Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme BMW C650 Sport a C650 GT 2016 - maxi-skútre na bavorský spôsob 3/3

 Zdieľať

Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 30233 [Testy a predstavenia - Test]

BMW C650 GT:

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Po obede v prístavnej reštaurácii s výhľadom na pláž, ale aj na časti zaujímavého mestského okruhu, na ktorom sa jazdila aj Formula 1, sa dostávame do sedla GT. Základná technika je podobná, ale je na nej postavený úplne iný skúter.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

GT už na prvý pohľad zaujme rozmernou širokou prednou kapotážou, ktorá sa ponáša na veľké turistické stroje ako RT alebo GT. Na prvé sadnute je cítiť aj iný, gaučový posed. Sedlo je vo výške 805 mm, ale riadidlá sú vyššie ako na Sporte a sedí sa tak vzpriamenejšie a pohodlnejšie. Prístrojovka je podobná ako na Sporte, ale chýba vedľa nej nastavovanie výšky plexi. Veď sedíme na GT, takže plexi ide hore a dole nastavovať pekne elektricky priamo z ľavej rukoväte. Vedľa prístrojovky sú teda dve klapky, ktorými je možné si regulovať a vpustiť do „kokpitu“ čerstvý vzduch. Praktické hlavne v lete v horúčavach a pomalej jazde v meste.

Video: BMW C650 GT 2016, Valencia

Na pravej rukoväti mám pre zmenu tlačidlo vyhrievaného sedla a rukovätí. Proste luxus ako má byť. Evidentne viac pohodlia sa dostáva aj spolujazdcovi a nechýba ani tam vyhrievané sedlo. Jazdec má na sedle opierku, ktorá sa dá aj polohovať, ale je nutné vybrať náradie. Priestor pod sedlom je väčší ako u Sporta a má kapacitu približne 60 litrov. Pojme rovnako dve prilby a to aj bez flexcase systému.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Už po rozbehu je evidentné, že GT je čosi iné. Výhľad z neho a pocit je ako z veľkého touring stroja. Luxus jazdca rozmaznáva a na rozdiel od touring bikov tu sa netreba ani zaoberať radením. Napriek tomuto dojmu si GT zachováva aj agilitu a obratnosť podobnú ako mal Sport. Kruháče, rozbehy zo semaforov a fajnové brzdy. Taká bezstarostná luxusná jazda.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Novinkou, ktorú nový model GT-čka prináša do sveta motoriek, je systém pre zvýšenie bezpečnosti SVA - Side View Assist. Systém má štyri ultrazvukové senzory, dva vpredu a dva vzadu, zakomponované do držiaku značky. Senzory sledujú okolie skútra počas jazdy a ich cieľom je jazdca varovať na prípadné nebezpečenstvo. V rýchlostiach od 25 do 80 km/h SVA informuje jazdca prostredníctvom žltých výkričníkov v držiakoch spätných zrkadiel ak sa vo vzdialenosti do 5 m pohybuje v okolí vozidlo idúce približne rovnakou rýchlosťou (-+ 10 km/h). Systém tak sleduje aj mŕtvy uhol. Navyše ak sa jazdec rozhodne zmeniť jazdný pruh, zapne smerovku a v jeho blízkosti je iné vozidlo systém SVA ho varuje aj blikaním výkričníka. Systém nemá byť náhradou spätných zrkadiel či obozretnosti jazdca, ale pomôckou praktickou hlavne v meste.

Nakoniec to ako systém SVA funguje si pozrite v nasledujúcom videu:

Video: BMW Side View Assist - ako to funguje

Počas našej jazdy cez Valenciu bolo množstvo príležitosti SVA vyskúšať. Sledoval som ho ako na mojom skútri, tak som sa snažil „strčiť“ do mŕtveho uhla aj jazdcovi predo mnou a sledoval či a ako to systém zachytí. Fungovalo to spoľahlivo, aj keď testovacia jazda bola krátka. Musím povedať, že v hustej premávke Valencie tie výkričníky svietili pomerne dosť.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

GT je o luxuse. Je to stále ten istý maxiskúter, ale v inom balení a výbave. Tu patrí aj ďalšia fičúrka známa skôr zo sveta áut. Obrysové svetlá a podsvietenie batožinového priestoru majú tzv. "Way home" funkciu, čo znamená, že zostávajú svietiť aj nejaký čas po odparkovaní, aby majiteľovi posvietili na cestu. Drobnosť, ale poteší...

GT bolo jasne postavené aj na turistiku, takže dostatok pohodlia si užije dvojica pasažierov. Rýchlosť je dostačujúca aj na diaľničné presuny a GT vynikne aj pri poznávaní mestských pamiatok rovnako ako aj na alpských cestách. 60 litrov batožinového priestoru môže dvojici postačiť na zbalenie základných veci pre spanie v hoteloch a môžu tak vyraziť na bezstarostnú moto dovolenku v luxusnom Grand Turismo koči.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Plusy, mínusy

el. nastavenie plexi, pohodlný podvozok, luxusné a pohodlné prevedenie, volitelný BMW Side View Assist, priestor pod sedlom, automatická parkovacia brzda, ABS a ASC v sérii cena, denné LED svetlá za príplatok

Konkurencia

Najviac GT-čku konkuruje rozhodne Burgman od Suzuki. Motoricky sú si veľmi podobné, len Burgman je trochu ťažší, je podobne veľký a pohodlný pre dvojicu pasažierov, s veľkým odkladacím priestorom ako stvorený na turistiku. Elektronikou nie je Burgman nijako extra vybavený, ale cenou rúbe o dve tisícky EUR nižšie ako BMW.

Zaujímavý luxusný maxiskúter má v ponuke aj Kymco - MyRoad 700i. Výkon ako bavorák, ale s hmotnosťou už atakuje takmer tristovku - je zo všetkých najťažší. Je to typický predstaviteľ veľkého luxusného maxiskútra, veľký priestor pod sedlom, pohodlný posed. Zaujme elektrickým podvozkom v sérii - 3 režimy tvrdosti voliteľné na riadidlách. Toto všetko s cenou 8999 eur, čo je o 2500 eur menej ako BMW GT.

Pre model GT môžu byť konkurentom kľudne aj niektoré modely, ktoré som spomenul už pri športe, Honda Integra 750 alebo Aprilia SRV 850. Ak ste si spomenuli na modely ako Kymco Xciting 500, Honda SW-T 600, či Gilera GP 800, nespomenul som ich, pretože už nie sú v ponuke...

Foto:
 BMW C650 GT 2016 Suzuki AN 650 Burgman 2016 Kymco MyRoad 700i 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWSuzukiKymco
Model:C650 GTAN 650 BurgmanMyRoad 700i
Rok:201620162016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:647 ccm638 ccm699.5 ccm
Max. výkon:59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.59.2 k (43.5 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 6000 ot.62 Nm / 5000 ot.62.72 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.6:111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 66 mm75,5 x 71,376.9 x 75.3
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátor
Zdvih vpredu:115 mm108 mm
Zdvih vzadu:115 mm96 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:270 mm
Pneu vpredu:120/70 R15120/70R15120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm
Pneu vzadu:160/60 R15160/60R14160/60 R14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:261 kg277 kg292 kg
Výška sedla:810 mm750 mm780 mm
Rázvor:1591 mm1590 mm1623 mm
Dĺžka:2218 mm2270 mm2309 mm
Šírka:877 mm810 mm824 mm
Výška:1430 mm1487 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:16 l15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.5 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:nie
Iná výbava:el. nastavenie plexi, za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2015 11500€ s DPHCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 11/2015: 8999€ s DPH

Video: BMW C650 Sport 2016, Valencia

Video: BMW C650 GT 2016, Valencia

Video: BMW C 650 Sport a BMW C 650 GT 2016

Video: BMW Side View Assist - ako to funguje

Pozadie / Wallpaper:

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 GT 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW C650 Sport a C650 GT 2016:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,5 l/100km
Objem nádrže, z toho rezerva 16 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 266 km
Cena motorky Sport 11 250,- EUR, GT 11 550,- EUR

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

<

Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140630 | Včera: 249318