Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.06.2016 Autor: happy
Čitatelia: 4978 [Šport - MotoGP]
MotoGP - VC Holandska - V upršanom Assene sa dalo málo získať ale veľa stratiť
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Ôsma veľká cena - Motul TT (Tourist Trophy) Assen, priniesla ďalšie napínavé preteky, nečakané umiestnenia a veľa opäť veľa pádov.
Okruh sa nachádza v holandskom meste Assen, približne desať minút od jeho centra. Assen hostil preteky Dutch TT od roku 1949, ktoré sa konali po verejných komunikáciách. Uzavretý pretekársky okruh bol postavený v roku 1955.
Víkend sa niesol v upršanom počasí, prvé piatkové tréningy, v ktorých bol najrýchlejší Andrea Ianonne, sa síce jazdili sa slnečného počasia, ale sobotná kvalifikácia a nedeľný pretek bol upršaný a dokonca prerušený.
Počas kvalifikácie bola teplota vzduchu okolo 17°C a trať bola mokrá, ale s týmito podmienkami si najlepšie poradil najrýchlejší Andrea Dovizioso, ktorý svoje maximum zajazdil vo svojom poslednom meranom kole a zabezpečil si pole position s časom 1'45.246. Druhý Rossi bol tak isto najrýchlejší na záver kvalifikácie, ale strácal 0.715 sekundy na Doviho. Scott Redding, ktorý strácal 1.066 sekundy na Doviho sa umiestil na tretej pozícii a uzatvára prvý rad na štarte. Marc Marquez, ktorý mal na začiatku kvalifikácie pád a do boxov prišiel na skútri, aby čo najrýchlejšie mohol pokračovať, si nakoniec zajazdil štvrté miesto na štarte. Jorge Lorenzo pravdepodobne nemal svoj deň, napriek tomu že na kvalifikácii odjazdil najviac kôl, sa umiestil až na jedenástom mieste. Dani Pedrosa ani neštartoval v najrýchlejšej kvalifikácii a na štart sa postavil zo šestnásteho miesta.
V nedeľu bola teplota vzduchu bola okolo 17°C a trať mala približne 20°C, štart preteku kráľovskej kubatúry MotoGP bol naplánovaný na 14:00 hod a bol vyhlásený ako “mokrý”. Väčšina jazdcov zvolila na prednú pneumatiku “rain soft” a na zadnú “rain hard”, počas štartu na trati už nepršalo a trať vyzerala že začína schnúť.
Najlepší štart po zhasnutí všetkých červených svetiel mal Aleix Espargaro, ktorý sa z ôsmeho miesta prebojoval po prvej zákrute na tretiu priečku. Po prvom meranom úseku viedol Valentino Rossi, tesne za ním druhí Andrea Dovizioso, tretí Aleix Espargaro, štvrtý Marquez a na piatu priečku sa už stihol prebojovať Lorenzo. Počas prvého kola sa podarilo Rossimu a Dovimu spraviť menší náskok pred tretím A. Espargarom, tesne za ním išiel rýchly Yonny Hernandez, piati Marquez a Lorenzo sa prepadol na siedme miesto.
Prakticky ihneď po prvom kolečku začal Yonny Hernandez svoju stíhaciu jazdu na prvú skupinku dvoch jazdcov a podarilo sa mu zajazdiť aj najrýchlejšie kolo závodu 1´52.835 a už v druhom kole bol na druhej priečke pred Dovim a v tom istom kole sa mu podarilo predbehnúť Rossiho. Hernandez zvolil inú zadnú pneumatiku (“rain soft”) ako Rossi a Dovi a prinieslo mu to oveľa lepší grip a očividne mal rýchlejšie tempo ako ostatní, otázkou bolo či mu pneumatika vydrží celý závod, kedže trať začínala schnúť a jeho pneumatika “rain soft” sa rýchlejšie opotrebuje a stratí svoje ideálne vlastnosti. Jeho doteraz najlepšie umiestenie v triede MotoGP bolo konečné siedme miesto a tento závod mal asi svoje životné tempo.
Približne keď zostávalo 17 kôl do konca závodu, na trati sa objavili prvé kvapky a organizátori vyvesili vlajky ktoré upozorňovali jazdcov na zmenené podmienky na trati. Do vtedy sa na prvých priečkach poradie extra nemenilo, Hernandez jazdil vynikajúce časy a stihol si spraviť skoro štvor sekundový náskok pred druhým Dovim, tretí bol Rossi ktorý strácal sekundu a pol na Doviho a výborne išiel na štvrtej priečke Danilo Petrucci ktorý dobiehal Rossiho.
Dážď ale zamiešal poradím, keď Hernandez, ktorý išiel svoj životný závod, začínal dvanáste kolečko, nezvládol nájazd do zákruty a predné koleso sa mu šmyklo a neštastne padol. Dážď začal silnieť a v boxových uličkách sa pripravovali motorky na výmenu.
V priebehu pár kôl sa prvá skupina rozrástla o Scott Reddinga a začali napínavé súboje o prvé štyri priečky. Zatiaľ bol prvý Iannone, za ním Petrucci, tretí Rossi a stvrtý Redding.
Dážď bol stále silnejší a organizátori sa rozhodli závod prerušiť z bezpečnostných dôvodov. Bola aj veľmi slabá viditeľnosť, hlavne jazdci ktorý v skupinkách ju mali skoro nulovú. Závod sa prerušil keď zostávalo do konca ešte 15 kôl, a reštart bol naplánovaný keď bude menej pršať a podmienky budú vyhovovať bezpečnosti jazdcov na trati.
Štartovať sa bude v poradí v ktorom prešli jazdci celovú čiaru v štrnástom kolečku, čiže prvý Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Valentino Rossi, Scott Redding, Marc Márquez, Dani Pedrosa atď. Lorenzo bol na predposlednom 19 mieste…
Do druhého preteku zvolili všetci jazdci obidve pneumatiky “rain soft” . Druhý štart sa podaril mladému Marquezovi, dostal sa na tretie miesto, prvý bol Dovizioso, druhý Rossi. V priebehu pár kôl sa podarilo Rossimu zaútočiť na prvé miesto a začal si robiť náskok. Petrucci musel odstúpiť a Dovizioso ktorý sa pokúšal dobiehať Rossiho padol. Výborný závod išiel Jack Miller, ktorý bol na štvtej priečke za Marquezom.
Keď zostávalo 10 kôl do konca a Rossi bol na prvej pozícii s náskokom približne dvoch sekúnd, Rossimu sa šmyklo predné koleso v nájazde do pravotočivej zákruty a spadol. Pokúšal sa motorku zdvihnúť a pokračovať ale pravdepodobne po páde mala motorka aj technický problém a Vale musel odstúpiť. To posunula Marqueza na prvé miesto, tesne za ním išiel Miller, tretí bol Pol Espargaro, štvrtý Redding.
Millerovi sa podarilo v štvrtom kolečku druhého závodu predbehnúť Marqueza, zostávalo 8 kôl do konca závodu a poradie sa už mimoriadne nemenilo až na Scott Reddinga ktorý sa dostal na štvrté miesto pred Espargara.
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Team | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 146.7 | 22'17.447 |
2 | 20 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 146.4 | +1.991 |
3 | 16 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 146.0 | +5.906 |
4 | 13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 145.6 | +9.812 |
5 | 11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 144.7 | +17.835 |
6 | 10 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 144.6 | +18.692 |
7 | 9 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 144.2 | +22.605 |
8 | 8 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 144.1 | +23.603 |
9 | 7 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 143.8 | +26.148 |
10 | 6 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 143.7 | +27.604 |
11 | 5 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 138.2 | +1'21.830 |
12 | 4 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 135.1 | +1'54.369 |
13 | 3 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 104.0 | 3 Laps |
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 145 |
2 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 121 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 103 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 86 |
5 | Maverick VIÑALES | Suzuki | SPA | 79 |
6 | Pol ESPARGARO | Yamaha | SPA | 72 |
7 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 58 |
8 | Andrea IANNONE | Ducati | ITA | 52 |
9 | Aleix ESPARGARO | Suzuki | SPA | 49 |
10 | Eugene LAVERTY | Ducati | IRL | 48 |
11 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 43 |
12 | Stefan BRADL | Aprilia | GER | 37 |
13 | Jack MILLER | Honda | AUS | 33 |
14 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 32 |
15 | Bradley SMITH | Yamaha | GBR | 32 |
16 | Alvaro BAUTISTA | Aprilia | SPA | 29 |
17 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 24 |
18 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 20 |
19 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 19 |
20 | Tito RABAT | Honda | SPA | 18 |
21 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 8 |
22 | Yonny HERNANDEZ | Ducati | COL | 3 |
Text: happy
Zdroj: motoGP.com
Foto: motoGP.com
Pridané: 27.06.2016 Autor: happy Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115146 | Včera: 222054