Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE
Čitatelia: 3978 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nech si kdekoľvek, nikdy ju nebudeš mať na hlavnom stojane. Ten sa nedá namontovať. Odlepiť ju z bočného dokáže skutočne každý, sedadlo je úzke vo výške 79 cm, neviem ti opísať originál, lebo všetky si nechávam ihneď upraviť na vyhrievané. Dokúpiť si môžeš vyššie, je hnedé a bude vo výške 81 cm.
Skutočne malý a slabý človek s ňou bude ľahko manipulovať okrem tlačenia do kopca. Na to máme predsa motor. Má 192 kg ale nižšiu svetlosť len 15.5 cm, teda má nízko ťažisko. Aj keď ju nechtiac pri manipulácií nakloníš na stranu, väčšinou vyhráš súboj s gravitáciou.
Keďže mám doma motorky s bezkľúčovým štartom, takmer vždy zabudnem odomknúť riadidlá vpravo pri hlave riadenia. Takže prv odomkneš riadidlá vpravo, vytiahneš kľúč a vložíš ho na ľavej strane do spínacej skrinky. Vadí mi to. Štart je okamžitý. Zvuk je pre mňa ideálny, nerušivý, tichý.
Ožil aj okrúhly displej. Môžeš ho hneď nastaviť na maximálny jas. Je jednoduchý a nastavíš ho bez manuálu. Ukazuje pár nevyhnutných údajov, celkové km, dva Tripy a z nich ráta spotrebu, dojazd na posledný dielik palivomera. Čas, zaradený kvalt. Prvý Trip mám na tankovanie a druhý na čistenie reťaze.
Dnes je bežné, že litrové motorky majú lankom ovládanú spojku, keď prvýkrát stlačíš spojku a máš doma veľkú motorku, pozrieš sa, či tam máš lanko. Stláča sa detsky ľahko. Spojka je antihopingová, keby si bol nemehlo a pri 110tke tam šľahol dvojku. Keď sa tak ľahko obsluhuje spojka a plyn je ovládaný klasicky lankom rozjazdy, pomalé, či rýchle sú nezáludné, a aj človek po autoškole si bude v ťažších situáciach veriť a nebude sa stresovať hľadaním neutrálu. Kontrola trakcie by tu bola ozaj zbytočná. Radenia rýchlosti, presnosť neutrálu sú úžasné. Nastavíš si polohu radičky a na niečo ako rýchloradenie si ani nespomenieš. Skrátka jemná mechanika.
Riadidlá sú široké 75 cm s priemerom 22 mm. Lanká a kabeláž nie sú dlhšie ako je nutné, NEKUPUJ si žiadne nadstavce na riadidlá. Nepoužiješ ich. Osobne by som privítal širší rozstup spätných zrkadiel. Ovládače na riadidlách sú fantasticky pevné s jasnými dráhami chodu. Žiadne súčasné drobné tlačidlá, o ktorých máš často pochybnosti, zapol som, či nezapol smerovku?
Originálne vyhrievané rukoväte ozaj hrejú a sú 31 mm tenké, dobrá správa pre nás krátkoprstých. Majú zbytočných 5 stupňov ohrevu, o stupni ohrevu sa dozvieš blikaním kontrolky, 5 stupeň, 5 x blikne. Jedno bliknutie je tvorené asi 4 bliknutiami. Takže 5 stupeň je potvrdený asi 20 bliknutiami. Viem, že si nerozumel. Pekná blbosť. Oveľa bezpečnejšie by bolo mať dva tri stupne a kontrolka by svietila napríklad zeleno, oranžovo, červeno. Takto sa počas premávky dívať a rátať blikania, no čo ja viem...
Keďže mám TOP výbavu, mám nastaviteľnú brzdovú páčku. Keby som bol EÚ mocipán, prikázal by som všetkým výrobcom motocyklom nad 125 cm3 mať obe páčky nastaviteľné pre EU a mať madlá pre spolujazdca ak je moto dvojmiestna. Tu môžeme pochváliť Čínu, robia to.Priemer kotúčov 310 a 240 mm sú pre mňa priemerné a vyhovujúce, lenže pozor, jazdím relaxačne takmer výlučne sám a som chudý ako trieska. Ťažký jazdec môže mať iný názor. Pri prudkom brzdení a „použití“ ABS Ceelko bliká smerovkami. ABS sa nedá vypnúť. Trochu mi to vadí. Chcel by som brzdiť v teréne šmykom ako malý chlapec na bicykli.
U mňa je to kľudný držiak. Žiadna zrada, má tisíce čínskych kópií, ktorých životnosť je otázna. Áno, trasie sa pri vysokých otáčkach, ale kto by už na Ceelku jazdil dlhodobo v otáčkach tesne pred obmedzovačom. Servisne nenáročný, 2,7 l oleja pri intervale 12 000 km, alebo raz ročne. Sviečky meníš pri 24 000 km, kontrola ventilov taktiež. Tento motor otročí v množstve Honda modelov a najazdil určite milióny km. Výstupné ozubenie 15, rozeta 41, kto by chcel experimentovať s rýchlosťou, či pružnosťou. Avšak zbytočne, všetko je adekvátne nastavené. Reťaz má 112 článkov, takže 3x pri čistení, mazaní reťaze prejde okolo teba ventil.
Vpredu nenastaviteľné so zdvihom 150 mm na asfalte ho nezaskočíš a nevyvedieš z miery pri bežných rýchlostiach a dierach. To 19“ koleso robí svoje. Vzadu sú zdvihy 149 mm a v 5 stupňoch nastaviteľné predpätie, to som si zmäkčil. Pri štýle mojej jazdy mi to vyhovuje. Zadné 17“ koleso obúva klasický rozmer pneu 150/70.
V teréne som opatrný, kvôli nízkej svetlosti a svojím mizerným skúsenostiam. Pri obci Veľký Folkmar je kopec a na ňom bol dvojkríž. Prvýkrát som tam vyšiel na XTZ 1200 a z prudkého kopca sa díval aký som motokrosový King. O 15 minút ku mne prišla 20 ročná Fábia s prívesným vozíkom. A bolo po radosti. Ak už máš škrtnúť spodkom, radšej pravou stranou, kde je výfukové potrubie, obyčajná kovová rúra ako olejovou vaňou na ľavej strane. Ozaj padám každých 200 km. Mám na mysli pády pri rýchlosti okolo 20 km/h v teréne, kde som neuveriteľne nešikovný.
Jedného krásneho slnečného dňa som dostal nápad, že na hline vytočím plyn na polovicu a len tak si pustím spojku. Prešiel som presne 1485 mm, to je rázvor Ceelky. Motorka sa za necelú sekundu otočila vľavo so mnou o 1800 . Uložili sme sa do mäkkej hliny. Pochopil som, že som motokrosové hovno s nohami a musím s tým niečo robiť.Ak si pozorne čítal, vieš, kde je kľúč od zapaľovania. Trčí vľavo a pýta sa o kontakt s hlinou. Dokúpiť padací rám je povinnosť. Zabudni, že na nej budeš jazdiť v stúpačkách a skákať v teréne alebo na motokrosovej trati. Alebo, že na prvoobutí zdoláš strmý svah za mokra. Ceelko je doma na poriadne rozbitom asfalte, meste a poľných cestách.
Pridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 273492 | Včera: 127655