Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.05.2005 Autor: MajoKE
Čitatelia: 37889 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tento článok píšem, pretože sa domnievam, že to môže niekomu pomôcť pri rozhodovaní, či ušetrené peniaze stoja za to, alebo nie. Stalo sa mi skutočne veľakrát, že ma cudzí človek čakal pri skútri, keď som nakupoval. Hneď sa pýtal na skútrik a v tvári mal optimizmus, všetko nadšenie skončilo po vyslovení, že je to číňan. Chápem, nezazlievam. Takže 65.000Sk za KEEWAY Viva 125 - 4T , alebo 110.000Sk a viac za lepšie a technicky dokonalejšie skútre. Bavíme sa o štvortaktoch, vodou chladených.
Ak teda zháňaš vodníka a skúter 125, chceš nové so zárukou a z hocijakých príčin sa ti 110.000Sk zdá veľa, tak čítaj. Nezáživné rady, ako postupovať pri kúpe, na čo si dať pozor sú v závere, aby to neobťažovalo prípadných letmých čitateľov. Pre úplnosť dodávam, keďže článok je pomerne kladný, že sa neživím predajom čínskych skútrov a ani svoj nepredávam. Domnievam sa, že takmer 7000km odjazdených väčšinou v meste ma oprávňuje vysloviť názor na tento skútrik.
Osobne ma zaujal náznak retro štýlu, skúter prednou časťou značne pripomína Apriliu Scarabeo 125, zadnou časťou Hondu Dylan. V súčasnosti je už vo výrobe nový model, okopírované Honda SH 150 www.cfmoto.cn/product/moto/motoshow.asp?id=30 Veľké 16 palcové kolesá sú síce pekné, ale aj štíhle, takže náklony v štýle skútristov na začiatku filmu Taxi, taxi nie sú možné. Následne z toho plynie ďalšia nevýhoda a to odkladací priestor pod sedadlom oproti skútrom na 13 palcových kolesách je naozaj malý a prilba tam nevojde. Ja tam nosím reťaz, spodky od nepremokov Made in Baumax, kt. sa mimochodom osvedčili, sú žlté a neprehliadne Ťa ani Stevie Wonder, spray na pneu, je tam dodatočne vyrobená zásuvka na 12V.
Na Bukovci, pár km od Košíc |
Tie väčšie kolesá majú zase výhodu pri jamách a výtlkoch, ktoré sa javia vzhľadom k veľkému kolesu ako menšie. Aj preto je v cene štandardne kufor do ktorého vojde prilba pre skútristov. Lekárnička, kľúče, mini rádio a núdzové cyklistické červené svetielko je v odkladacom priestore pred kolenami. Pozornosť zaujme aj veľkosťou dospelý výfuk, ktorý spôsobuje, že skúter je veľmi tichučký. Ja to oceňujem, pretože parkujem v bytovke a stúpanie 1.5m prekonávam chôdzou vedľa skútra. Výhrady mám ku svetlu z hľadiska výkonu a dizajnu.
Pod sedadlom je priestor asi 3dm |
Voči lícovaniu plastov nemám výhrady, je porovnateľné so značkovými skútrami. Veľká špára sa Ti vytvorí pri špičkách nôh pri prvom rozoberaní, aj keď to urobia v servise, lebo plasty sú v jednom bode spojené tri, na akomsi kolíku a nemáš to ako zistiť, vidieť. Žiadna farba sa neolúpala, ani na exponovaných miestach. Za predným kolesom, v oblasti nôh a bokoch skútra. Chrómové skrutky ostali lesklé, všetky. Moje výhrady : čo i len pri najmenšej snahe by bolo možné plasty a spoje viesť tak, aby sa komplikovane pri serv. úkonoch nemusel skúter rozoberať.
Na rebrách pred chladičom je už pre istotu mriežka |
Predné svetlo 35W. Mizerné za dažďa v noci. Na hranici znesiteľnosti. Prístroje. Tak a na tom sa skutočne šetrilo. Podľa mňa už lacnejší tachometer neexistuje, v ňom sú kontrolky smeroviek, svetiel. Ukazuje len celkový počet kilometrov. Prepínače smeroviek a ostatné tlačidlá sú výborné, bezproblémové a ergonomicky vhodne umiestnené hneď vedľa sú nádobky na brzdovú kvapalinu. Na brzdové páčky dosiahne v pohode aj žena a tlak na páčky potrebný na zastavenie dvoch ťažších pasažierov pri väčšej rýchlosti by sa mohol zdať pre ženu veľký. Na ľavej strane je páčka zadnej dvojpiestikovej brzdy a na pravej páčka prednej. Nad ľavým kolenom je palivomer 7 l nádrže, ktorý ukazuje presne a je podsvietený, zelená dióda znamená, že teplota motorčeka je OK, červená prehriatie. Vedľa svetla som nechal urobiť samostatný spínač na spustenie ventilátora chladiča, ktorý využívam v chladných mesiacoch. Na spodku skútra som vyrobil posúvateľný kryt, ktorým zabránim úniku teplého vzduchu od motorčeka a ten som usmernil cez nové výduchy na členky. Smerovky sú viditeľné z veľkého uhla aj pri silnom slnečnom svetle.
Občas si píšem po svetle. Môj PC. |
V spätných zrkadlách vidím vynikajúco, ostro, motorček nedokáže vibráciami rozkmitať kostru. ŠPZ auta idúceho za mnou v pohode prečítam. Útly spolujazdec ma dostatok miesta, pohodlne sa oprie o kufor. Stupačky sú pekné a funkčné. Jeho kolená vyčnievajú spoza predného krytu a tak sú vetru a sviežemu rannému vzduchu „dobre prístupné“ Hranica znesiteľnosti pre spolujazdca 100-120 km denne. Pre jazdca 350km. Ďalšie jazdenie po tomto intervale nemá nič spoločné s relaxom a oddychom. Sedadlo som zatiaľ nevysedel, nepraskol jediný šev, trochu vŕzga, vodu nenasáva. Vyhovuje mi, že kolenami za jazdy ho môžem chytiť a zatáčať tlačením do strán. Kĺb umiestnený vpredu by mohol byť tesnejší, vyzdvihuje sa odomknutím kľúča. Spolujazdec ma k dispozícií malé tvrdé sedadielko, ktoré je v rovnakej výške ako jazdcove, takže keď si sám a dlháň, tak ho využívaš. Bočný stojan dokáže odklopiť každý, na hlavný to ide ľahko vďaka nášľapnej páke a dokáže aj 50kilogramová žienka. (hmotnosť skútra 121 kg) Absentuje spínač vyklopenia bočného stojanu. Na držiaku kufra sú poriadne madlá. Spínacia skrinka je pred pravým kolenom, dá sa šesťhranom na druhej strane kľúča uzamknúť, aby detváky, ktoré nepovozíš okolo bytovky ti nestrkali bordel do spínacej skrinky. Polohy, zamknuté riadidlá, odomknuté a štart. Vadí mi, že zamknutie riadidiel nie je možné do obidvoch strán. To by pomohlo pri parkovaní tesne vedľa predmetov, o ktoré chceš skúter v meste priviazať.
Romantika na Geči |
Štartovanie kľúčom. Po rozsvietení kontrolky a stlačení hociktorej brzdy tlačidlom „štart“ úplne v pohode. Štart prebehne hneď, pri veľmi teplom motore trošičku pridať plyn. Po spätnom otočení motor a svetlá zhasnú. Diaľkovým ovládačom je možné naštartovať aj keď sú riadidlá uzamknuté. Ako dlho držíš ovládač na alarme, tak dlho štartuje, keďže chytá hneď pozor na pastorok. Túto zbytočnú funkciu som začal po čase využívať, nie však na verejnosti, pretože to nie porsche. Ale z práce na firemnom parkovisku ho na 30m naštartujem, prichádzam z kufra vyberiem vercajg a akurát po 1 min klesajú otáčky a môžem ísť. Pri tomto štartovaní sa motor dá vypnúť len diaľkovým ovládačom (zhasnú aj svetlá). Ako som už spomínal zhruba po 1 min po naštartovaní otáčky klesajú, čo sa v istom okamžiku prejaví zaklepaním plastov, keď je na hlavnom stojane, po ďalšom klesaní je všetko OK. Takže sme vzorne oblečení a cestujeme. Po otočení rukoväťou asi o 90stupňov zrýchľuje skúter ako všetci normálni ľudia v meste na autách a rýchlosť sa ustáli na 60km/h. Ak chceš dosiahnuť maximálku musíš plyn prechytiť a otočiť, čo sa mi nepáči. Max. je 85-90km/h (hore kopcom, dole kopcom) čo na mesto stačí, ale mimo samozrejme nie. Variátor je asi zablokovaný pretože zrýchľovanie do max. je plynulé a zrazu stop, mám pocit, že by to šlo viac. Model ARN s takýmto motorom, ale vzducháč má max. 100km/h. Niekedy mi ho je ľúto, pretože idem hodinu, dve 85tkou a ide naplno. Ale drží sa. Spotreba je v rozpätí 2.5 – 3.0 l. ale už dlho mám priemerku 2.8l. Nerovnosti na ceste zvláda celkom dobre, zlé je to s priehlbinami, jamami. Utlmenie je slabé a dostávaš rany do chrbtice. Keď som sa spočiatku vozil po meste a mám ho zjazdené autom poriadne, bol som prekvapený koľko nových hrboľov je v meste. Všetko je na skútri cítiť, pekelne. Pneumatiky sú neuveriteľne tvrdé, doživotné, na 7000km nemerateľné opotrebenie, ale na mokrej ceste strach, na mokrej ceste a teplote 2-5 stupňov, skutočné riziko.
Pridané: 17.05.2005 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 164473 | Včera: 200629