Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Honda VARADERO 1000 model 2003 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda VARADERO 1000 model 2003 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (2 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda VARADERO 1000 model 2003

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

15.05.2004 15:33

Honda VARADERO 1000 model 2003

KAJL
 Kávičkár 

SKVELé POSTREHY, PORIADNE MI ROZšíRILI MOJE POžIADAVKY NA BUDUCE STROJE. PARáDNY čLáNOK.
Už SA TEšíM NA REAKCIE MAJITEľOV, TU SPOMíNANýCH STROJOV :-)


15.05.2004 20:04

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

patrik
 Turista 

mal som moznost testovat varadero 2003 .musim len suhlasit s touto chvalou. mam 120kg vyska196cm takze nieco pre mna .ha ha. fakt skvela masinka.


15.05.2004 20:52

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Naozaj dobrý článok a postrehy.
Nadherná mašinka.


16.05.2004 2:03

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

d.j. ondro
Neregistrovaný

kua do donovalov musim skocit :-)


16.05.2004 10:49

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Toto je bezkonkurenčná motorka.Jedno z najlepších endúr, aké som zatiaľ videl,počul,ale zatiaľ!!! sa neviezol.Na turistiku po Slovensku sa jeho možnosti len začínajú,pričom Alpy v sedle tohto obra musia byť zážitok na nezabudnutie.Prajem veľa KM bez nehody.


16.05.2004 13:13

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Cau,
naozaj vynikajuci clanok, kopa zaujimavych postrehov.. Vidno, ze uz si niekolko masin vyskusal. Aj ked nemozem nenapisat trosku kritiky. Niktore tvoje nazory (v style XX mozu len snivat ...) su podla mna prehnane...
Pasaz o drzadlach je podla mna onicom. Nahace (vsetky znacky) su viac menej stylove stroje urcene hlavne pre jedneho jazdca. Okrem toho dobry spolujazdec, sa zvycajne aj tak nedrzi drzadiel. A este som nestretol nikoho, kto by mal odreny chrbat od kufra a nie to este na BMW K1200GT co je cestny turista...

>Stupačky sa dajú škrtnúť aj so spolujazdcom a troma plnými kuframi, čo je pri superšportoch vylúčené.
Neviem preco by to malo byt vylucene? Je to len vec jazdza, ci chce ist so spolujazdcom tak daleko. Inak podla toho co si ja pamatam, tak v zakrutach skrtne varadero najprv o zem hlavnym stojanom a stupacky su este dost vysoko... (nebol to model 2003)

> Motorka sa pri brzdení v bočnom náklone vôbec nenapriamuje a nemá tendenciu ísť rovno, ako by to spravil napr. Buell.
Kazda motorka to robi, fyzika nepusti...

O spotrebe Varadera som uz cosi pocul... A kazdy tvdil, ze je dost smadna...

No ale nechcel som sa tu rozpisovat :-))) Nepochybujem o tom, ze varan je perfektna motorka. Svedci o tom aj jej oblubenost. Len sa mi zda, ze by bolo vhodne ju porovnavat s porovnatelnym... (Vstrom, GS, Miltistrana, Caponord atd...)
Ako by asi dopadli porovnania CR 125 vs, Varadero v terene, Alebo R1 vs. Varadero na okruhu ?
Awia


16.05.2004 20:05

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

No ahoj Aiwa necudujem sa ze pises aj trochu kritiky kedze som aj ja skritizoval tvoj clanok. Pozri sa ja som napisal MOJE NAZORY, netvrdim ze su jedine spravne, je to proste moj pohlad na vec, ja to tak vidim, a niekto iny ma moznoze iny nazor. Odpoviem na tvoja otazky :
1) bocne drzadla su pre spolujazdca velmi dolezite, a ten nazor je ani tak nie odo mna ako od mojej priatelky, alebo aj od inych zien ktore naozaj JAZDIA na motorkach (cez 15 tis km rocne), a nie ze sa len obcas zvezu. Postavenie sa do stupaciek je pri prejazde rozbiteho useku naozaj velmi dolezite, lebo ta to inak poriadne sekne az do chrbtice, a keby si sa v takom momente opieral ako spolujazdec o kufor a nedrzal sa, tak si ten chrbat naozaj poskriabes alebo zranis, lebo zadkom vyskocis zo sedadla hore, pricom sa suchas chrbatom o kufor. K1200GT naozaj nema bocne drzadla co je neuveritelny nedostatok pre cestneho turistu. Ma vsak ine prednosti, napriklad skvele perovanie a skvely kvalitny chod motora.
2) Supersport nie je stavany na jazdu v plnom zatazeni. Keby si ho opatril trojicov kurov a nalozil do nich povedzme 50 kg, a este si za teba sadne spolujazdec, no tak ho jednoducho pretazis, a samotna masina vazi iba povedzme 160 kg, a tymto zatazenim by si totalne presunul tazisko dozadu, odlahcil predne koleso a uplne zmenil jazdne vlastnosti. No a s takto pretazenym strojom jazdit naplno po serpentinach... no neviem neviem, podla mna by si sa velmi rychlo vysypal, ale ak mi to predvedies rad si to pozriem (uznavam este ze by to islo urobit s XX-kou, ta je na to stavana) U endur sa proste rata ze sa s nimi jazdi vacsinou s plne nalozenymi, a optimalizovane jazdne vlastnosti maju stroje ako Varadero alebo GS1200 prave vtedy ked su plne nalozene, a da sa s nimi vtedy jazdit naplno uplne bez problemov
3) ABSOLUTNE NEMOZNE aby si na Varadere 03 skrtol o zem originalny hlavny stojan Honda !!! Takyto original stojan vsak stoji 7.000 a mnohi si preto kupuju radsej hlavny stojan od ineho vyrobcu za 2-3 tisic, ten ovsem naozaj o zem mozne skrtnut je, cize taketo stojany su absolutne nevyhovujuce a nebezpecne
4) Napriamovanie motorky pri brzdeni v bocnom naklone - tu kritiku beriem, samozrejme ze sa napriamuje, ale ovela menej ako ine motorky. Je to dane spravne umiestnenym taziskom a neutralnymi jazdnymi vlastnostami. Je aj pravdou ze Buell sa v takejto situacii napriamuje zasa velmi vyrazne, ovela viac ako ine motorky. Mal som napisat "motorka sa TAKMER nenapriamuje"
5) myslim ze spotrebu som popisal velmi objektivne a presne
6) S porovnatelnym ju porovnavaju vsetky bezne testy v motorkovych casopisoch. Moj ciel bol porovnat ju s neporovnatelnym. Lebo vela ludi nie je pri kupe motorky vyhranenych (ani ja nie), paci sa im aj supersport, aj nahac, aj chopper, aj touring, enduro, a nevedia sa rozhodnut, premyslaju, a o takomto porovnani sa nedocitaju nikde nic, a ani jazdci im v tom neporadia, lebo ak niekto jazdil v zivote na samych supersportoch tak to asi tazko porovna s endurom, ze....

Skusal som s jednym clovekom porovnat na Babe Varadero s CBR 600, kto kedy skrtne stupacku. Presli sme tu jednu zakrutu viackrat, aj naraz, zaradil som sa tesne zanho. Mozem ti zodpovedne povedat ze on ju skrtol v rychlosti asi o 5kmh vacsej ako ja. (ja v 80 kmh a on v 85 kmh) vacsi rozdiel ako tychto 5 kmh v prejazde zakrutou s perfektnym povrchom medzi cestovnou motorkou a supersportom (ako CBR 600) podla mna nie je.


16.05.2004 20:13

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Aiwa a v ziadnom pripade sa tu nechcem hadat, opisujem tu len pravdivo moje skusenosti, ak mas iny nazor neberiem ti ho.


16.05.2004 23:02

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Caf jjaro,
toto je diskusia, nie priestor na hadly, to nieje moj styl :-)))
1) Ja travim 99% casu na moto s mojou pritalkou, najmenej som najzdil 10 000km rocne. To co vravim je jej nazor. Drzadla nepotrebuje... Ja sa vzadu nevyvazam, tak o tom nic neviem. Odkedy mam topcase, vzdy sa o neho opiera a aj ked tam nieje calunenie nikdy si chrbat neudrela. Hovorim samozrejme o jazdeni na cestach, kedze ide o cestaka (CBR1000F). Rovnako ako aj K1200 je cestak... Do stupaciek sa na cestach stavat nemusis...
2) To bude asi tym, ze eFko sa uz dnes za supersport nepovazuje, ale ja aj komplet nabaleny si uzivam jazdu na 100% (sem tam aj ta stupacka)
3, 4, 5) Nemam co dodat :-)))
6) Jasne beriem. Vravim, ze si to pekne napisal. Mozno by bolo dobre to napisat do uvodu, porovanie neporovnatelneho... Kiez by bolo takych clankov na motoride.sk cim dalej viac...
Takze sa snad uvidime niekde na cestach :-)))
Awia


17.05.2004 8:52

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

duggo
 Kávičkár 

Ikona

keby isla ta cbrka ten 1000km usek podobnou rychlostou ako varadro , nemusela by tankovat o jeden krat viac nie ?...


17.05.2004 9:06

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

fakt pekny a zaujimavy clanok... i ked som si nikdy nevsimol, ze by mi spolujazdkina pristupula vyfuk na TDM, ale aj tak tam nemam originalny.
Varadero je dobry stroj, ale na mna trochu makky (porovnavam s TDM) a nepaci sa mi predna maska, mohola by byt trochu sikmejsia, t.j. drsnejsia. Tot moj nazor.


17.05.2004 9:31

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Awia : to bude asi tym ze ona ma posed predkloneny dopredu, kdezto ta moja sedi vystreta, preto sa skor udrie o kufor. Samozrejme ze efko nepovazujem za supersport ale sporttouring. Keby si jazdil tak ako ja najradsej po cestach oznacenych bielo na mape, tak by si sa staval do stupaciek dost casto ( vyskusaj prejst z Ruskej Vole do Ulica, alebo skus ist zo Spiskej novej Vsi na sever bielou cestou a potom povedz ci by sa ti nehodilo postavit sa do stupaciek na tych jamach ))))


17.05.2004 9:35

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

duggo hehe to nebolo o 1x viac, ak sa dobre pamatam tak vsetci samozrejme tankovali vo Viedni, no a Varadero tusim tankovalo po ceste iba 2x (zdrzanie 2x15 min) a Fireblade tankoval 6x (zdrzanie 6x15 min !!!!!) Varadero ma v tych 200 kmh stale velky dojazd lebo nadrz je 25 l kapotaz je super a aj ta sestka je dost pomalobezna, myslim ze CBR by aj v 200 kmh tankoval ovela viackrat


17.05.2004 9:40

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

vidicon TDMka ma podla mna ine pouzitie ako Varan, da sa s nou fajn vysantit po meste, vrhat sa do malych medzier medzi auta, je vrtka, svizna, spratna, uzka, da sa aj vybehnut po schodoch a tak, ale na dlhsich cestach na varadero nema, je ako keby o cislo mensia a skackavejsia, tak sa mi zdalo...


17.05.2004 9:46

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

clovece tých 150 pri 5000 točiek ti závidím to ja mám o tisícku viac na starom modely, a na starom varane mavam aj spinavé nohy rovnako ako na pane a aj po nahodení padákov (givi) zostalo vlnnie pri prejazde pozdlžnych nerovností. Ale musím povedať že na rozbitých cestách je zase starý podvozok predsa len lepší (makší) a ovládateľnosť v zákrutách je skutočne unikátna po zaklopení stupačky sa dá s prehladom obrúsiť aj brzdový pedál, ale ak chváliš micheliny tak potom si na tom asik nemal obuté nič iné ja som vdaka nim riesil nejednu krízovku a za mokra je to s nimy v porovnaní takmer s cimkolvek iným o držku


17.05.2004 9:53

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

a ake micheliny si mal obute ?


17.05.2004 10:13

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

jjaro,
Bileym cestam sa nevyhybam, siel som uz po roznych cestach, somozrejme, ze sa tam nemozem rovnat s ziadnym endurom, Ale prejdem... U nas je to bieda s tymi cestami, ale vonku je to jedna basen, v Alpach som sa nemohol tych ciest jednoducho nabazit...

Co sa tyka spotreby, myslim, ze by malo Varadero riadneho konkurenta v podobe 1000F, Moj priemer na dlhe trate je 5.3 litra, Myslim, ze pri tej 200vke by som sa dostal na 6 az 6.5 lita. Pri 22 l nardzi by mohli 3 tankovania stacit... A mozno aj nie :-))) Ktovie... Vyskusame niekedy ???
Awia


17.05.2004 10:27

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

inak ten test este pokracuje, neslo ho zatial vela motoriek, ja som zvedavy hlavne ako dopadne pan european, ten ma az 29 l nadrz.


17.05.2004 10:43

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

o kufor som sa udrela len raz , ked som sa nedrzala ale inak si nemyslim , ze by som sa nejako mala zranit o kufor.


17.05.2004 10:49

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Awia
lepsie je urcite , ked sa drzim bocnych drzadiel ako jazdca.Po prve aspon ho nerusim a je to aj pre mna ovela pohodlnejsie.Sli sme 300 km na Hornete a radsej som sa drzala vzadu ako jazdca.Ked sa ide niekto len povozit okolo svojej garaze alebo na Pezinsku Babu , tak sa kludne moze drzat frajera za bundu.Bocne drzadla oceni spolujadzec pri dlhsej ceste.


17.05.2004 11:01

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

awia mozeme niekedy ist jazdit ale to by si mal mat motorku naozaj v dobrom stave a mali by ste byt ty aj partnerka dobre vybaveni, aj do dazda a zimy lebo inak taketo vyjazdy dopadaju velmi zle. Tento vikend som bol jazdit s rakusanmi, prisiel jeden s manzelkou do Blavy v sobotu o 10.00 na Suzuki TL 1000, mal najazdene 50 tis. km. Sli sme starou cestou na TT asi 120 kmh (uz hovoril ze ake jamy), potom cez Jaslovske Bohunice do Piestan, serpentinami na Topolcany, ale tesne pred Topolcanmi na sever bielymi cestami na Nemceky, potm zltou cestou na Trencianske Teplice z juhu, skvele serpentiny, no a ja ze ideme este dalej ale oni uz nevladali ze ideme na obed. Tak sme sa najedli, vyrazili do Ilavy, odtial samozrejme smer Nitrianske rudno po serpentinach, pri vodnej elektrarni dolava na Bojnice. Do hradu sme sa nedostali lebo tam bola kopa ludi na jarmoku. Tak sme vyrazili na Kanianku, Lazany, v Klacne doprava na Klastor pod znievom, super cesta, spusta oviec, koni popri ceste, skvela priroda. V spatnom zrkadle som sledoval ako si precvicovali nohy do strany lebo uz pomaly dostavali krce pri tych debilnych vysoko polozenych stupackach. Z Priboviec som odbocil doprava smer Rajecke Teplice, betonova cesta, siel som 130-140, za teplicami dolava smer Harmanec, v zakrutach som klopil aby bola stupacka tak 1 cm nad asfaltom, videl som ze s tym svojim "supersportom" evidentne nestiha, aj ked boli naklopeni statocne tak to nestacilo, v kazdej tiahlej zakrute sa vzdialil tak 20 m a potom to dobiehal na rovinkach. Na vrchu horskeho prechodu sme zastali. Povedali mi ze na tej betonke im cvakali zuby ako skackali. Ja na varadere som neregistroval nic take tak som vysvetlil ze je mi luto ale mam lepsie tlmice tak som nevedel ze mam ist pomalsie. Jeho manzelke bola evidentna zima lebo motorkove neskusene zeny sa nevedia na motorku poriadne obliect a potom sa drkocu zimou, ved uz bolo maximalne 10 st a ona nemala ani tepelne vlozky, a len 1 tricko a tenucky svetrik pod tym. Sli sme dalej na harmanec, zasa pasia v zakrutach. Potom mi povedali ze bocne kufre som mal iba zopar cm nad asfaltom. Za harmancom sme zamierili na Donovaly. Zacalo mierne prsat. Oni zastali, ze sa mu zda ze ma makku gumu. Tak sme presli pomaly donovaly az do Ruzomberka, na pumpe sme pozicali tlakomer ale tlak mal v poriadku. Tak sme sli az do Besenovej, uz bolo 7 hod vecer a mali sme za sebou 480 km priemernou rychlostou 74 kmh podla compu. Hotel stal iba 1300 pre 2 os s ranajkami co rakusanov sokovalo, lebo bol pekny, novy, povedali ze izba je mila. My sme unaveni neboli vobec, zaklopal som im na izbu ci idu vecerat, on s totalne utahanym vyrazom v tvari povedal ze ju ide zobudit lebo sa okamzite hodila do postele a zaspala. Na veceri zasa taniere vylizali. Chceli sme sa este termalne kupat ale potom sme sa na to vykaslali a sli na izby. Rano ranajky, a nanutil som ju ze ideme do L.Mikulasa do Hypernovy a musi si kupit sveter lebo dostane zapal pluc. Zasa boli zosokovani ze su u nas otvorene obchody aj v nedelu, pytali sa ze ako chodia ti predavaci do kostola ? Tak sme tam prisli, kupila si sveter aj ona aj on, ona este aj hrube puncochace a na WC si to hned aj navliekla. Sli sme dalej na Strbske pleso, tam sme stretli BMWaky zo zrazu v Slovenskom Raji, potom sme sli do Popradu a ze ideme cez Vernarsky priesmyk. No ale o chvilu sa mu rosypalo lozisko v zadnom kolese a v Hranovnici sme museli zastat (to bolo to co sa mu zdalo ze ma makku gumu). Zrejme som mu tu zle odpruzenu supersportovu motorku na narocnych slovenskych vybitych a klukatych cestach dorazil. Zavolal do rakuska, ti mu poslali odtahovaka z Popradu. Bol tam bleskove, asi za 30 min, ani sme este nedojedli obed v Gazdovskom dvore. Povedal ze masinu odtiahne do PP a oni musia cakat ze rano to na 99% opravi. Dalsiu poznamku utrusil ze Suzuki pouzivaju vsetky loziska lacne a srotove, ze toto nie je ojedinely pripad, ale ze na kvalitnych rakuskych cestach by sa mu to asi nestalo. Dalej som sa dozvedel ze toto je uz treti odtah tejto jeho motorky za 2 roky, naposledy sa mu rozsypalo lozisko na klukovke a ze zachvilu ho asi vyhodia z poistky lebo stale len cerpa peniaze za opravy a odtahy motorky, a ze celkom vazne uvazuje ze buduca motorka bude honda Varadero. Jeho manzelku som kusok zviezol a povedala ze super, ze sedi vystreta, moze poriadne otacat hlavu a sledovat krajinu okolo, nie ako na tej ich ze je len nalepena na nom. Takze som ich nechal oboch v Poprade, su tam asi este aj teraz, a ja aj s priatelkou sme sli cez Telgart Brezno BB NR TT do Blavy domov. Dobre, ze ? Takze takuto narocnu trasu s nami mozes ist, ale nie ze ti odide cestou prevodovka alebo lozisko alebo sa ti volaco rozsype lebo taketo tury nie su ako jazdit po dialniciach alebo cervenych cestach. A musite mat perfektnu vybavu do dazda, vratane topanok rukavic, a to obaja.


17.05.2004 11:01

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

T 66


17.05.2004 13:48

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

jjaro, nie kazdy ma novu motorku, ako ty... a nie kazdy je zvyknuty tolko jazdit... ja mam posed na TDM ties pohodlny, aj priatelka, ale na konci takej trasy by sme boli urcite poriadne unaveni a vytraseni a mal by som krce v nohach... to je otazka aj navyku a fyzickej kondicky, nielen posedu... a naklon v zakrutach, to je vec aj obutia motorky a jazdcovej odvahy, ja ties v zakrutach zaostavam, lebo sa bojim, ze moto oplieskam o zem, viem totiz, co to stoji...
O Suzuki som uz pocul vselijake ohovaracky, ale nemyslim si, ze Honda je zrovna vyhra, podla mna uz neplati "Honda je Honda" ale skor je to vec konkretneho modelu...


17.05.2004 14:07

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

zeno doma pozriem ze ake gumy mam ja

vidicon ved ja som doteraz na suzuki nic zle nepocul, ale toto som videl na vlasne oci ako sa mu lozisko za chvilu rozpadlo a ostal trcat v poprade. To nebola nejaka stara motorka, necele 3 roky mala, ved to ma motor z V-Stromu, neviem ci vies ktory model to je, ak nevies tak sa pozri, presne takato to bola, este aj cervena : www.tauch-terminal.com/bali/bigpic_suzuki_tl_1000_cc.jp...
v zakrutach treba ist na istotu, aj ja sa snazim jazdit tak aby som stupacky neskrkal, tiez sa nepotrebujem vyrubat, a nejde ani tak o peniaze ale horsie je ked sa dolames sam seba. Okrem toho je to aj dost velka hanba vysypat sa, aj ked sa ti nic nestane.


17.05.2004 14:39

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Brenda, uistujem Ta, ze mam najazdene viac ako okolo garaze. Dadi ako moj spolujazdec sa ma nedrzi, ani neviem, ze tam je. Sme uz proste zohrany team. Ked idem trosku sportovejsie tak sa pri brzdeni musi drzat nadrze...

jjaro, vylet mohol byt dobry. Ale uznaj, ze si mal oproti rakusanovi kopu vyhod, Moto ktora sa vysporiada z cestami po ktorych si ho vlacil, poznal si trasu atd. To spravi vela, nikdy nejdem rychlo na neznamej ceste...
No nikdy nevies kedy sa ti moze moto pokazit. Napriek tomu svojej moto verim na 100%. No co sa tyka pojazdenia, ja som z KE a ty z BA, tak to nebude take lahke... Mohol by si vsak dojst na motoride Stretko a spravime nejakych par km...
Awia


17.05.2004 14:40

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

P.S.: Honda je stale Honda, neveri len ten kto ju nikdy nemal :-)))


17.05.2004 14:52

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

hahaha awia mne nerobi problem ist si zajazdit na vikend okolo Medzilaboriec, alebo do NP Poloniny, alebo k Morskemu oku, alebo na Jahodnu, alebo k Ukrajinskej hranici, ved mam Varadero, ne ? ale tebe by sa asi lepsie jazdilo po zapadnom slovensku, lebo biele cesty su tu v ovela lepsej kvalite ako biele na vychode... Mam ten dojem ze tu znamena biela cesta uzka cesta, a na vych. slovensku je to uzka a spravidla rozbita cesta. Aj ked tam na rusinoch su aj vynimky a niektore biele cesty su dobre. To sa mozeme dohodnut a vyrazit na turu niekde z Brezna, napriklad sa tam dopravime v piatok vecer obaja a v sobotu rano vyrazime na 2 dnovy okruh. A zoberem aj nejakych rakusanov lebo sa ich teraz dost vela hlasi, jazdit po slovensku im reze lebo nasa policia je podplatitelna.


17.05.2004 14:53

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

"na rusinoch" som myslel oblast za Bardejovom kde su same dvojjazycne nazvy v azbuke


17.05.2004 15:00

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Awia ok ved v poriadku ale je otazka ake dlhe trasy robite.Mne napriklad drzanie sa nadrze, vysoko stupacky absolutne nevyhovuje.Mozno tak na 20 -30 km a dost.Cenim si svoj chrbat, ruky a nohy.Prvy a posledny krat som sa viezla na R6 do Pezinku a nazad a vsetko ma bolelo.


17.05.2004 15:11

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Awia ale ved tvoja motorka sa zda celko pohodlna, to sa da uplne v pohode cestovat, ja som myslela ze mas nieco , kde spolujazdec trpi ako konisko.


17.05.2004 15:18

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

POZNAMKY K R6-tke :
brenda nie to sme sli z Ruzinova do Senca, potom cez Vinicne na Pezinok a z Pezinka cez Jur do Blavy a nazad do ruzinova, ten okruh moze mat tak... cojaviem... 60 km ? A iba chvilu som isiel 160 inak sme sli pomaly, tak do 130. Ku koncu si uz zdochynala a nadavala na mna. Ked si zosadla tak si povedala "nikdy viac R6!" A ja som este urobil na tej R6 okruh sam, na pezinsku babu, a potom opacnou stranou od Malaciek do blavy, a ked som bol skoro doma tak som uz mal pocit ze zastanem a poprechadzam sa lebo ma uz boleli zapastia, ale vydrzal som. Motor bol dobry (122 koni, 16 tis otacok), ram super, perovanie ok, brzdy ok, prevodovka ok, a ergonomia a pohodlie nieco ako spanielska inkvizicia. Za chvilu som dostal krce do laveho palca lebo tam bol debilne umiestneny prepinac smeroviek. Kapotaz uplne neucinna, asi konstruovana pre trpaslikov. Schovat som sa za nu pri mojej vyske nemohol lebo sa mi uz dotykali kolena laktov a nemohol som si viac lahnut. Pristroje tak male ze som nevidel skoro nic. Zrkadielka na kratkych drziakoch, asi tak 80% plochy v zrkadlach som si videl iba svoje ramena, a nedalo sa to lepsie nastavit. Informovalo ma to ani tak nie o tom co ide za mnou, ale skor o tom ci mi na ramene nahodou nesedi sova. Sedadlo dlhe, tvrde, smyklave, pri zabrzdeni som si o nadrz gniavil gule, hlavne pri jazde z kopca. Udrzat to na rukach sa mi nejak nedarilo. Jazdne vlastnosti NEDOTACIVE JAK SVINA !!!!! Motorka ma tendenciu ist stale rovno, som to musel silou tahat do zakruty, mozno este horsie ako TDM. Verim ze by to bolo neutralne keby som zosadal zadkom do strany, ale na toto som pri tej celkovej dolamanosti ani nepomyslel. Cely horsky prechod Babou (bez zastavky na vrchu) teda vobec nebola pasia, aj ked som isiel dost rychlo tak som z toho nic nemal. V malych otackach to nemalo vykon a vo velkych to zasa bolo prilis zive a podskakovalo to ako reakcie na plyn ako koza. Ist pravidelne za autom 100 kmh a zacat predbiehat ? nuz... na dvojke sa 100kmh pravidelne ist neda, na styrke to uz zasa nemalo tah. Podradit o 2 stupne ? Vyrazi jak svina za hukotu turbiny. Neviem si predstavit ist takymto stylom do kosic, to by som musel asi tak 5x oddychovat, ak nie viackrat (nie ako varaderom v jednom tahu). Najvacsia sranda bolo ked som isiel po dialnici 180 a chcel som predbiehat.. no ale v zrkadielkach som nevidel skoro nic, lebo nie som trpaslik, tak som otocil hlavu, ovsemze som pozabudol ze kapotaz je uplne neucinna a vetrisko mi takmer utrhol hlavu aj s prilbou... Takze som uz potom radsej siel uz len tak 140....


17.05.2004 15:31

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Roman to je trochu od veci, vieme ze na choppri si mozeme my tam vzadu pospat....


17.05.2004 17:14

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Roman&Brenda: Ak sa na niecom da naozaj vzadu spat tak je to podla mna jedine Goldwing, uz mi tam zaspali viaceri. Nepochybujem o tom ze aj Varan je dobra motorka, prejdes s nou aj fest rozbitu cestu, ale na naozaj dlhe cesty po normalnom asfalte sa na GW nechyta, v nicom.


17.05.2004 17:44

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

mishko to verim, aj ked som na GW este nejazdil, ale planujem ho prenajat na nejakych tych 1000 km. Mam ale taky tusak, ze Varadero ho bude predcit vo vrtkosti po meste, a v jazde na rozbitej "slovenskej" okreske, popripade bude lepsi ked treba vybehnut k nejakej tej horskej chate po sotolonovej ceste. Inak na dlhe trasy napriklad na dovolenku po kvalitnych cestach bude GW urcite pohodlnejsi. Inak podaktori nazyvaju Varadero terennym GW. Potom ked ho otestujem tak napisem, ako sa chova vo velkych bocnych naklonoch, ako zvlada v porovnani s Varanom zakruty s malym polomerom, ako zvlada esicka (mysicky), atd atd...


17.05.2004 18:47

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

mishko mal som tu moznost bezprostredne po sebe porovnat GW a Varana a teda ti poviem ze okrem toho ze na gw na teba mavajú ako na cirkus som nenasiel nic, ozaj nic v com by ho predcil. Ide samozrejme hladsie ale uplne"bezpohlavne" bez akejkolvek duše. Ak clovek nepotrebuje po ceste pocuvat hudbu, co mne k motorkam ani nejde tak neviem cim by to cestovatela mohlo nadchnut. Len tak na okraj kamos co dost cestuje a mal ho, ho predal a nechal si na cesty VARADERO


17.05.2004 20:40

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Moja poznamka ku designu. Cisto subjektivna vec,
ale vacsina ludi tvrdi, ze prave Varadero je to najskaredsie co momentalne honda vyraba ;-)
A este nieco ku R6 a podobnym moto. Nikto si nekupuje R6, aby so spolujazdcom "cestoval" z BA do KE (mozno nejaky masochista). Neda a to vobec porovnavat...


17.05.2004 20:47

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Brenda vystihla si to spravne, ked som kupoval moto na poprednom mieste pri vybere bol pohodlny posed pre spolujazdkynu... Neboj sa nieje to R6...Netvrdim, ze je to najpohodlnejsia masina (lebo to nieje pravda) ale da sa. Bezne 500 km je vzdialenost, ktoru vieme prejst s pozitkom. Osobny rekord je okolo 900 km (cesta z dovolenky v noci, nic moc) Nic ma nelaka tento rekord vylepsit...
Ak Ta to zaujima tu najdes nieco o moto, par nasich foto a aj odkazy na akcie a vylety ktore sme absolvovali...
Honda CBR 1000F

Jjaro, kedze som z vychodu som zvyknuty jazdit na tych cestach. Ak mas chut tak urcite prid na vykend rad Ta privitam :-))) Resp. Ozvem sa ti z domu mailom a mozeme nieco dohodnut...

Cakal som kedy sa mishko ozve :-))) GW pokuka vela konfortu, nieje o com debatit. Asi je vsak toho konfortu pre niektorych (mna, Zena atd...) uz vela a preto u nas GW nema taky uspeh...

Awia


17.05.2004 21:09

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

...a urcite je kardan menej udrzbovy, ako retaz... :-)))


17.05.2004 21:47

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

doga
Neregistrovaný

citam tu nieco o prenajme motorky skutocne sa to da.ponukal som 30000 na mesiac a vraj nie .


17.05.2004 22:14

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

manana
 Edvenčr 

Ikona

otik bravo! :-))) inac s jalovej debate supersporty vs cestne endura.........tazko porovnavat hrusky a jablka, ale si myslim, supersport ziada daleko viac od jazdca - aktivnu pracu telom (hehe aby niekto nemal pocit, ze je nedotacavy) a navyse pretrpiet nejake sportove bolesti (ktore su tym mensie, cim je lepsia fyzicka kondicia) - a odmenou je pocit velmi blizky dokonalej kontrole stroja, a splynutia s nim.
a cim je clovek pohodlnejsi a ma pocit, ze nechce nikomu nic davat ale chce brat, tym viac inklinuje k pohodlnym velkym kravam, ved aj mishko, ako uspesny podnikatel, si raz prikupi sajdku, a nebude to nikoho rozumenho trapit, lebo nakoniec nieco je aj na tom.
manana.host.sk/hvar2003/images/IMG_0556.jpg

osobne len jediny konkretny postreh- po dlhsej ceste (600km) na fireblade ale fakt brutalne boli krk. ale to je o fireblade, nie o 600vke a vobec nie o 1000.


18.05.2004 8:26

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Manana, nikto tu neporovnava hrusky a jablka. Porovnavat supersport s cestovnym strojom je hovadina, musis riadne citat a nie preskakovat riadky.


18.05.2004 8:33

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

richie no to mas pravdu, mne v servise povedali ze musim kupit novu retaz na 18.000 km, nakolko ta moja je uz trochu vyahana. A pritom som ju mazal, akurat som ju nesponoval, nakolko sa mi zdalo ze by malo stacit ked ju dosponuju na garancnych prehliadkach.


18.05.2004 8:36

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

doga ja si motorky bezne prenajimam v Rakusku, je tam pozicovni kolko len chces, ale treba dat pozor lebo nie vsetky pozicovne maju taku poistku ze ich mozu prenajat slovakovi. Doporucujem www.2radboerse.at a ked ta to zaujima tak nove Varadero od piatka do pondelka stoji prenajom 270 Euro aj s poistkou. Inak vsetky motorky su nove v perfektnom stave, vyraduju sa ked maju okolo 15 - 20 tis km nabehane. Takze ked si chces nieco prenajat a pobehat po slovensku tak to nie je ziaden problem, tvoju motorku na ktorej tam prides ti dokonca zagarazuju.


18.05.2004 8:41

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

manana
 Edvenčr 

Ikona

zaujimave, celu tu diskusiu mam pocit, ze sa tu porovnava varadero s R6 a TL1000. takze som sa zmylil, ale som rad, ze sme sa zhodli, ze je to hovadina takto porovnavat :-)))
a ohladom ladvinakov- neboj brenda, chapem ta- frajerka miluje moju staru kawu a trpko spomina na CBR600. samozrejme keby sedela za riadidlami, hovorila by mozno nieco ine. ale i tak je 600ccm malo pre dvoch.


18.05.2004 8:43

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

awia ako je to s tym GW neviem, prave preto si ho chcem prenajat a pobehat s nim trochu po slovensku. Zasa som o nom cital ze sa da urobit dost riadny odpich z miesta ktory je pri tej hmotnosti dost zaujimavy pocit. Okrem toho pisu ze v zakrutach je to s GW dost pasia, takze uvidim. Napriklad PanEuropean 1300 ma tiez cez 300 kg a mal by si ho niekedy vyskusat na serpentinach a bol by si teda riadne prekvapeny aka skvela motorka to je, ako ide uplne neutralne, aky rytmus chytis, horske prechody su s tym uplna pasia, len by si tak skrkal stupacky. A to by som vobec o takej ozrute nepredpokladal keby som s nim sam nejazdil.


18.05.2004 8:49

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

manana neporovnavam varadero s R6 len som si zaspominal aka sranda to bola ked sme s Brednou jazdili na R6 a pritom sme boli zvyknuti na masiny ako Pan alebo Varadero. Inak niekedy je to treba napisat aj takto, nakolko ked si niekto kupuje motorku a na ziadnej riadnej este dlhsiu trasu nejazdil (pri polhodinovej skusobnej jazde sa ti kazda motorka zda dobra), tak si nevie predstavit co ponuka R6 co GSX1400 co Varadero a co Pan, a ked si precita test o R6 tak mu ju porovnaju jedine ak s CBR, ale nikto mu nepovie pravdu ze ked na nej pojde z BA do BB a nazad tak bude skapinat od bolesti prdele a zapastnych klbov a bude musiet cestou spat zastavovat na parkoviskach a frajerka ho bude mlatit do hlavy lebo sa bude citit ako sliepka na bidielku s pokrcenymi nohami v krcoch a nebude sa mat coho drzat, pri brzdeni jedine ak nadrze lebo sedadlo je smyklave a z toho ju budu boliet ruky, a predbehne ich nejaky pohodlny cestak na ktorom budu obaja usmiati, a ked dorazia domov tak bude rovno potrebovat masaz krcnej chrbitce... si treba uvazit na co sa ktora masina pouziva. Ale v testoch sa to nedocitas lebo kazdy porovnava len porovnatelne s porovnatelnym.


18.05.2004 8:51

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

jjaro, pises, ze TDM je nedotacava, ale v clanku si nespominal, ze si na tom jazdieval, takze ak mozes, ake mas s tym strojom skusenosti a vies ho porovnat s Varaderom??? Celkom ma to zaujima... Jo, a TLko poznam z videnia dost dobre, bo tu vo Viedni je ich vela, skoro tolko ako TDM. Zato Varadera tu moc nejazdia, mam pocit, skor lahsie endura ako Transalp, KLE a pod...

R6 vs Varan: niekto tu na zaciatku spomenul, ze v testoch sa porovnavaju podobne motorky ale treba obcas napisat aj aky je rozdiel medzi supersportom a endurom (teda porovnat neporovnatelne). Mna napriklad lakaju supersporty, ale chcem pohodlne cestovat na dlhe trate, a nemam moznost si supersort vyskusat, takze mi to musi niekto popisat. Niekto musi napisat, ze GW je dobre na dialnice, ale nie do zapchy v BA, na rozdiel od Varadera. Niekto musi napisat, ze dvojvalec taha odspodu a na CBR radis jak vtak. Atd...


18.05.2004 8:51

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

idem pracovat


18.05.2004 8:53

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

vidicon nie nemal som TDM preto to nespominam, ale kamos ma TDM 850 a pozical mi ju, lenze tu silu ktoru musis davat do riaditiek v zatackach pocitis okamzite, aj ked ides len po parkovisku. Takze nejazdil som na nej, ale mal som ju len od kamosa pozicanu na par hodin to je vsetko.


18.05.2004 8:57

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

vidicon doporucujem prenajat si z rakuska masinu o ktoru mas zaujem a na kazdej z nich nabehat za vikend aspon 1000 km po slovenskych horach a potom sa rozhodni. Je to rozhodne lacnejsie ako ked si kupis co ti nevyhovuje, musis to potom hned predat a stratis na tom aj 60 tisic.

Ono nejde o to ci je dvojvalec alebo styrvalec, ale ci ma piest male vrtanie a vysoky zdvih (ako choppre), potom pri malych otackach pri expanzii tlak tlaci na malu plochu piestu a ma to vacsiu silu v malych otackach, alebo ci ma piest velke vrtanie a maly zdvih (ako supersporty), potom to tlaci na velku plochu piesta a nema to silu v malych otackach, ale zasa sa daju dosiahnut ovela vacsie otacky lebo trenie je pri nich mensie, nakolko pri rovnakych otackach beha piest po ovela kratsej drahe ako pri vysokozdvihovom motore, a je tam teda mensie trenie, cize to ma velky vykon vo velkych otackach. OK ?


18.05.2004 8:58

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

a uz vazne idem pracovat, odpovede az poobede


18.05.2004 9:11

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

manana
 Edvenčr 

Ikona

ok takto napisane to beriem.
ja len ze nie je rozumne nadavat na napr. fischery RC4(lyze), ked ta na nich bolia stehna po 4 zatackach, pretoze chyba je v netrenovanom, fyzicky slabom jazdcovi, nie v tych brilantnych lyziach. samozrejme nemozes od nich chciet skialpove vylety alebo dlhe rovne zjazdy- to je sialenstvo.
inac cim dalej tym viac mam pocit, ze prave lyzovanie ma ku supersportom najblizsie. myslim seriozne lyzovanie. joj ale to je off-topic.
vidicon- supersporty skus, ale kup si poriadnu prilbu, lebo ladvinak ta bude po nej mlatit, ako tu bolo spomenute :-))). ale na pohodlie rovno zabudni aj ty.


18.05.2004 10:23

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Trapatony
Neregistrovaný

ja som fyzicky zdatny , nemam ani lyze ani GW ani R6 :-( ... :-)))


18.05.2004 10:31

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

manana
 Edvenčr 

Ikona

no tak sup-sup na bicykel!


18.05.2004 12:43

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Moj prispevok v obedovej prestavke : Foto noveho BMW K1200S je tu ! Vykon 160 koni, konkurent Hayabusy a XX-ky ! Kapotaz vyzera celkom ucinna a sedadlo vcelku pohodlne. Ale samozrejme ze tato trieda nie je na dlhsie etapy ako 500 km denne, ta predklonena poloha urobi svoje. Ale myslim ze design je super, paci sa mi !
www.1000ps.at/forum.asp?thema_id=887992&id=887992#view


18.05.2004 12:48

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

ma vzorne hrube bocne drzadla pre spolujazdca, urcite 3 originalne kufre, stupacky pre spolujazdca su sice nizsie ako pri supersporte ale stale poriadne vysoko, nohy budu brniet... riadidla su kompromisne vysoko, ani nie uplne sportovo dole ale ani nie pohodlne ako na cestaku, tipoval by som ze co sa pohodlia tyka bude niekde v urovni XX-ky mozno trosicku lepsie.
Akurat sa mi nepaci vyfuk ze nie je vyvedeny pod sedlom, aj ked takouto konstrukciou sa ziska vacsi podsedadlovy ulozny priestor.
Plexi vyzera ucinnostou asi ako na VFR-ke, cize bez turbulencii ale hlava bude trcat a muchy budu na prilbe, lebo sa neda ist dlho zlahnuty.
Nepatri to sice sem k teme ale neovladol som sa lebo je to uplna novinka.


18.05.2004 12:48

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

samozrejme v predchadzajucom prispevku som pisal o BMW K1200S, nie o Varadere


18.05.2004 13:42

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

s tym vykonom Haja-bude ani Kawe ZX12R konkurovat asi nebude, ale k ten XXe by som to prirovnal (rychly turistak). A radovy stvorvalec... hmmm... ze by v BMW prisli k rozumu??? Za chvilu zacnu vyrabat aj V-ckove motory :-)))


18.05.2004 13:47

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

vidicon ved BMW uz dost dlho robi aj radove styrvalce, takych 20 rokov urcite !
inak na dlhej trase ti garantujem ze pohodlne sedadlo ti viac zvysi priemernu rychlost ako 20 koni navyse, lebo nemusis tak casto oddychovat !
Ked uz sme pri tom a porovnam posed takehoto sportturistu s Varaderom (aby som sa vratil k teme), tak pri sportturistovi je jazdec trochu predkloneny, a ked chce spolujazdec sediet rovno aby mohol sledovat prirodu okolo a otacat hlavu, tak vtedy vznika medzi jazdcom a spolujazdcom take vecko, otvoreny priestor v ktorom sa kruti vzduch, a spolujazdcovi je to neprijemne takze sa radsej pritisne k jazdcovi a zasa nic poriadne nevidi... )))) Predsa len daleko najpohodlnejsia poloha na cestovanie je vystreta, uvolnena, ako ma napriklad BMW R1150LT, alebo endura.


19.05.2004 0:12

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

begis
 Edvenčr 

Ikona

Ahojte, no ked som mal este 350ku nemal som problem urobit 750km za den a nikdy som si nestazoval na niake nepohodlie podstatne bolo ze ma vzdy spolahlivo doviezla do ciela. Atom to asi je. Ak by som chcel pohodlie a bezpecnost kupim si napr. jeep a nie motorku.


19.05.2004 0:13

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

begis
 Edvenčr 

Ikona

Apropo inak dobry clanok. Ved pozrite tie diskusije.


19.05.2004 9:37

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

begis ja som mal niekolko jaw 350, aj jawu 500 OHC som mal.... nuz nepohodlne to nebolo, ked sa slo pomaly, ale inak to bol katastrofalny srot, jazdne vlastnosti hroza, a o spolahlivosti by som vobec nehovoril ved sa tam nedal nadstavit ani len volnobeh aby ti to neskapinalo, stacilo aby sa zmenili klimaticke podmienky a zasa to skapinalo, alebo som to musel turovat na svetlach, a to som ju mal novu. A to ani nehovorim o stojane co skrkal v zakrutach o zem, alebo o praskajucich lankach alebo o zahadzanych svieckach a problemoch pri startovani, alebo o upchatych tryskach v karburatore atd.. A tych 750 km za den to by som teda na takom srote nesiel.
Motorka podla mna musi byt pohodlna inak je o nicom, nic sa na nej neda pobehat ani vidiet, jazdit etapy 150 km okolo mesta a nikam nevyrazit... ved si pozri jazdcov na ostrych supersportoch kolko najazdia rocne. vacsinou nejakych 5000 km, to je co za motorkovanie ??? ved to ja niekedy prejdem za 3 vikendy co oni za cely rok. Alebo co je to za sposobjazdy ze musis kazdych 5 tis km menit zadnu gumu ? To mam chodit kazde 3 tyzdne do servisu a kupovat novu gumu za 5 tis korun ? Na motorke ktora nie je pohodlna si toho uzijes velmi malo, moznoze este keby som byval niekde v BB alebo v Spisskej Novej Vsi pri kopcoch tak by to malo zmysel, ale kedze byvam v Bratislave, tu v okoli ziadne poriadne serpentiny nie su, a ked si chcem ist na vikend zajazit (ci uz smer Tatry alebo Rakusko) no tak musim prejst nejakych 200-250 km kym sa vlastne niekam dostanem a zacnem poriadne jazdit... a keby som mal nepohodlnu masinu tak toho uz mam po 250 km plne zuby a vobec by som si uz po zakrutach nezajazdil ale sa otocil a makal domov.


19.05.2004 9:42

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Super článok, vedel som že Varadero je super stroj ale teraz som normálne dostal naň chuť ak si budem niekedy zháňať nový sroj tak určite len Varadero :-)))
Pre mňa lepšej motorky ako cestné enduro asi nikdy iné ani nebude. Sám vlastním Yamahu XTZ 660Tenere a rád by som sa ťa spýtal ako hodnotíš z tvojho pohľadu toto cestné enduro. Dík za tvoje postrhy.
Miro


19.05.2004 9:44

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

ahoj vrllo na Yamahe Tenere som nikdy nejazdil ani nikoho nepoznam kto ju ma takze ju nemozem nijak hodnotit lebo proste neviem.
Caf, idem pracovat.


19.05.2004 11:45

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

tak potom musím pripraviť podbný článok ako máš ty o Ténérke.
Miro


19.05.2004 15:14

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw
 Skútrista 

Dobry clanok o dobrej motorke,len vyznieva tak,ze ostatne masiny su nahovno,podla toho zo 100 predanych motoriek by malo byt 80 Varanov.Ja si myslim,ze od motorky kazdy ocakava nieco ine,niekto chce ist iba na najblizsi zraz,pripadne sa ukazat s masinou v meste,dalsi zvysit adrenalin jazdou na zadnom a prednom,a klopit pri maximalke,ini nie su spokojni,kym nie su po usi zablateni v terene,a niekto sa chce iba odviest na ryby alebo na nakup. Pre nich Varadero vobec nie je idealna motorka.
Je to vynikajuca cestovna masina,ale uz nie enduro,lebo s endurom sa vzdy spaja aj jazda /ked aj v lahsom /terene.Keby sme porovnali Varadeo s GS-kom od BMW,ktore znesie aj terenne nasadenie,mohli by sme poukazat aj na nedostatky Varadera.
Ale suhlasim s jjarom v tom,ze pre jeho potreby je to idealny stroj...


19.05.2004 16:39

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

rgw, hovoris mi z duse...
Kazdy musi mat svoje poziadavky na masinu jasne... Tie potom skonfrontuje so svojimy moznostami a vypadne mu mnozina masin, ktore vyhovuju... Z nich si vyberie tu ktoru sa podari zohnat :-))) A to bude potom idealna masina pre toho jednotlivca...
Awia


19.05.2004 17:09

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

no mohli by uz vymysliet motorky univerzalnejsie. Ja by som si to predstavoval asi takto: motor napriklad z VFR 800, pohodlne sedadlo, nastavitelna vyska riadidiel a predneho veterneho stitu a k tomu tlacidlo prepinania medzi teren-cesta. Ked sa zapne 'cesta', podvozok bude podobny ako na XX (uzivatel si potom nastavi riadidla nizko na sport alebo vyssie na turistiku), ked sa zapne 'teren', podvozok sa hydraulicky podvihne a mozte jazdit v strednom terene (podla vasich gum).
Koniec rozpravky.
K tomuto modelu sa mi najviac priblizuje moja TDM :-D


19.05.2004 18:21

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

heh Vidicon, tak to by som ta este doplnil... Mne by vyhovoval motor s vykonom XX a hmotnostou VFR, pohodlie z GW a stylovost BMW K1200S ... :-))). Samozrejme kardan a hydraulika na ventiloch a napinaku.


19.05.2004 19:40

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

čauko jjaro, , Varan sa mi vždy páčil, ale tvoj članok som čítal minulý týždeň a ešte dnes ho mám stále v hlave, natoľko sa mi popis Varana páčil, že mám pocit že ho raz musím mať. Ináč to porovnávanie neporovnateľného veľmi oceňujem, práve preto lebo také porovnania nikde nepíšu (tak ako to tu už bolo spomenuté). peknú sezónu...


20.05.2004 8:36

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw ale ja nehovorim ze ostatne masiny su nahovno. Moze to tak vyzniet, lebo som spomenut ze napriklad na XJR sa kruti v zakrutach ram (porovnaval som to s Varanom ktoremu sa v naklone nekruti) ale ostatne (pozitivne) vlastnosti XJR som nespominal, nakolko som nepisal o XJR ale o Varadere.
Nuz na prednom som s Varanom neskusal ale na zadnom nie je ziaden problem. A suhlasim ze GS je viac do terenu, ale aj s Varanom prejdes lahsi teren (neda sa s nim jazdit motokros, skakat, chodit cez blato a tak, ale rozdrbanu cestu s jamami a kamenmi jak hovado na jednicke prejdes). BMW ma zasa horsiu mensiu menej ucinnu kapotaz ako varan, a BMW sa aj horsie umyva, o tom som pisal uz v clanku.
Ano mas pravdu, z tych motoriek na ktorych som jazdil sa mi zda Varadero najlepsie, najuniverzalnejsie, najvyuzitelnejsie, a tesne za nim by som zaradil Pan European.


20.05.2004 8:59

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

VCERA SOM JAZDIL NA BMW R1150RT !!!
Zapisal som sa na skusobnu jazdu v BMW, pozical si ho, na 3 hodiny je to zadarmo. Malo nabehane 900 km, za tie 3 hodiny som presiel okolo 150 km. Zeby som ho hned a zaraz porovnal s Varaderom ? (aj ked je to cestak a nie enduro, no a co)
PODVOZOK : nuz ten ma BMW skvely. Absolutne neutralny v zakrutach, okamzite som klopil na doraz. Hned som sa s nim skamaratil, ani zvykat som si nepotreboval. Tazisko ma nizsie ako Varan a zda sa lahsi, aj ked je v skutocnosti tazsi. Ziaden naznak vlnenia pri prechode pozdlznych nerovnosti. Netreba nan montovat padaky aby fungoval. Nuz napriek tomu ze aj varan ma skvely podvozok, o nieco lepsie by som hodnotil podvozok a ram BMW, ale je to naozaj len o chlp. Velmi sa podoba jazdnymi vlastnostami podvozku Pana.
PEROVANIE : Zasa sa podoba na Pan. Tvrde, ale pri tom jemne kopiruje jamy. Sekne este menej pri vleteni do jamy ako Varan. Velke jamy uz nezvlada, nie je to enduro. Nuz ale zasa by som hodnotil ze BMW ma perovanie o trosicku lepsie ako varan.
ERGONOMIA : no jednoznacne sa na Varadere sedi lepsie, a to aj jazdcovi aj spolujazdcovi. BMW ma vyssie stupacky vpredu aj vzadu, nohy su pokrcenejsie. Bocne madla pre spolujazdca su na BMW prilis tenke. Jazdec BMW ma blizsie riaditka co moze sposobit obcas zaklon a bolesti krizov. Sedadlo je ale perfektne, rovnocenne s Varaderom. Takze ergonomia lepsie Varadero.
KAPOTAZ : nuz tu nemozem povedat ani slovo vytky. Perfekta kapotaz, rovnako ako Varadero. Takze tu je to nerozhodne.
BRZDY : BMW ma seriove ABS aj posilovac, treba si zvyknut a brzdit jemne jednym prstom lebo inak brzdi prisilno a clovek vyzera ako blbec ked skace pred semaforom. Ale zvykol som si rychlo, asi po troch podskoceniach. No kedze je tu seriove ABS, asi lepsie bzdy ma BMW.
MOTOR : Uplne nahovno. V malych otackach tak do 4 tis je sice silnejsi ako Varan v rovnako malych otackach, ale potom uz vibruje jak svina a hrci ako Wartburg. Hrozne. Len som si tak hovoril co je toto za srotovy motor ? S kultivovanostou motora Hondy sa to neda porovnat. Okrem toho reakcie na zmenu zatazenia, skace a cuka pri prechodoch tah-brzdenie motorom. O pravidelnosti jazdy Varanom sa jazdcovi na BMW moze iba zdat. Vysoke otacky su vyslovene neprijemne. Silne vibrovanie v riadidkach aj oboch stupackach, aj v drzadlach pre spolujazdca. Vibracie unavuju uz aj na kratkej trase. Okrem toho pri pridani plynu na volnobehu a v stoji sa cela masina naklana doprava ako reakcia na ulozenie klukovky. Takze Varadero motor uplne jednozacne lepsie.
PREVODOVKA : Strasny srot. Obcas sa nedala zaradit jednicka, musel som opatovne stlacit spojku. A to aj pri teplom motore. Obcas ide ticho, obcas preradenie zarachoti jak svina. Sestka extremne pomalobezna, pri 5.000 otackach rychlost 160kmh. Ale sestka pri rychlosti 130kmh nema ziaden tah, citite sa ako v aute 1400 ccm. Dobra je signalizacia zaradeneho prevodoveho stupna na pristrojovke. Pri vytacani motora do 8000, sprevadzaneho nechutnym hrcanim motora je problem preradit rychlost. Takze Varadero prevodovka jednoznacne lepsia.
CITLIVOST NA BOCNY VIETOR : no klobuk dole. Nastastie bol silny bocny narazovy vetrisko, takze som to mohol otestovat, a BMW islo 170 kmh ako sibnute a vobec mu vietor nevadil. Zeby to bolo tym nizkym taziskom ? Tu sa Varadero absolutne nechyta.
Celkove na mna posobi BMW ako Pan s horsim motorom. Sposob jazdy a pocit je ako na Pane, je to taka motorka "panoidneho" typu. Podvozok je fakt perfektny a da sa s tym ist aj po zlej ceste riadne rychlo. Motor ale strasny srot, proste hrozne.


20.05.2004 9:00

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Kto mi neveri nech si zajde na Roznavsku a nech sa na BMW prevezie na Babu a uvidi ze je to tak )))))


20.05.2004 9:49

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Doslaka teraz ma napadla jedna vec. Kedze ma BMW posilovac brzd, ten zrejme nebude fungovat pri vypnutom motore, takze ked budete tlacit motorku s vypnutym motorom tak nebude poriadne brzdit, rovnako ako auto, a taktiez ked vam nahodou skape motor za jazdy tak to nebude brzdit sakra !!!


20.05.2004 10:45

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Maco
Darca Krvi  Kávičkár 

preco by to nemalo brzdit? brzdit bude, len ten ucinok nebude taky ako pri nastartovanom motore, teda budes stiskat packu nie jednym ale troma prstami.


20.05.2004 10:53

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Maco no asi tak nejak, skoda ze ma to nenapadlo a ze som to nevyskusal. Ved si ale predstav ze ti skape motor niekde v riadnom kopci, alebo pri predbiehani ti dojde benzin !

Ozaj BMW 1200 GS si vypoziciam na skusobnu jazdu ked bude vetrisko. No to som teda zvedavy co s nim bude robit bocny vietor na dialnici, ked sa uz tak chvalia tou znizenou hmotnostou pod 200 kg ! Velka bocna silueta endura - dlhe a vysoke, vysoko tazisko, lahke, no to bude teda sranda ist s tym po dialnici vo vetre. Uz sa na to tesim skusit co urobi o 40 kilo lahsi stroj od Varana v takejto situacii.


20.05.2004 10:54

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

maco ved skus brzdit na aute s vypnutym motorom z kopca, ono totiz brzdy s posilovacom mavaju mensie piestiky preto bez posilovaca brzdia velmi zle.


20.05.2004 13:17

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Maco
Darca Krvi  Kávičkár 

JJaro vysvetli mi prosim, preco by som mal brzdit dole kopcom v aute/na moto s vypnutym motorom? Ved aj bez posilovaca sa vyuziva brzdny moment motora pri brzdeni.


20.05.2004 13:18

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw
 Skútrista 

JJaro,preco u druhych motorkach vyberas iba zaporne vlastnosti?Pises o novej GS-ke ,ake bude mat problemy pri jazde na dialnici,ale pre enduro nie je priorita jazdne vlastnosti na dialnici .Spominane vlastnosti/vysoke,lahke,/ su prednosti pri adventure-turistike.Velmi sa mi pacil Zenov clanok z Afriky,kde urcite siahol na hranice moznosti Varadera.V tych podmienkach urcite lahsie,vyssie enduro by bolo vyhodou...


20.05.2004 15:42

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Drtiplast
Neregistrovaný

Tak ako Mishkovi, aj vam v tejto diskusii odporucam si znova prestudovat knihu Chrobak Truhlik.


20.05.2004 16:00

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw nezda sa mi ze by som vyberal iba zaporne vlastnosti. Precitaj si moj "test" alebo skor opis jazdy na BMW, a su tam popisane aj kladne aj zaporne vlastnosti. A aj u motorkiek ktore zrovnavam s Varaderom, su ocenene aj pozitivne vlastnosti ( napriklad som napisal ze Afrika dokaze ist aj uplne pomaly ale Varadero nie). Je pravda ze Varadero ma slabych stranok malo lebo je to dobra masina, a tak som zriedka mohol vyzdvihnut lepsiu vlastnost ako ma Varan u ineho stroja. Snazil som sa to pisat objektivne podla mojich skusenosti.
Myslim ze cestovne enduro musi byt doma aj na asfaltke aj v lahkom terene. GS alebo KTM su stroje s lepsimi terennymi ale horsimi cestnymi vlastnostami, Varadero by som zaradil skor do triedy endur ktore pouzivas vacsinou na asfaltkach, na rozbitych asfaltkach (ako su u nas na slovensku), a len okrajove na sotoline alebo spevnenych lesnych co polnych cestach, stroje s podobnou filozofiou su podla mna aj Aprilia Caponord, Cagiva Navigator, Ducati, Suzuki V-Strom, nove enuro od Kawy. TDM je zasa viac cestovna lahka motorka ako enduro.

Drtiplast ty si ale vazne fas, ked nemas co povedat k veci tak radsej nepis vobec.


20.05.2004 16:02

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

maco preboha brzdny moment motora nemozes v pohybe pri brzdeni vyuzivat ked mas vypnuty motor. Situacii kedy motorkou brzdis s vypnutym motorom si viem predstavit vela, napriklad odtlacenie, otacanie sa na kopci, atd. V takychto situaciach musis BMW zrejme vzdy nastartovat.


20.05.2004 16:17

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

sokeres
Neregistrovaný

JJaro, prosim precitaj si to este raz, potom reaguj.


20.05.2004 16:19

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

co si mam precitat este raz ? ved si nic nepisal


20.05.2004 16:22

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

maco mam ti vysvetlit preco by si mal ist dole z kopca s vypnutym motorom ?
Takze este raz : napriklad ti skape motor pri jazde z kopca koli nejakej poruche, alebo ti dojde benzin, alebo sa spustas kusok z kopca bez motora, alebo sa otacas tlacenim s vypnutym motorom v kopci... uz zrejme chapes co som mal na mysli


20.05.2004 16:25

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

sokeres
Neregistrovaný

JJaro vysvetli mi prosim, preco by som mal brzdit dole kopcom v aute/na moto s vypnutym motorom? Ved aj bez posilovaca sa vyuziva brzdny moment motora pri brzdeni.

kde tu vidis, ze pisem, ze funguje brzdiaci ucinok motora pri vypnutom motore????? Vsak to je nelogicke.
A na druhej strane mi nehovor, ze stlacenim brzdovej packy na BMW (alebo inej moto s posil. brzd) pri vypnutom motore nedosiahnes taku silu aby si zablokoval brzdy. Alebo brzda pri vypnutom motore vobec nefunguje?


20.05.2004 16:25

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Nuz ale v kazdom pripade je potesitelne ze toto je najcitanejsi clanok v rubrike vase stroje.


20.05.2004 16:29

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

sokeres nevedel som ze ty si maco.
no vies, na byvam na ulici ktora ma 17% stupanie, a raz sa mi stalo ze mi na aute skapal dole kopcom motor, a mozes mi verit ze som tlacil brzdu celou silou, tak ze som sa zaprel chrbtom do sedadla, a veruze som zastavil len tak-tak. A pritom mam kvalitne auto. Keby sa to stalo nejakej slabej zene tak to mozno ani neubrzdi.


20.05.2004 16:42

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw
 Skútrista 

Cestovne endura ako aj ine motorky prechadzaju vyvojom,ale na zaciatku boli skor endura /koniec 80 a 90 te roky/ a teraz su iba cestovne.Kategoria motoriek,co spominas,uz podla mna nepatri do triedy endur.Su prisposobene europskym turistom na europskych cestach.Mne osobne nevadia trosku horsie jazdne vlastnosti na dialnici,ale stale ma bavi mensi ci vacsi vylet v lese alebo prejazdy cez potoky.Jazdim na XRV 750 /Africa/,ktora podla mna patri medzi najvsestrannejsie motorky,ale je uz nie je najmladsia,bola vyvinuta v 80 ich rokoch a s malymi zmenami sa vyrabala do 2003.Aj ja by som uvital vacsi vykon,vacsiu maximalku na ceste,ale univerzalnost,ako aj mozne terenne nasadenie mi nahradia ostatne slabsie vlastnosti.Skoda ze Honda upustila od koncepcie velkych adventure-endur,zaujem o tu triedu dokumentuju aj nemci okrem GS iek aj prestavbami XRV 1000 na www.africanqueens.de


20.05.2004 16:59

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

rgw Africu poznam, samozrejme ze je terennejsia ako Varan, ale raz som ale siel za jednym znamym co ma Afriku a on siel po totalne vymletej ceste s jamami a skalami a myslel si ze to ani neprejdem, ale presiel som to tak rychlo ako on aj ked mi to nebolo zrovna prijemne a nadaval som, comu sa dost znacne cudoval. Zaujimave zabery z Maroko tour s Varaderami najdes na stranke www.varadero.de, vsimni si ze s varaderami sa aj brodia a aj chodia po pusti. Afrika je urcite dobra masina, vela znesie, test Jara Simy 200.000 km s Afrikou bez generalky hovori za vsetko. Ale na druhej strane nemusis sa bat presedlat na Varadero, urcite by sa ti islo pohodlnejsie po asfalte, lebo afrika ma dost uzke sedadlo, a aj by si ovela lahsie predbiehal. Ked som siel po serpentinach za tym znamym s afrikou, tak sa stalo ze sme dobehli odzady nejaky maly Opel Astra a on ho nevedel asi tak 5 min predbehnut, no keby som siel ja s Varanom prvy tak ho predbehnem uz 10x, a pritom ten znamy je dobry, skuseny jazdec. Proste mal v tej situacii malo vykonu na bezpecne predbehnutie.


20.05.2004 21:44

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Mishko
 Skútrista 

Ikona

"...mi na aute skapal dole kopcom motor....A pritom mam kvalitne auto." Je to k veci? :o) Ak nie tak nevadi, prispel som aspon svojou ubohou a nehodnou troskou do jjarovej nnajcitanejsej ddiskusie.


20.05.2004 21:54

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

jjaro - k tej "nehodičke" pri skapani motora, dole kopcom od tvojho domu - este je tam v aute aj rucna brzda, nie? A viem aj o par moto, ktore rucnu brzdu maju... :-)))


21.05.2004 8:57

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Drtiplast
Neregistrovaný

jjaro: Mozno si to neuvedomujes, ze vela z nas sa osobne pozna. Pre kazdeho z nas je prave ta jeho motorka najlepsia, pretoze kazdy z nas ma ine poziadavky na styl jazdy, rychlost a dojazd. Respektujeme to a prisposobujeme sa jeden druhemu.
A jedneho dna sa tu zjavi clovek, ktory nas presviedca, ze jeho motorka, jeho styl jazdy, jeho sposob cestovania a jeho hodnoty su najspravnejsie.
Potom sa pytam, kto je tu za fasa.


21.05.2004 9:02

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Drtiplast - k tej tvojej poslednej otazocke: myslim, ze je to uz kazdemu jasne ...


21.05.2004 9:33

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Jjaro, to ty si vcera jazdil na novej BMW R 1200 GS???


21.05.2004 9:48

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

No nechcem nic naznacovat ale myslim ze Varadero obuté do TKC 80 preslo vsade tam kam afrika, co znamená piesok, kamene, 400m dlhé brody a iné perličky a to všetko s batožinou a dá sa to vidiet aj na sloveskej stránke.........


21.05.2004 9:59

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Brenda
 Ľadvinka 

Drtiplast pravdepodobne nerozumie srande a nikde som nevidela, ze by tu niekde jaro tvrdil, ze prave jeho motorka je najlespsia.Slo tu len o porovnavanie. Kedze jazdil uz na kadecom tak ma moznost porovnavat to je vsetko.Samozrejme , ze kazdemu vyhovuje prave jeho masina, to sa nikomu neberie.Apropo Drtiplast, ty okrem rozbijania jogurtov, na com vsetkom si jazdil, co? a kolko?


21.05.2004 10:06

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Vidicon nie, jazdil som na R1150RT, to je touringova masina. Je mozne ze nove GS ma uz lepsi motor, menej vibracii a lepsi zvuk, a pravidelnejsi, a moznoze nie, to musim este otestovat, potom ti poviem.


21.05.2004 10:11

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

drtiplast + mishko uvedomte si ze svojimi debilnymi osobnymi utokmi na kadekoho ludi iba znechucujete, nikoho nezaujimaju osobne narazky ani urazky, a zopar ludi sem uz chodit prestalo, tak si to laskavo nechajte na svoje pivove seansy a snazte sa sem prispievat vecne alebo ak to neviete tak potom radsej vobec. Viac sa uz k tomuto nevyjadrujem.
Sem chodia ludia na to aby sa podelili so svojimi skusenostami a nie preto aby sa urazali alebo hadali. Je to jasne ???


21.05.2004 10:14

Re: Honda VARADERO 1000 model 2003

Zeno mam podobny nazor, aj ked zrejme s tou afrikou sa ide v terene lepsie, lebo ma uzke sedlo a da sa dlhsie, stat, ma vyssie zdvihy perovania a je lahsia, cize je konstruovana do tazsieho terenu ako Varadero. Ale ked si niekto da na Varana terenne gumy tak prejde kadekde.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78038 | Včera: 226619