Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 25355 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
KTM a enduro, to je pevné spojenie. Značka je v endure veľmi úspešná a preto nesmie zaspať na vavrínoch. Pre rok 2017 totálne od základu prekopali všetky endurá a zas odskočili od konkurencie nekompromisnými hmotnosťami a výkonom svojich modelov.
Či už ti srdce bije v rytme dvoch ale štyroch taktov, KTM ti má čo ponúknuť. Najmenšie dvojtakty, i keď bez homologizácie, sú skvelou voľbou pre začínajúcich jazdcov a juniorov, a i tak je mnoho pretekov, kde značky jednoducho nepotrebuješ. Veľké dvojtakty zostávaju top voľbou pre extrémne enduro a fanúšikov spáleného oleja. Štvortakty sa hmotnosťou už pekelne blížia k 2T, ale ich motory ponúkajú lepšie dávkovateľný výkon a záťah, a teraz po novom i s možnosťou trakčnej kontroly. Takže výber nebude ľahký...
Štvortakty: výmena oleja po 1 mh a potom každých 15 mh
Dvojtakty: Servisný interval 40 mh. Pre 125/150ccm výmena piesta po 40mh, 250 a viac ccma každých 80mh. Pri nasadení v pretekoch sa interval skracuje na polovicu.
KTM má veľké množstvo doplnkov v PowerParts katalógu: PowerParts Offroad Catalog
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Marco Campelli, Sebas Romero Black&RAD, Tomáš Hajduch - Awia
Video: KTM a Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk v prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 125 XC-W | 150 XC-W | 250 EXC | 300 EXC |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) |
Objem: | 124.8 ccm | 143.99 ccm | 249 ccm | 293.2 ccm |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 54.0 x 54.5 mm | 58.0 x 54.5 mm | 66.4 x 72 mm | 72 x 72 mm |
Palivový system: | karburátor | karburátor | karburátor | karburátor |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 | 80/100-21 | 80/100-21 | 80/100-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 110/100-18 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 91 kg | 91.5 kg | 100 kg | 100 kg |
Výška sedla: | 960 mm | 960 mm | 960 mm | 960 mm |
Rázvor: | 1471 mm | 1471 mm | 1482 mm | 1482 mm |
Svetlá výška: | 370 mm | 370 mm | 370 mm | 370 mm |
Objem nádrže: | 9.5 l | 9.5 l | 9.5 l | 9.5 l |
Doplnková výbava: | ||||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | kick štartér | el. aj kick štartér | el. aj kick štartér | el. aj kick štartér |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | * Hmotnosť s náplňami bez paliva | * Hmotnosť s náplňami bez paliva | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 8630 EUR (SixDays 9090 EUR) | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 8940 EUR (SixDays 9560 EUR) |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 250 EXC-F | 350 EXC-F | 450 EXC-F | 500 EXC-F |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.91 ccm | 349.7 ccm | 449.3 ccm | 510.4 ccm |
Kompresný pomer: | 12.8:1 | 12.3:1 | 11.8:1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 52,3 mm | 88 x 57.5 mm | 95 x 63,4 mm | 95 x 72 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 | 80/100-21 | 80/100-21 | 80/100-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-18 | 140/80-18 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 103 kg | 104 kg | 106 kg | 106.5 kg |
Výška sedla: | 960 mm | 960 mm | 970 mm | 960 mm |
Rázvor: | 1482 mm | 1482 mm | 1482 mm | 1482 mm |
Svetlá výška: | 355 mm | 355 mm | 355 mm | 345 mm |
Objem nádrže: | 8.5 l | 8.5 l | 8.5 l | 8.5 l |
Doplnková výbava: | ||||
Trakčná kontrola: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Palivové mapy: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | el. štartér, kick za príplatok | el. štartér, kick za príplatok | el. štartér, kick za príplatok | el. štartér, kick za príplatok |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 9480 EUR (SixDays 10040 EUR) | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 9600 EUR (SixDays 10430 EUR) | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 9800 EUR (SixDays 10480 EUR) | * Hmotnosť s náplňami bez paliva Cena 06/2016: 10160 EUR (SixDays 10610 EUR) |
Pridané: 09.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69437 | Včera: 161085