Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki SV650X 2018 - café head cleaner 1/2

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10597 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki pre tento rok až tak intenzívne neinovovala, jednou z mála noviniek je SV650X. Motorečka naladená do café štýlu, od ktorej som veľa nečakal, ale prekvapivo som veľa dostal. To však trochu predbieham.

Text: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Každý z výrobcov dnes už ponúka aj nejaký trochu retro, scrambler, café a podobne ladený bike. Suzuki to vybavila pomerne jednoducho, a to úpravou klasického rokmi overeného naháča.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Klasické SV sme už testovali, viď Test inovovanej klasiky Suzuki SV 650 A 2016. A tak sa môžeme pozrieť v čom spočívajú rozdiely verzie X. Vpredu nájdeme klasický okrúhly svetlomet bez akejkoľvek LED technológie. Pre niekoho to môže byť výhoda – na retro mašinu pasuje, no dnes sú moderné i ledkami narvané verzie. Nad svetlom je dvojfarebný kryt, ktorý krásne pasuje do café štýlu.

Video: Test Suzuki SV650X 2018 - café made in Japan

To podstatné spočíva v uchytení riadidiel. Tie sú upevnené svorkami okolo teleskopov ako na športovej motorke. Takéto uchytenie sme mohli v minulosti nájsť na polokapotovaných športových SVéčkach. Toto nie je len dizajnová záležitosť, ale aj niečo, čo výrazne mení ergonómiu posedu oproti štandardnému modelu.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Keď sa posunieme ďalej, zbadáme sedlo, na ktorom si dali tiež v Suzuki záležať. Má iný tvar, dvojfarebné prevedenie a tiež imitáciu prešívania na sedle jazdca. Podsedlovka k motorke pomerne pekne pasuje, i keď je bez akýchkoľvek zmien.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Zmien teda nie je nejako extra veľa, ale všetky prispievajú nielen z inému sviežemu vzhľadu, ale aj inému pocitu z motorky. Tu treba povedať, že cenovo to vychádza pomerne dobre, za verziu X si totiž priplatíš len 200 eur, čo je podľa mňa lákadlo, nad ktorým sa oplatí pouvažovať.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Do mesta

Po vysadnutí si hneď uvedomíte inú ergonómiu stroja. 650X má posed viac ako športová motorka a menej ako klasický naháč. Stupačky pomerne vysoko, dosť ohnuté kolená a riadidlá nízko. Prvý dojem je taký, že si povieš – načo?

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Keď vyrazíš do mesta, tak ten pocit aj zostáva. Si pomerne naklonený vpred, váhu máš na rukách, ale pred tebou nie je žiadna rozmerná kapotáž. V meste sú aj pohodlnejšie motorky so vzpriamenejším posedom – aby som nechodil ďaleko, tak aj štandardná verzia SV650. Po krátkej jazde ale tomu prichádzam na chuť a začínam sa baviť. Prečo? Celkový imidž stroja, dojem z jazdy + zvuk z výfuku – tento mix zážitkov robí jazdu na SV650X naozaj zábavnou.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Motoricky sa nemenilo nič – vidlicový dvojvalec s uhlom 90 stupňov dnes, keď výrobcovia hromadne presedlávajú na radové motory, vyzerá super. Ponúka rozumných 76,2 k pri 8500 otáčkach a 64 Nm pri 8100, ktoré nepotrebujú na krotenie žiadnu elektroniku. To podstatné je ako motor funguje, ako krásne véčko pradie, a pochvalu si zaslúži tiež výfuk, ktorý napriek prísnym normám aj v sérii krásne dopĺňa zážitok z jazdy.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Elektronika je úplne jednoduchá: povinné ABS, asistent plynu v malých otáčkach (low RPM assist) a potom už len digitálna prístrojovka s palubným počítačom a ukazovateľom zaradeného stupňa. Tá je rovnaká ako na štandardnom SV – tu by sa možno hodil nejaký analógový ukazovateľ.

Podvozok tvorí klasická vidla vpredu a oválna kyvka vzadu. Na oboch tlmičoch je možnosť základného nastavenia – teda predpätie pružiny. Brzdy tvoria sú overené dvojpiestiky značky Tokico.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Vypadnime niekam

Už po krátkej jazde mestom ti výfuk SV v pravidelných intervaloch šepká: „nemotaj sa tu, vypadnime niekam...“, a ak pridáš poriadne, tak ti to aj zareve. Mesto zvláda, ale túži si zašportovať.

Ja neváham a poslúcham. Len čo sa dostanem na otvorené cesty a do zákrut, SV ukazuje svoje prednosti. Posed si priam pýta športovejšiu jazdu, motor sa necháva ochotne vytáčať a vystrkuje zúbky. Motorka je stále hmotnosťou pod hranicou 200 kg, čo prispieva k jej naozaj ľahkej ovládateľnosti. Posed priam núti vysadať a začať sa baviť. Ak k tomu stúpnu otáčku nad 8 tisíc, z výfuku sa rinie symfónia, ktorá je vysoko návyková.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Toto má táto motorka naozaj rada. Nie nadarmo sa vraví, že v jednoduchosti je krása. Tu nie je nič navyše, tu nie je žiadny elektronický „policajt“, čo by ma neustále limitoval v tom čo robím – nebliká stále kontrolka trakcie. Celú jazdu mám pevne vo svojich rukách. Pri športovej jazde drží motor pekne pod krkom a tým pádom často radíš. Všetko funguje hladko, prevodovka je presná, krásne sa radí i bez spojky. Nenachádzam nič, čo by mi vadilo. Pri ostrých podradeniach ide zadné kolo do mierneho šmyku – ono tu vlastne nie je ani anitihop. Paráda...

Brzdy sú primerané výkonu celého stroja – ak by sme riešili superšport a časy na okruhu, asi by veľa slávy nezožali, ale tu myslím že odvádzajú dobrú prácu. Ich činnosť ale už sleduje dnes povinný ABS „policajt“.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Podvozok je naladený veľmi rozumne, mám z neho vynikajúci pocit a prehľad o tom, čo sa s motorkou deje. Je skôr tvrdší, športovejší, čo je len a len dobre. Ten dobrý pocit z jazdy dopĺňajú aj skvelé pneumatiky v prvovýbave. Tu patrí Suzuki veľká pochvala, že obula skvelé Roadsmart III od Dunlopu.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

SV-čko v sebe skrýva dve tváre. Je to motorka vhodná aj pre začiatočníka, prívetivá v nízkych otáčkach, dobre ovládateľná v meste a s výkonom, ktorý nevystraší. Ak máš ale chuť, SV to dokáže fakt pekne rozbaliť a naložiť jazdcovi poriadnu hromadu športovej jazdeckej zábavy. Stačí sa presunúť do horného pásma otáčok.

Poďme na druhý koniec republiky – prečo nie?

S SV-čkom som sa kamarátil týždeň a potom nastal čas ho vrátiť, ako inak, v Bratislave. A tak som si doprial na ňom aj 400-kilometrovú jazdu na šupu. Napriek očakávaniu to šlo v pohode. Prvých 200 km ako nič, potom som už začal cítiť trochu kolená a trochu aj zadok. Jedna prestávka na halušky a palivo to poriešila, a zvládol som aj druhú časť tripu na šupu.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Je jasné, že to nie je turista, ale výletov sa nezľakne. Ochrana pred vetrom ako na naháči, ak ti vadí že na teba fúka – kúp si auto :-) Po okreskách je to zábava, čas aj kiláky rýchlo ubiehajú. Motor je živý, dobre sa obieha. Trochu horšie to bolo na diaľnici, kde ma to v prvom rade nebaví (na žiadnej motorke) a tu už pri ustálenej rýchlosti naozaj vietor dosť otravuje. Za malý štítok sa dá trochu schovať a zaľahnúť, ale tiež sa tak dlho nedá vydržať.

Pozitívom je príjemná spotreba. Na tomto presune mne vyšla 4,2 l/100 km a pre+siel som 324 km na jedno tankovanie. Pri kochačkovaní sá dá dostať aj o dosť nižšie, pri športovaní zas aj vyššie. Spotreba teda priaznivá. Pod sedadlom je pomerne dosť miesta a poteší, že napriek zameraniu stroja mysleli konštruktéri aj na malé háčiky pod sedlom, o ktoré si vieš upevniť batožinu. Ja som mal za sebou 50 l rolku s batožinou a uchytenie bolo úplne bezproblémové.

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner
Suzuki SV650X 2018 - Head-cleaner

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 03.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 30571 | Včera: 159847