Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE
Čitatelia: 27040 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je fantastické, čo všetko dokáže predná vidla absorbovať, ako si môžeš na poplátaných vidieckych cestách švihať. Až je to nebezpečné, pretože iní ľudia v premávke tam neočakávajú takého rýchleho účastníka. Toto Honda Crosstourer nedokáže. Karta sa obráti v zakázaných rýchlostiach a kvalitných cestách.
Servis je nenáročný. Manuál odporúča užívateľsky kontrolovať špice po 5.000 km. Olejový servis každých 10.000 km, sviečky a kardanový olej sa menia po 20.000 km, ventily sa kontrolujú, prípadne nastavujú každých 40.000 km, aj vzduchový filter, ale to sa mi vidí priveľa. Brzdová kvapalina každé 2 roky, chladiaca 3 roky. Vybavené.
Čo by ťa mohlo mýliť?
Sú udávané rôzne hmotnosti. Model Yamaha XT1200ZE má elektronicky nastaviteľný podvozok, madlá spolujazdca, platňu na kufor, akčné modely vyhrievané rúčky, hlavný stojan atď. Model pre francúzsky trh mal nižší výkon. Partia na moto-station.com/moto-revue/actu/bmw-r1200gs-vs-africa-twin-vs-super-tenere-la-technique/26128 odvážila model ZE mal 268 kg, 135 vpredu, 133 vzadu. Strata výkonu len prenosom a kardanom 12 koní, to je výkon moderného skútra. BMW R1200GS a reťazová Afrika Twin stratia len 9 koní. BMW má možno vo výstupoch o kĺb menej. Modely z rokov 2010 – 2014 mali až priveľmi škrtený výkon na prvých troch rýchlostiach, to má aj Triumph Rocket, ale z 2300vky! Verzie po roku 2014 sú škrtené menej, ale zlostí to veľa ľudí a tak zopár nemeckých dílerov za cca 300 € otvorí ohradu pre všetky kone. Preto môžeš na webe natrafiť na množstvo grafov s priebehom výkonu a točivého momentu.
Poruchy.
Len na neoriginálnych doplnkoch. Bola jedna hnusná, pripravila ma o motovýlet. Nevyspytateľne sa vybíjala batéria. Čo ma to stálo nervov.
Záver a filozofovanie.
Spokojný som na 85%, 10% odoberám za škrtenie výkonu, jazdím LEN asfalt, 5% za nastavenie svetiel.
Rozpočet 12 – 13.000 €. Je august 2018, bavíme sa o nových moto. Info z oficiálnych webov:
• Moto Guzzi Stelvio, podobný výkon, u nás zriedkavý, 14.500 € !!!
• Suzuki V Strom 1000 XT, reťaz, najbližší servis 300 km od KE, 11.990 €
• BMW F850, čínsku motorku som už mal
• Kawasaki Versys 1000, 250 kg, reťaz, 12.690 € !!!
• Triumph Tiger Sport, o 15 kg ľahší, u nás exotika, 12.787 €
• Honda Crosstourer, 277 kg, tažkáááá, 14.490 €
• KTM 1090 Adventure S, reťaz, 12.990 €
• Honda Afrika Twin, 21“ koleso nechcem, vysoká, jedno koľko stojí.
Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré, 258 kg, 12.590 €, díler blízko a spoľahlivý. Sobáš z rozumu, láska možno príde. Ak si malý a slabý ako ja, nevešaj na ňu somariny, aj tak na 90% neprekročíš hranice EU.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT1200Z Super Ténéré |
Rok: | 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm |
Max. výkon: | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 257 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2250 mm |
Šírka: | 980 mm |
Výška: | 1470 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 23 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 04/2014: 14 990,- EUR |
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT1200ZE Super Ténéré |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm |
Max. výkon: | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 265 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2255 mm |
Šírka: | 980 mm |
Výška: | 1470 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 23 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED smerovky: | za príplatok |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 2016: 16 090 EUR |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87089 | Včera: 229140