Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XT 660 R 2005

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2005 Autor: BOSS
Čitatelia: 30049 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.

Pre túto motorku som sa rozhodol po dlhšom pátraní v časákoch. Hlavné body, ktoré ma viedli k rozhodnutiu pre jej kúpu, boli po preštudovaní viacerých časákov nasledovné.

Mala najlepšiu cenu v porovnaní s konkurenciou. Čiže cena a výkon boli na prvom mieste. Ostatné stroje od značiek ktoré pripadali do úvahy BMW, KTM, o ktoré som mal záujem, boli o 100 litrov drahšie. KTM síce ponúkala vyšší výkon a väčšiu možnosť použitia v teréne, ale mala zas kratšie intervaly servisných prehliadok.U BMW síce ponúkali tu istú techniku, t.j. vstrekovanie a pohodlie, ale 100 litrov je dosť na to aby som vyzeral mastniacky.

Je pravda, že na XT sú zvody výfukov pod motorom, ale po tom čo som si na nej odjazdil, tak do terénu je dobrá fakt len na suché poľné cestičky a šotolinu. Len by som vám odporučil, ak budete chodiť častejšie do terénu, ju asi prezuť. Michelin Sirac, ktoré sú tam teraz, sa rýchlo zaplnia blatom a potom je to fun šmýkačka a potvora je trochu nemotorná so svojou váhou. Ohľadom tých zvodov; kryt, ktorý ponúka Yamaha, je celkom dobrá pomôcka na chránenie motora pred blatom a takými malými ťukesmi. No po väčšom náraze sa môžete s krytom rovno rozlúčiť. Je to dobré pre ťuky od obrubníka či nejaké tie skaly, to znesie s pokrivením no lepšie ako znehodnotené zvody. Ešte ku krytu; neviem, ale dosť rezonuje pri určitých otáčkach. Ďalšia časť čo drnčí, tak je tachometer. Už som ho skúšal vypodložiť a lepšie dotiahnuť ale nič sa nezmenilo. Asi to bude jeho skladbou vo vnútri. Ohľadom zábehu stroja to bolo celkom rýchle, najskôr bola kúpa a pôrod pri predajni v BA.

 Deň pôrodu BA 23.3.2005
Deň pôrodu BA 23.3.2005

Potom nasledovala cesta domov. Do Žiliny to šlo celkom v pohode, ale motorček si musel len tak šveholiť prvých panenských 200km čo človek navymýšľa. Aby som mal zábeh čo najskôr za sebou, spravil som 150 km do Bojníc. Len tak, na otočku. Cez Kľak to bola v celku sranda, hore bol ešte sneh, no našťastie nie na ceste. Za to štrku tam bolo požehnane.

 Zábeh výlet deň 2. ceste do Bojníc zástavka na Kľaku
Zábeh výlet deň 2. ceste do Bojníc zástavka na Kľaku

V Bojniciach bolo krásne. Dal som drink v pizzerke pod hradom a fijú cez Matrin do ZA. Ďalší výletík bol cez Kremnicu okolo Zvolena, Banskú, Čertovicu, Mikuláš, Martin a ZA cca. 350Km. Nad Kremnicou som spravil zopár záberov, tam máme stred Európy.

 Zábeh výlet Stred Európy nad Kremnicou
Zábeh výlet Stred Európy nad Kremnicou

To je super nie? Byť v strede a ešte bolo aj pekné počasie.

 Zábeh výlet Stred Európy pamätný kameň
Zábeh výlet Stred Európy pamätný kameň

 Zábeh výlet Stred Európy Kostolík
Zábeh výlet Stred Európy Kostolík

Jazda bola super no trochu sa mi neľúbi ako vo viacerých časákoch písali "choroba" vstrekovania. Keď brzdíte motorom a chcete pridať, tak kým sa zapne vstrekovanie chvíľu to trvá a potom to cukne. Nevýhoda pri jazde po meste kde sa motorové brzdenie dosť využíva. Ale inak je motorka v celku živá. Treba pracovať viac zo spojkou. Po zábehu som ju skúšal a na tachometri som mal 165 minule 167 no treba vziať do úvahy odchýlku tachometra. Avšak taká optimálka na tento stroj je tak 135 až 140. Po týchto rýchlostiach, hlavne keď trochu fúka alebo cesta je mierne zvlnená, sa rozochveje predná vidla a treba ubrať.

Dokúpil som väčší štít, ktorý pri nápore vetra posunul jeho prúdenie z oblasti hrude tak o 10 cm. Ale netreba od toho čakať zázraky. Ďalšie boli chrániče rúk, zvolil som Acerbis rally. No prvé čo som nečakal bolo, že Yamaha mala prípravu pre vlastné chrániče ale výmenou iných šróbov sa to dalo zniesť. Po montáži to už bolo s jazdením pri studenšom počasí o poznanie lepšie ale chcem ešte dokúpiť nádstavce. Tak to by bolo zatiaľ všetko. Ak máte nejaké skúsenosti či nápady, dajte vedieť, rád si vymením skúsenosti.

Do skorého jazdenia BOSS

Pridané: 02.05.2005 Autor: BOSS Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 210110 | Včera: 181900