Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha predstavuje XSR900 GP 2024 - športový trojvalec v slušivom reto šate

 Zdieľať

Pridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5359 [Bleskovky - PR bleskovka]

Novinka XSR900 GP vzdáva hold niektorým z najslávnejších pretekárskych strojov zo slávnej minulosti značky Yamaha.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Zlatá éra pretekov Grand Prix

Spoločnosť Yamaha sa prvý raz zúčastnila majstrovstiev sveta cestných motocyklov na Veľkej cene Francúzska. Prvý titul v špičkovej triede premier class získala Yamaha v 70. rokoch vďaka Giacomovi Agostinimu a ďalšie majstrovské tituly nasledovali neskôr v priebehu daného desaťročia.

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

V osemdesiatych rokoch sa však Yamaha nezmazateľne zapísala do histórie „Zlatej éry“ pretekov Grand Prix. „Kráľ“ Kenny Roberts si v roku 1980 prišiel na svojom motocykli YZR500 po tretí titul v rade. Po tomto úspechu však prežila spoločnosť Yamaha niekoľko náročných sezón v boji o prvenstvo so svojimi súpermi.

Rozhodla sa preto prehodnotiť svoj prístup a zamerať sa na vývoj pretekárskych motocyklov s dôrazom na jednotu jazdca so strojom. Táto nová stratégia nielenže položila základy pre ďalšie úspechy v Grand Prix (Yamaha získala v rokoch 1984 – 1992 šesť titulov z pretekov Grand Prix v kategórii do 500 cm3), no technológie vyvinuté v tomto období navyše určili budúcnosť výroby športových motocyklov až do dnešných dní.

Po prechode na štíhlejší motor V4 v roku 1982 sa konštruktéri spoločnosti Yamaha zamerali na vývoj rámu, do ktorého by sa táto pohonná jednotka zapadla. Zámerom bolo vyrobiť rám s rovnakou šírkou akú mal motor V4. Rám by obopínal ako klietka.

Vznikol tak kultový rám Deltabox, ktorý prvý raz predstavili v stroji YZR500 OW61 určenom pre Grand Prix v roku 1982. Deltabox ponúkal vynikajúcu tuhosť a odozvu práve tam, kde ju jazdec najviac potrebuje, a predstavoval tak významný krok vpred. Už o tri roky neskôr ho spoločnosť Yamaha prvý raz použila v sériovo vyrábanom modeli TZR250, ktorý preniesol vlastnosti továrenského pretekárskeho stroja YZR na cesty.

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

A teraz, o 40 rokov neskôr, je rám v štýle Deltabox naďalej základom mnohých motocyklov Yamaha vrátane nového modelu XSR900 GP.

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Kľúčové vlastnosti:

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Video: Yamaha XSR900 GP 2024: Zrodenie ikony

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Nový model XSR900 GP bude k dispozícii v dvoch farbách Legend Red a Power Grey. Dátumy dodávok európskym predajcom a ceny sa v jednotlivých regiónoch líšia, preto sa so žiadosťou o ďalšie informácie obráťte na vnútroštátneho distribútora značky Yamaha.

Foto:
 Yamaha XSR900 GP 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XSR900 GP
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:radový trojvalec
Objem:890 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:131 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:195 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1440 mm
Dĺžka:2160 mm
Šírka:810 mm
Výška:1180 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:odpruženie KYB
Poznámka:
Poznámka:A2 verzia znížený výkon: 35,0 kW (47,6 PS) @ 6.000 ot.
Yamaha Ride Control (YRC)
Kolesá SpinForged

Pridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 151633 | Včera: 145839