Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.05.2018 Autor: Krakatau
Čitatelia: 4680 [Novinky - Reportáž]
BMW Motorrad Slovensko v rámci upevnenia pozície na našom trhu prichádza tento rok s novým modelom prezentácie motoriek nazvaným BMW Road Show 2018 s podtitulom Kamión plný motoriek. Najbližšie sa takto budete môcť odviezť už najbližšie dni u dealera K-Moto v Košiciach a Tech Moto na Ivanskej ceste v Bratislave.
Ako už z názvu vyplýva, jedná sa o kamión naložený najnovšími modelmi, určenými na vyskúšanie zákazníkom, putujúci po dílerstvách BMW na Slovensku. Ešte predtým, ako sa celý tento kolotoč rozbehol podujatím v košickom K-Moto, prebehlo úvodné „predpodujatie“ pre pozvaných hostí 10. mája 2018 na motokárovom okruhu v Dlhej pri Trnave.
Keďže sa jednalo o moje premiérové stretnutie s modelmi bavorskej značky, tešil som sa po prečítaní pozvánky ešte viac a veril, že počasie mi dopraje užiť si túto ochutnávku naplno.
Po príchode na miesto mi pohľad ihneď zabehol na širokú paletu strojov určených na vyskúšanie, od malej G 310 R, cez skoro kompletný rad Heritage, vodníkové boxery R, RS a samozrejme GS, až po minuloročnú novinku K 1600 B. Špeciálne na túto akciu sa podarilo importérovi zohnať aj aktuálnu novinku F 750 GS, ktorá však ďalej s kamiónom necestovala. Staticky bola prítomná aj okruhová karbónová lahôdka HP4 Race a previezť v rámci areálu sa dalo aj na elektrickom C-evolution.
Chvíľu po začiatku akcie, po krátkom brífingu, bola na pláne krátka okružná jazda (ktorá nakoniec až taká krátka nebola – cca 100 km), spojená so vzájomným striedaním vybraných motoriek. Na to, že sme boli iba štyria, bol výber strojov pekným prierezom produkcie. Konkrétne enduro F 750 GS, naháče R 1200 R a S 1000 R a bagger K 1600 B.
Ako som už v úvode spomenul, jednalo sa o môj prvý kontakt s BMW, nemohol som preto začať inak, ako s boxerom. Prvý sa mi teda pod zadok dostal 125-koňový vodník, pri zdvíhaní zo stojana pôsobiaci na mňa dosť mohutne, avšak hneď prvé metre ma presvedčili o úplnom opaku. Keďže sa jedná o poslednú generáciu boxera, tak nebolo cítiť prítomnosť žiadnych charakteristických - pre niekoho možno negatívnych - javov, o ktorých som čítaval v testoch starých vzduchom chladených modelov. Naopak vzhľadom k môjmu štýlu bola jazda veľmi príjemná a dynamická, bez akýchkoľvek náznakov nekomfortu. K tomu prispieval aj uvoľnený posed, nádherne pružný záťah zásluhou 125 Nm krútiaceho momentu pri 6500 ot./min., o pohodlí o ktoré sa staral podvozok Dynamic ESA, na našich cestách hlavne v režime „Road“, ani nehovorím. V porovnaní s režimom „Dynamic“, ktorý som zase viac ocenil v rýchlejších zákrutách to bola čistá žehlička. Na pohranie sa so všetkými možnými nastaveniami, ktoré som vyčítal z ovládacích prvkov a svojsky riešenej prístrojovky, by bolo treba viac času a my sme chceli hlavne jazdiť, takže som si počas jazdy prepínal v podstate iba režimy podvozka a zvyšok ani nebolo treba riešiť.
Po prvom striedaní sa mi ušlo miesto za rajdami nového eFka v cestnejšej verzii označenej 750GS. Samozrejme, po prechode z boxera s takmer o tretinu väčším objemom a cca rovnako nižším výkonom to chce chvíľu zvyku, ale po pár sto metroch je už všetko OK. Treba radiť častejšie a držať motor vo vyšších otáčkach, ale ide to úplne prirodzene. Vidno, že pri tomto modeli sa rátalo s menej skúsenými jazdcami, prípadne nežným pohlavím, v porovnaní s jeho endurovejším bratom 850GS. Nízky posed je aj na moju výšku úplne akurát, k dobrému pocitu prispieva aj úzka stavba a k ovádateľnosti predné 19-palcové koleso. Potešila prítomnosť príplatkových fičuriek ako bezkľúčový štart a nová farebná TFT prístrojovka. Tá sa naozaj vydarila a na druhej strane ani na takomto „entry level“ stroji nepôsobí nijako nepatrične. Za jeho rajdami sa mi tak zapáčilo, že som na ňom nakoniec strávil väčšinu skoro stokilometrového okruhu, napriek tomu, že som ho pôvodne ani nemal nejako „vo výhľade“.
18.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20154 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]
Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.
Po návrate do areálu som namiesto občerstvenia sa v pristavenom foodtrucku využil príležitosť a vytiahol som najmenšieho zástupcu značky na motokárovú trať. Pôvodne som mal v pláne zobrať ho na výjazd, ale v porovnaní s ostatnými a ich tempom by som ťahal za kratší koniec a na druhej strane, čakať ma sem-tam museli tak či tak. Priznám sa, že pri prvom osobnom kontakte pred rokom som sa na malé R-ko pozeral dosť cez prsty a riešil detaily, ktoré pre cieľovú skupinu jazdcov nie sú vôbec podstatné. Áno, je to motorka pre mladých, prevažne do mesta. Avšak na takejto úzkej trati, ktorá primárne ani nie je určená pre motocykle, s ostrými zákrutami nebol čas sa ničím takýmto zaoberať a naopak naplno sa prejavili všetky jeho výhody. Akurátny posed, pekne spolupracujúci podvozok, nízka hmotnosť zabezpečujúca dobrú ovládateľnosť, točivý jednovalec, ktorý si priam pýta „poza uši“ a to všetko bez najmenšieho strachu o neprimeranú rýchlosť. Osobne si viem užiť chvíle aj na motorke, ktorú viem využiť naplno, teda sa nemusí pri mojom štýle jazdy „flákať“ a toto boli jedny z nich.
Čo dodať na záver? Asi len poďakovanie ľuďom z BMW Motorrad Slovensko, za perfektne zorganizovanú akciu. Počasie navzdory predpovedi vyšlo skvele, nálada bola uvoľnená a nesmiem zabudnúť ani na ohľaduplnosť kolegov pri spoločnej jazde. Verím, že tento štýl prezentácie bude mať aj u BMW Motorrad na Slovensku úspech a že si všetci zúčastnení v tohtoročnom premiérovom slovenskom kolotoči užili túto akciu aspoň tak, ako ja.
Registračný formulár na BMW Road show, ktorá prebehne v sobotu 19. 5. u dealera Tech Moto na Ivanskej ceste v Bratislave, nájdete tu.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW |
Model: | F 750 GS | R 1200 R | G 310 R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 1170 ccm | 313 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 6000 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 12.5:1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 101.0 x 73.0 mm | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 151 mm | 140 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 140 mm | 131 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 120/70 ZR 17 | 110/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 276 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 180/55 ZR 17 | 150/60 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 231 kg | 158.5 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 790 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1559 mm | 1515 mm | 1374 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2165 mm | 1988 mm |
Šírka: | 922 mm | 880 mm | 896 mm |
Výška: | 1350 mm | 1285 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 18 l | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 145 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | ||
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 4.9 l/100km | 3.33 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 275 km | cca 247 km |
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | za príplatok | |
LED smerovky: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | ||
Quick-shift: | za príplatok | ||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 5/2018: 13 150 eur | Cena 10/2018: 4 950 eur |
Pridané: 14.05.2018 Autor: Krakatau Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81101 | Včera: 119235