Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1543 [Novinky - Predstavujeme]
Za posledné desaťročie nabrala kategória superšportov nový smer. Superšpoty čoraz menej jazdia na cestách a o to viac sa približujú okruhovým špeciálom. To je aj príbeh vlakovej lode Yamahy R1. Tá je dostupná v dvoch verziách RACE a GYTR avšak bez homologizácie na cesty.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Model 2025 R1 RACE je stelesnením tohto záväzku. Model R1 RACE, ktorý sa ešte viac približuje k stroju YZR-M1 Grand Prix, ktorý inšpiroval estetiku aj technológiu modelu R1, je vybavený aerodynamickými krídlami inšpirovanými MotoGP, vylepšeným odpružením a úplne novým brzdovým systémom Brembo, ktorý ponúka dokonalý zážitok z jazdy na okruhu.
Na zaistenie ešte dokonalejšieho zážitku z jazdy na pretekárskych tratiach sa model R1 GYTR môže pochváliť novými funkciami, ktoré ponúka model R1 RACE, a ponukou dielov GTYR (Genuine Yamaha Technology Racing) vyvinutých na pretekárske účely, aby sa honbe za výkonom využili všetky možnosti.
Príslušenstvo GYTR už viac ako desať rokov strategicky vyvíjajú s ohľadom na rýchlosť tí istí inžinieri, ktorí sú zodpovední za povesť úspešnej pretekárskej značky Yamaha. Patrí k nim aj tím, ktorý stojí za víťazným úsilím Yamahy v majstrovstvách sveta superbikov aj v EWC.
Každý motocykel R1 GYTR, ktorý ponúka optimalizovaný a vyvážený výkon, je skonštruovaný a dodaný jedným zo špecializovaných predajní GYTR PRO spoločnosti Yamaha tak, aby spĺňal predpisy FIM Superstock 1000. Model R1 GYTR je navrhnutý tak, aby poskytoval základ pre pretekanie, a možno ho ďalej prispôsobiť potrebám každého jazdca, ktorý sa snaží dosiahnuť ďalšiu úroveň výkonu superbiku.
Model R1 GYTR ponúka vylepšený výkon v celom rozsahu otáčok, zdokonalený výkon zameraný na pretekárske trate pre všetky úrovne schopností a vďaka širokej škále nastavení jednotky ECU možno ľahšie dosiahnuť splynutie jazdca so strojom a prispôsobenie konkrétnym výkonnostným cieľom. Ideálnu jazdeckú pozíciu možno zlepšiť vďaka nastaviteľným sedlovkám a riadidlám GYTR, zatiaľ čo agilitu modelu R1 GYTR zvyšuje úspora hmotnosti jednotlivých komponentov GYTR.
Ľahká a aerodynamická pretekárska kapotáž GYTR vystužená uhlíkovými vláknami, vrátane nových krídeliek, je k dispozícii v čiernom základnom laku a obsahuje aj súpravu štítkov GYTR, zatiaľ čo pretekárske sedadlo ešte výraznejšie zlepšuje manévrovacie schopnosti jazdca na motocykli.
Vylepšený brzdný výkon na pretekárskej úrovni ponúka spojenie nových strmeňov Brembo Stylema s pretekárskymi brzdovými doštičkami Z04, pričom spojenie je ešte vylepšené brzdovým vedením R1 GYTR.
Model R1 GYTR je vybavený riadiacou jednotkou GYTR Racing a pretekárskym káblovým zväzkom a je to stroj špeciálne zameraný na pretekárske okruhy. V rámci intenzívnejšieho úsilia o zlepšenie výkonu je model R1 GYTR vybavený tlmičom výfuku Akrapovič (<100 dB), reťazovými kolesami 520 15/42 z a pretekárskou reťazou radu R520.
Model R1 GYTR je plne bezkľúčový, vybavený spínačom GYTR On/Off, ktorý je určený na trať, a pohodlie v boxe je zvýšené vďaka montáži hákov na zadný stojan GYTR, pričom každý model R1 GYTR sa dodáva so zadným stojanom R-Series Racing.
Model R1 RACE bude k dispozícii u predajcov Yamaha od novembra 2024 a model R1 GYTR bude k dispozícii v predajniach GYTR PRO SHOPS od novembra 2024.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | R1 RACE |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 200.1 k (147.1 kW) / ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 50,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 201 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Rázvor: | 1405 mm |
Dĺžka: | 2055 mm |
Šírka: | 690 mm |
Výška: | 1165 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Motorka bez homologizácie na cestu. Dostupná aj vo verzii GYTR s dielomi GTYR (Genuine Yamaha Technology Racing) |
Pridané: 04.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1490 | Včera: 331378