Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme BMW C650 Sport a C650 GT 2016 - maxi-skútre na bavorský spôsob 2/3

 Zdieľať

Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31741 [Testy a predstavenia - Test]

BMW C650 Sport:

Pršať prestalo, ale skúter aj cesty sú mokré a Valencia vyzerá smutne a zamračene. Priestor pod sedlom je veľkorysý – odkladám dažďovky, utriem sedlo a už sedím. Pred jazdou máme ešte krátku rozpravu a sprievodca nás upozorňuje na šmykľavé cesty v meste, hlavne na farbu. Myslím si svoje. Sadáme do sediel a vyrážame. Keďže ešte mierne popŕcha, plexi som si dvihol do najvyššej polohy. Ide to bez náradia, ale treba na to povoliť dve plastové „skrutky“ po oboch stranách prístrojovky. Nie je to náročné, ale za jazdy to veľmi nespravíte.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Pred nami je naozaj krátka jazda k pýche mesta modernej architektúry v bývalom koryte rieky, ktoré nesie názov „Mesto umenia a vedy“. Prešli sme len pár kilometrov v mestskej premávke a ideme fotiť. Napriek dažďu a smutnému zamračenému mestu sa fotografi prekonávajú a my sa nevieme dočkať jazdy do hôr.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Pokračujeme cez mesto a čo je prekvapujúce, musím uznať, že cesty vo Valencii sú vskutku šmykľavé. Trakčná kontrola na výjazde z kruháča neraz kibicuje a vidím aj kolegu predo mnou ako krotí roztancovaného skútra. Toto je asi jediná vec, čo uberá z radosti z jazdy. Motor je fajnový, má pekný záťah odspodu a v spojení s variátorom naozaj svižné zrýchlenie, ktoré si užívam z každého semaforu. Najprv som si myslel, že trakčná kontrola na 60-koňový skúter je viac marketingový ťah ako nutnosť, ale musím uznať, že za naozaj šmykľavých podmienok má svoj zmysel.

Video: BMW C650 Sport 2016, Valencia

Dostávame sa na cestu po pobreží smerom na sever a keď si už myslím, že sa z mesta vymotáme, znovu zastavujeme. Tentoraz v nádherných záhradách pri nejakom kaštieli – prestávka na kávu. Nie zlé, ale všetci sa zhodujeme, že by sme si už mohli aj zajazdiť. Počasie sa vylepšuje, tak to je možno ten hlavný dôvod, prečo ná sprievodcovia „zdržujú“; aby sme si užili hory aj na suchších cestách.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Po prestávke sme konečne na ceste. Neprší a plexi dávam do dolnej polohy, aby som si užil trochu čerstvého vzduchu. Keď sme pritom, musím Sporta pochváliť, pokiaľ ide o ochranu, poskytuje presne to, čo od skútra očakávate. Napriek dažďu som kompletne suchý, od hlavy po päty. Plexi v hornej polohe dobre ochráni aj jazdcovu prilbu pred kvapkami. Takže ideálny stroj na dochádzanie do práce aj v civilnom, resp. polo-civilnom oblečení. Tempo našej jazdy sa zvyšuje a vychádzame dokonca aj na diaľnicu. Sport veľmi ochotne zrýchľuje do cca 160 km/h a vyzerá aj veľmi odhodlane túto rýchlosť aj dlhodobo udržiavať. Dobrá je aj stabilita a necitlivosť na bočný vietor. Maximálka je ešte cca 20 km/h vyššie, takže tam stále je rezerva, ktorú využívam na dotiahnutie obiehacieho manévra a zaradenie sa do skupinky tesne pred exitom z diaľnice. C650 sa na diaľnici veru nestratí...

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Ale my sa pomaly dostávame do kopcov. V späťákoch zostáva posledná dedinka a pred nami sú pokrútené horské cestičky. C650 Sport sa dostáva do svojho živlu. Napriek tomu, že to je skúter, posed je dosť „športový“, na sedle sa dá dobre pohybovať a nájsť si svoju polohu, prikrčiť sa a prípadne aj vysadnúť. Sedlo je vo výške 800 mm, riadidlá sú nižšie a posed je orientovaný na predné koleso. Celý skúter je veľmi robustný, tuhý a nekoná sa žiadne vlnenie či iné záludnosti skútrového rámu. Celok spolu s podvozkom dáva jazdcovi fajnovú odozvu, a fakt, že sedíš na skútri, registruješ hlavne „prázdnotou“ medzi nohami. Motor a variátor pracujú naozaj skvele a musím povedať, že je to aj so 60-timi koníkmi v zákrutách naozaj zábava. K tomu sa pridajú brzdy, ktoré sú dimenzované naozaj veľkoryso. Dva kotúče vpredu si hravo poradia s rozbehnutým skútrom.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Jazda je čoraz svižnejšia a napriek mokrej ceste tomu vcelku slušne nakladáme. Som si istý, že C650 Sport bude hravo stíhať tempo s akýmikoľvek ďalšími motorkami. Valíme cez nejakú miestnu prírodnú rezerváciu a zákruta strieda zákrutu, keď nás zastavuje druhé fotenie.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Tak je trochu času pozrieť sa na praktické detaily. Začnem prehľadnou prístrojovkou. Analógový rýchlomer dáva logiku, na skútri ma otáčky vlastne ani nezaujímajú. Na digitálnom LCD ďalej nájdem palubný počítač s priemernou spotrebou aj rýchlosťou, nájazdom od rezervy (4 litre paliva), servisný interval, dátum a čas, a poteší aj vonkajšia teplota. Všetky info sa pohodlne prepínajú z ľavej rukoväte.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Celý elektro systém je, ako je u BMW zvykom, CAN-BUS, takže na prístrojovke sa zobrazia aj info o vypálenej žiarovke či iné servisné údaje, ale aj info o stave doplnkov ako vyhrievané rukoväte či sedlo. Smerovky majú funkciu automatickej deaktivácie (po 10 sekundách alebo 210 metroch jazdy). Ak si dokúpite aj denné DRL LED svetlá, je tam automatika, ktorá prepína DRL a stretávacie svetlo a zapína aj podsvetlenie prístrojovky. Funguje to spoľahlo, stačí vbehnúť do tunela.

Dve odkladacie skrinky sú v prednej kapotáži. V tej ľavej nájdeme aj 12V zásuvku a táto skrinka sa aj automaticky uzamyká so skútrom. Ďalší praktický detail je parkovacia brzda, ktorú aktivuje bočný stojan. Je to taká vychytávka, až sa zamýšľam ako to, že na to prišli v BMW a nie v niektorej z firiem, ktoré produkujú už dlho milióny skútrov. Jednoduché, praktické, skvelé... Kým sa rozplývam nad jednoduchosťou, je čas fotiť a presúvame sa do mestského prístavu na obed.

BMW C650 Sport 2016 - BMW flexcase
BMW C650 Sport 2016 - BMW flexcase

Tu využívam ďalšiu vychytávku - BMW flexcase – teda riešenie, ako do relatívne menšieho štíhlejšieho športovo dizajnového skútra napratať dve prilby. V BMW sa zamysleli a vyriešili to klapkou v zadnej podsedlovej časti. Potiahnutím sivej páčky a klapka vyklopí smerom dole a zväčší tak výrazne odkladací priestor. Je to zabezpečené odolným textilným materiálom na báze kevlaru, ktorý vytvára flexibilné, ale špine a vode odolné spojenie medzi klapkou a batožinovým priestorom. Znovu praktická vecička, ktorú si dali v BMW aj patentovať. Počas jazdy musí byť klapka samozrejme zatvorená, takže nechýba bezpečnostný spínač, ktorý indikuje otvorenie na prístrojovke a zároveň blokuje naštartovanie motora. Celý batožinový priestor má samozrejme LED podsvietenie.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Toto je teda BMW C650 Sport – maxiskúter so štíhlym športovým dizajnom, skvelou dynamikou a ovládateľnosťou. Spracovanie je na vysokej úrovni ako u ostatných modelov značky. Potešia vychytávky ako automatická parkovacia brzda a variabilný batožinový priestor. V sérii naozaj funkčne nastaviteľné plexi a ABS a trakčná kontrola. Nevýhody sa hľadajú ťažko, asi len vyššia hmotnosť a cena, ktorá z praktickeho a lacného mestského približovadla, ako si mnohí skuter predstavujú, robí v tomto prípade len to praktické... :-)

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

robustný tuhý rám, kvalitný podvozok, automatická parkovacia brzda, variabilný batožinový priestor, v sérii ABS a ASC, dobre fungujúce nastaviteľné plexi rozmery a hmotnosť, cena, Denné LED svetlá za príplatok

Konkurencia

Konkurentov pre športovejšie zameraný model som našiel troch. Začnem Tmax-om od Yamahy: menší motor znamená aj menší výkon a krútiak, ale Yamaha je aj o 30 kg ľahšia. Tmax bol nedávno obnovený, má full LED svetlá, radiálne brzdy, USD vidlicu, bohatú výbavu a s cenou tesne pod 10 tisíc je viac ako o tisícku lacnejší ako BMW.

Z Hondy by som spomenul kríženca moto a skútra - Integra. Výkon, krútiak a hmotnosť ako cez kopirák, pre rok 2016 bola tiež inovovaná, LED denné svetlá a ABS v sérii, dobrá spotreba a podvozok na dospeláckych 17-palcových kolesách. Za 8 a pol tisíca je na tom cenou výrazne lepšie ako BMW.

Ako poslednú spomeniem Apriliu SRV 850 - dizajnová aj technická chuťovka z Talianska. Veď ktorý maxiskúter má vidlicový dvojvalec? Výkon je vrcholom v kategórii, nechýba ABS a ani trakčná kontrola, ale podobne ako Integra, je poháňaná reťazou. Cenovo si Taliani zapýtajú za SRV850 o 100 eur viac ako za BMW.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW C650 Sport 2016 Yamaha TMAX 500 2016 Honda Integra 750 2016 Aprilia SRV 850 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWYamahaHondaAprilia
Model:C650 SportTMAX 500Integra 750SRV 850
Rok:2016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec do V (4T)
Objem:647 ccm530 ccm745 ccm839.3 ccm
Max. výkon:59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.76.0 k (55.9 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 6000 ot.52.3 Nm / 5250 ot.68 Nm / 4750 ot.76.5 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.6:110:9 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 66 mm68.0 x 73.0 mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická 6 stupňová dvojspojkováautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátorreťazreťaz
Zdvih vpredu:115 mm120 mm120 mm122 mm
Zdvih vzadu:115 mm116 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:270 mm267 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R15120/70-15120/70-17120/70 R16
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (CBS)jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm267 mm240 mm280 mm
Pneu vzadu:160/60 R15160/60-15160/60-17160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:235 kg
Hmotnosť s náplňami:249 kg219 kg237 kg
Výška sedla:810 mm800 mm790 mm780 mm
Rázvor:1591 mm1580 mm1525 mm1593 mm
Dĺžka:2155 mm2200 mm2195 mm
Šírka:877 mm775 mm810 mm
Výška:1475 mm1440 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:16 l15 l14.1 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 302 km
Servisný interval:10 000km12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlofull LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvkaautomatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2015 11250€ s DPHCena 11/2015 9990€ s DPHCena 04/2016 8650€ s DPHCena 12/2015 11350€ s DPH

< >

Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 269819 | Včera: 206060