Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6728 [Šport - Rally]
Prvý ročník pretekov pre XL endurá je za nami, veľa sme sa naučili, veľa sme pojazdili. O tom čo bolo dobré a čo nie ale aj o tom ako to vnímate vy - o tom sa chceme dozvedieť v dotazníku ktorý sme pripravili. V článku nájdete samozrejme aj výsledky Cupu 2015.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Landal
V prvej sezóne XL Cupu sme sa stretli 4 krát. Každý pretek bol iný, na inej trati, podkladoch a za iného počasia - zvyčajne toho suchého. Počas sezóny prebiehal aj vývoj časomiery, od ručne ovládanej počítačovej na prvých dvoch sme sa na Bakare premiérovo stretli s prvou verziou čipovej časomiery, ktorú vyvíjam pre naše potreby. Má svoje muchy ale ako koncept ukázala dobrú cestu.
Záver sezóny bol pre mňa extra náročný, a to nemám na mysli len svoj nezmyselný pád v Tuhrinej pri značení trate. Zdravie, rodina a deti sú najdôležitejšie to všetci vieme a pri tom ide aj XL cup bokom. Nechcem to rozmazávať ale vedzte že toto bolo hlavným dôvodom môjho odmlčania po poslednom preteku takmer na dva mesiace a spôsobilo aj meškanie tohto článku. Teraz už ale môžeme ísť vpred.
Pripravili sme spoločne pre všetkých dotazník o uplynulej sezóne. Zaujíma nás váš názor na to čo bolo ale predostrieme aj niekoľko otázok do budúcna. Dotazník nájdete trochu nižšie v článku a vopred vám Ďakujem za jeho vyplnenie.
V závere poďakujem všetkým pretekárom za perfekntú účasť na pretekoch, za vytvorenie skvelej pretekárskej, ale aj fair-play a kamarádskej atmosféry na trati i v depe. Všetkým sponzorom, ktorí naše preteky a celý seriál podporili a samozrejme aj organizátorom pretekov.
Nedokážem začať inak, než že som veľmi hrdý na XL Enduro Cup. Z dnešného pohľadu to bolo jasne správne rozhodnutie, ale štyria organizátori pretekov zapojených do seriálu dobre vedia, že to pred rokom nikto nemohol vedieť.
Základom celého úspechu je jazdecká základňa. Na preteky sa podarilo tohto roku prilákať nové tváre alebo znovu zapojiť pauzujúcich jazdcov. Tento trend je kľúčom k zachovaniu a prípadne zveľadeniu XL endura. Z toho dôvodu sa budeme snažiť veci organizovať tak, aby boli preteky atraktívne pre široké spektrum jazdcov.
Teší ma, že pribúda jazdcov, ktorí chápu, že pretek nie je o porážaní druhých ale o porážaní seba samého. Je prirodzené a nezmeniteľné, že v štartovom poli sú medzi súťažiacimi veľké výkonnostné rozdiely. Lenže účelom tohto seriálu nie je hľadať budúcich víťazov kantráčov, ale pestovať amtérsky motoristický šport v tej najčistejšej fair play podobe bez špinavostí z "veľkého sveta". Výhrou by malo byť už to, že strávim krásne dni v prírode, so super ľuďmi, spálim nejaké tie kalórie a zase sa trošku posuniem či už jazdecky alebo nazbieranými skúsenosťami.
Práve skúsenosťami bol pre mňa cenný posledný pretek v Tuhrinej. Z premotivovanosti som prepálil najhlbší brod na trati a zalial si celú mašinu. Prvý krát zdochla už 100 metrov za brodom a opakovalo sa to asi jeden a pol kola, kým sa voda vyhádzala a mohol som zase naplno pretekať. Úplne zbytočná chyba z blbosti, ktorá ma stála slušné umiestnenie.
Užíval som si všetky trate v rámci seriálu a každá z nich bola iná. Piliscsév je už dávno známy a obľúbený, Bakar bol technický a Tuhrina bola náročná na hlavu - neskutočné paľbové úseky. Práve Tuhrina bola pre mňa najkrajším okruhom celého seriálu a veľmi dúfam, že sa lokalita uchytí a budú sa tam preteky opakovať.
Vzhľadom na úspech tohto ročníka považujem za vylúčené nepokračovať aj v roku 2016. Doterajší organizátori chcú v pretekoch pokračovať a možno aj niečo pribudne. V hre sú úvahy o drobných korekciách, napríklad odrátavanie najhoršieho preteku. Tým by sa dala šanca vynechať jeden pretek bez dopadu na celkové poradie. V hre je aj možnosť prepojiť spoločným pretekom slovenský a český seriál, avšak toto je zatiaľ len veľmi hrubá idea. Systém "jedno číslo pre celú sezónu" si pýtajú aj samotní jazdci, tak verím, že to v sezóne 2016 zrealizujeme. Každopádne, organizátori sa budú snažiť "vychytať muchy" pre ešte lepšie zážitky pretekárov.
Awia pripravil pre účastníkov seriálu dotazník, ktorý by nám mal pomôcť pri príprave sezóny 2016. Prosím, ak vám táto téma nie je ľahostajná, nájdite si čas a v kľude po premyslení ho vyplňte. Pomôže nám to!
Teším sa na rally/XL enduro sezónu 2016!
Laňďal
Tak ako bolo uvedené v podmienkach XL enduro Cup do šampionátu sa započítavajú výsledky závodnej kategórie daného preteku a to v troch XL kategóriách 1V600, 2V600 a 2V1000.
Medzi jednoválcami jasne vedenie uhájil Martin Landl a to aj napriek problémom s motorkou na trati v Tuhrinej. Skvelým 3. miestom v poslednom preteku si polepšil Richard Špánik a dostal sa tak na druhé miesto celkového poradia. Na tretom mieste skončil Vlado Oboňa, ktorý vynechal jeden pretek a v Tuhrinej došiel až siedmy. Bolo to naozaj tesné s náskokom len jeden bod na štvrtého Roberta Kazika. Piaty len ďalšie dva body pozadu skončil Jozef Král.
Jazdec | Piliscsev | Kľačany | Bakar | Motoride | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|
Martin Landl | 15 | 20 | 15 | 8 | 58 |
Richard Špánik | 11 | 11 | 8 | 15 | 45 |
Vlado Oboňa | 17 | 15 | 9 | 41 | |
Robert Kazik | 0 | 0 | 20 | 20 | 40 |
Jozef Král | 7 | 9 | 9 | 13 | 38 |
Jozef Oprchal | 0 | 0 | 17 | 17 | 34 |
Jiří Vepřek | 20 | 13 | 33 | ||
Filip Maukš | 9 | 7 | 3 | 10 | 29 |
Richard Babčan | 10 | 0 | 11 | 6 | 27 |
Samuel Theis | 0 | 6 | 10 | 7 | 23 |
Marián Birvoň | 13 | 8 | 21 | ||
Tomáš Špaček | 0 | 17 | 17 | ||
Mišo Fraňo | 0 | 0 | 6 | 11 | 17 |
Filip Kalka | 0 | 0 | 13 | 1 | 14 |
Roman Kraupa | 3 | 4 | 4 | 11 | |
Edo Drobný | 0 | 10 | 10 | ||
Peter Janšák | 8 | 0 | 8 | ||
Pavel Komarek | 0 | 0 | 7 | 7 | |
Ján Maukš | 4 | 0 | 1 | 2 | 7 |
Juraj Cachovan | 1 | 1 | 5 | 7 | |
Ján Čech | 6 | 0 | 6 | ||
Matej Štafurík | 5 | 1 | 0 | 6 | |
Michal Šimora | 1 | 5 | 6 | ||
Róbert Pavlík | 0 | 0 | 5 | 5 | |
Michal Konečný | 0 | 1 | 4 | 5 | |
Jakub Kadlec | 2 | 2 | 4 | ||
Braňo Lovecký | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Peter Rečičár st. | 0 | 3 | 3 | ||
Daniel Siman | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Rastislav Weiss | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Robert Javorský | 3 | 3 | |||
Mikuláš Fajnor | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Peter Bujnak | 0 | 1 | 1 | 2 | |
Peter Keckes | 0 | 1 | 1 | 2 | |
Ján Chmara | 1 | 0 | 1 | ||
Peter Kupka | 0 | 1 | 1 | ||
Michal Špaček | 0 | 1 | 1 | ||
Gabika Zríniová | 0 | 1 | 1 | ||
Michal Mondočko | 0 | 0 | 1 | 1 | |
Dusan Klasovity | 0 | 0 | 1 | 1 | |
Rastislav Noga | 1 | 1 | |||
Matej Sitár | 0 | 0 |
V kategórii 2V600 bola situácia dlho vyrovnaná a žiadny z pretekárov neodjazdil všetky štyri preteky. Najlepšie sa so situáciou popasoval Vladislav Říha s dvomi prvými miestami, čo mu vynieslo celkové víťazstvo. Do priameho súboja o druhé miesto nastupovali v Tuhrinej Karol Šedaj a Ivan Odejčuk, ktorí si aj v tomto poradí podelili druhé a tretie miesto. Podobné to bolo aj na štvrtej a piatej priečke, kde sa umiestnili jazdci s dvomi ojazdenými pretekmi Michal Šándor a Jozef Štefanka.
Jazdec | Piliscsev | Kľačany | Bakar | Motoride | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|
Vladislav Říha | 17 | 0 | 20 | 20 | 57 |
Karol Šedaj | 0 | 17 | 15 | 10 | 42 |
Ivan Odejčuk | 15 | 0 | 13 | 9 | 37 |
Michal Šándor | 0 | 20 | 15 | 35 | |
Jozef Štefanka | 0 | 0 | 17 | 13 | 30 |
Palo Nemček | 0 | 11 | 9 | 8 | 28 |
Peter Rolinec | 20 | 0 | 20 | ||
Slavomír Lamper | 17 | 17 | |||
Jaroslav Chytil | 9 | 0 | 7 | 16 | |
Ondro Gasica | 0 | 15 | 15 | ||
Martin Janček | 0 | 0 | 8 | 7 | 15 |
Karol Nullas | 13 | 0 | 13 | ||
Michal Puch | 0 | 13 | 13 | ||
Ivan Benko | 11 | 0 | 11 | ||
Marián Teplanský | 0 | 0 | 11 | 11 | |
Ľubomír Madaj | 0 | 0 | 11 | 11 | |
Jiří Kalát | 10 | 0 | 10 | ||
Marek Tuška | 0 | 10 | 10 | ||
David Polišenský | 0 | 0 | 10 | 10 | |
Ivan Halmeš | 0 | 9 | 9 | ||
Dushan Valabik | 0 | 0 | 6 | 6 | |
Marián Krolák | 6 | 6 | |||
Lukáš Tehlár | 5 | 5 | |||
Pavel Vaigel | 4 | 4 | |||
Juraj Turiak | 0 | 0 |
Medzi hrochmi úradoval celú sezónu tajfún s názvom Rado Žubor, ktorý jazdil časy patriace do 1V600. Tomáš Hajduch si situáciu výrazne skomplikoval likvidačným pádom pri príprave preteku v Tuhrinej. Podarilo sa mu ale pretek odjazdiť a tak udržať celkovú druhú priečku pred dorážajúcim Jánom Karabinošom. Poctivým zbieraním bodov si štvrté miesto vyjazdil Jozef Hanzalík a to vo svojej prvej sezóne tejto kategórii. Piatemu Martinovi Dobišovi stačili k tomuto výsledku dva výborne odjazdené preteky.
Jazdec | Piliscsev | Kľačany | Bakar | Motoride | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|
Radomír Žubor | 20 | 20 | 20 | 60 | |
Tomáš Hajduch | 17 | 17 | 13 | 7 | 54 |
Ján Karabinoš | 0 | 15 | 20 | 10 | 45 |
Jozef Hanzalík | 15 | 11 | 0 | 8 | 34 |
Martin Dobiš | 0 | 0 | 17 | 17 | 34 |
Marek Ferančík | 0 | 10 | 10 | 9 | 29 |
Michal Dobiš | 0 | 0 | 15 | 15 | |
Tomas Nacin | 15 | 15 | |||
Robert Pavlík | 0 | 13 | 13 | ||
František Zubal | 13 | 13 | |||
Milan Kukučka | 0 | 0 | 11 | 11 | |
Miloš Gašpierik | 11 | 11 | |||
Ladislav Hulkó | 0 | 9 | 9 | ||
Michal Kováč | 0 | 0 | 9 | 9 |
V kategórii Open sa zrodil najsuverénnejší výsledok, kde s mamutím náskokom zvíťazil Róbert Bodor vďaka výborným výsledkom vo všetkých pretekoch. Na ďalších pozíciách to však bolo veľmi tesné. Len s náskokom štyri body získal druhé miesto Milan Mikulík. O pozície na treťom až piatom mieste sa zviedol najtesnejší súboj seriálu, nakoľko jazdci na týchto miestach získali rovnaký počet bodov. Vďaka lepším umiestneniam vybojoval tretie miesto Peter Rečíčár ml.. Štvrté a piate miesto získali Peter Haršáni a Richard Janikovič.
Jazdec | Piliscsev | Kľačany | Bakar | Motoride | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|
Robert Bodor | 17 | 20 | 11 | 15 | 63 |
Milan Mikulík | 17 | 17 | 34 | ||
Peter Rečičár ml | 0 | 17 | 13 | 30 | |
Peter Haršáni | 15 | 15 | 30 | ||
Richard Janikovič | 11 | 0 | 9 | 10 | 30 |
Ján Groh | 13 | 0 | 9 | 22 | |
Aleš Černý | 20 | 0 | 20 | ||
Radovan Láni | 7 | 13 | 20 | ||
Štefan Gregor | 20 | 20 | |||
Štefan Visokai | 20 | 20 | |||
Lukáš Tehlár | 8 | 11 | 19 | ||
Ľubomír Žubor | 8 | 11 | 19 | ||
Miroslav Ukrop | 15 | 15 | |||
Jan Valovsky | 0 | 8 | 7 | 15 | |
Ivan Sklenár | 4 | 10 | 14 | ||
Jan Balaz | 5 | 8 | 13 | ||
Marek Petruška | 13 | 13 | |||
Faryn | 10 | 0 | 10 | ||
Tomáš Roháč | 10 | 10 | |||
Robert Pogády | 9 | 0 | 9 | ||
Richard Landl | 0 | 9 | 9 | ||
Gabika Zríniová | 3 | 6 | 9 | ||
Lukáš Štulrajter | 7 | 7 | |||
Gabika Novotná | 6 | 0 | 6 | ||
Juraj Havlíček | 6 | 6 | |||
Stano Drobný | 5 | 0 | 5 | ||
Rudolf Sekula | 5 | 5 | |||
Ivan Fraňo | 4 | 4 |
12.10.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12688 [Šport - Rally]
Posledný pretek seriálu Motoshop Žubor XL Enduro Cup - Motoride XL Enduro Rally je za nami a spolu s ním sa ukončila úspešná sezóna XL Enduro pretekov na našej rodnej hrude. Slanské vrchy, obec Tuhrina a trať v Kechneci nesklamali.
26.08.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10501 [Šport - Enduro]
Tento víkend prebehli v poradí tretie preteky šampionátu cestovných endúr Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015, tentoraz B-akaR v Brezne - časť Rohozná.
24.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9096 [Šport - Rally]
V Sobotu vo Fiľakovských Kľačanoch prebehli druhé preteky seriálu Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015. Jazdilo sa rally podľa roadbooku a potom aj merané špeciáli na trati. Prinášame vám výsledky, bohatú galériu aj komentáre.
09.05.2015 - Landal Čitatelia: 9212 [Šport - Enduro]
Prvý pretek seriálu Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 je za nami. Pozrite si bohatú fotogalériu, Laňďalov pokec ku krásnemu víkendu a tiež výsledky.
Bodovanie pretekov je rovnaké ako bodovanie FIM zo svetového šampionátu Rally. Bodované je umiestnenie 1-14. miesto + 1 bod dostáva aj každý pretekár, ktorý úspešne pretek dokončí. Do seriálu sa započítavajú výsledky závodnej kategórie daného preteku a to v troch XL kategóriách 1V600, 2V600 a 2V1000.
1. miesto 20 bodov | 9. miesto 7 bodov |
2. miesto 17 bodov | 10. miesto 6 bodov |
3. miesto 15 bodov | 11. miesto 5 bodov |
4. miesto 13 bodov | 12. miesto 4 bodov |
5. miesto 11 bodov | 13. miesto 3 body |
6. miesto 10 bodov | 14. miesto 2 body |
7. miesto 9 bodov | 1 bod každému v cieli |
8. miesto 8 bodov |
Pridané: 16.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 212687 | Včera: 139874