Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.01.2018 Autor: Krakatau
Čitatelia: 5524 [Bleskovky - Novinky]
Čo robiť, ak sa vám páči limitka od Ducati z rokov 2001-02, prvý motocykel predávaný výlučne cez internet a „vzdaný hold“ legendárnemu Mike „the Bike“ Hailwoodovi, MH900e, ale nie ste ochotní za ňu vysoliť sumu za akú sa dnes ponúkajú? Jedna možnosť je nechať si zájsť chuť a druhá - tá zaujímavejšia – nechať si postaviť repliku.
Aj keď slovo replika vo svojom bežnom význame tu asi nie je úplne namieste.
Londýnsky režisér Gareth Roberts sa okolo motoriek pohybuje už asi toľko rokov, čo som na svete, okrem toho, že na nich závodil, je aj spoluzakladateľom známeho londýnskeho motocyklového klubu The Bike Shed a režíroval aj pripravovaný dokument o svetovej custom scéne Oil in the blood. V roku 2014 ho oslovila ponuka na predaj spomínanej MH900e, ktorej cena bola však mimo jeho finančných možností, a ležala mu v hlave až do doby, keď si zaumienil, že blížiacu sa 50-tku oslávi „stavbou svojich snov“, ktorá by ju okrem iného mala reflektovať.
Začala sa dlhá trojročná cesta počínajúc zháňaním dielov cez eBay a iné zdroje, čo samo o sebe trvalo skoro dva roky. Ako základ poslúžil motor z málo jazdenej 900SS i.e., teda klasický dvojventilový vzducháč s elektronickým vstrekovaním, ktorý bol pred vložením do rámu napriek nízkemu nájazdu zrepasovaný a vhodne opticky upravený. À propos rám. Pôvodný plán bol použiť upravený rám zo Sport Classic-u, ale po konverzácii so správnym človekom od amerického špecialistu Stradafab to skončilo na mieru robeným fungel novým rámom z titánu popri ktorom sa „zviezol“ aj komplet výfukový systém z rovnakého materiálu, podľa môjho názoru vzhľadovo oveľa krajší, ako originál.
Kapotáž, takmer verne kopírujúca svoj vzor je z uhlíkových vlákien, ktoré pri zachovaní pôvodnej schémy nevtieravo presvitajú spod krásnej oceľovomodrej metalízy zo vzorkovníka firmy Volvo. Vzhľad dopĺňajú detaily a drobnosti od firiem ako Domino, Ducabike, HPS a „cingrlátka“ navyše poslali aj s rámom a výfukmi zo Stradafab-u. Zaujme aj osadenie zadného svetla a nenápadné umiestnenie smeroviek.
Motogadget dodal jednoduchý budík spolu s riadiacou jednotkou m.unit, ovládajúcou okrem iného aj bezkľúčové zapaľovanie.
Čo sa týka podvozku, predná vidla Showa BPF pochádza z Ducati 899 Panigale, okulár dodali nemeckí Performance Parts. Plávajúce kotúče pochádzajú z rovnakej motorky a brzdia ich radiálne uchytené strmene Brembo Monobloc M4. Vzadu je použitá upravená jednoramenná kyvka z S2R-kového Monstra s tlmičom Öhlins DU106, lakovaným kvôli vzhľadu na čierno. Celá táto krása je postavená na vypletaných kolesách Kineo obúvajúcich bezdušové pneumatiky Pirelli Phantom.
Finálnu montáž si zobral na starosť Steve Hillary a jeho dielňa Redmax Speedshop z Devonu. Výsledok, pomenovaný výstižne Ducati Superlite sa ukázal očiam verejnosti na výstave Bike Shed 2017 v Londýne.
Musím povedať, že som dlhé roky nebol priaznivcom dizajnu originálnej MH900e, ale táto “replika” svojim spracovaním a citom pre detail u mňa posunula jeho vnímanie na úplne inú úroveň. A vôbec nevadí, že nie je červená. :-)
Foto:©BSMC, Ducati
Pridané: 17.01.2018 Autor: Krakatau Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36764 | Včera: 230667