chladenú verziu modelu 888. Revolučne nový design, prvý krát sa objavilo vedenie výfukov pod sedadlom, čím sa zlepšila aerodynamika a aj celkový vzhľad. Rovnako ako jednostranné zavesenie zadného kolesa so systémom upravujúcim rýchlu zmenu polohy kola pri závodoch.

 Ducati 916
Ducati 916

DUCATI 916 SBK: 90-stupňový dvojvalec, 996 cm3, štvortakt, 4 ventily na valec, 6-stupňová.prevodovka, upside-down Ohlins vidla, jednostranná kyvka s Ohlins tlmičom, max. rýchlosť viac ako 300 km/h, 144 k pri 12 000 ot., 157 kg suchá hmotnosť.

Ducati 916 ihneď po svojom uvedení vyhrala Moto GP a následne aj v rokoch 1995 a 1996. V roku 2000 bola nahradená modelom 996.

Miesto č. 1 - Honda C100 Super Cub (1959 - dodnes)

Tramtararááám - máme tu víťaza. Ak čakáte nejaký hypermoderný superšport alebo niečo podobné, ste poriadne vedľa. Za jasného favorita určila komisia nezničiteľný skúter Honda Super Cub.

 Honda C100 Super Cub
Honda C100 Super Cub

50 cm3, štvortakt, jednoduché na ovládanie a manipuláciu. Vozí sa na ňom prakticky celá Ázia. Tento skúter je najpredávanejšie vozidlo na tejto planéte, od začiatku jeho výroby sa predalo neuveriteľných 50 miliónov kusov! Team Discovery Channel sa pokúšal naštrbiť jej povesť nezničiteľnosti tým, že najprv do nej naliali prepálený fritovací olej, potom ju zaťažili 4 x väčšou hmotnosťou ako sama váži, jazdili na nej a nakoniec ju zhodili z 22-metrovej výšky. Po páde Honda Cub bez problémov naštartovala a keby nemala pokrivené kolesá, v pohode by aj odišla.

Česť víťazom, sláva porazeným.

<

Pridané: 01.08.2006 Autor: Mishko Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 120665 | Včera: 118091