Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.09.2015 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 9229 [Šport - Rally]
Takto pred rokom som písal o sobáši zabezpečovacieho tímu Speedbrain a továrenskej Hondy pre Dakar. Spolupráca sa osvedčila natoľko, že šéf Speedbrainu Wolfgang Fischer má relatívne voľnú ruku pri určovaní jazdeckej zostavy.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2016 | Nasledujúci
KTM má jasnú stratégiu ohľadne jazdeckej zostavy na Dakar: vždy uprednostňuje predaje. Pretože je hlavne producentom off motoriek, pri výbere jazdcov sa riadi okrem výkonnosti aj národnosťou pretekára. Tak nemá šancu na členstvo v továrenskom tíme napríklad Slovák. Predaj KTM-iek je u nás tak nízky, že sa tým nikto nebude ani teoreticky zaoberať. Oranžoví súdruhovia vedia, že v prípade výhry Dakaru by u nás nepredali 50 nových motoriek, ale 55.
Honda ide na to inak. Nosným segmentom nie sú endurá, jej ide na Dakare o číru prestíž a preto požaduje najvyššiu trofej. Dokonca za akýchkoľvek podmienok, nezáleží odkiaľ jazdec pochádza.
“Waffi” Fischer má povesť lovca talentov. Dokáže odhadnúť potenciál pretekára vopred s malým počtom omylov. Nie nadarmo je v pozícii hlavného manažéra. Športové oddelenie HRC Honda prikývlo na jeho poslednú požiadavku a po určitom váhaní mohol osloviť Števa Svitka.
Aká bola ich predstava? Števo mal nastúpiť ako dvojka pre Goncalvesa s plnou továrenskou podporou Hondy. Vlastne mal byť továrenským jazdcom okrídlenej značky na plný úväzok. Po prvom, skúšobnom ročníku by sa uvidelo.
Lenže kontaktný telefonát a až o pár dní ten pozývajúci na pohovory prišiel neskoro. Števo už nemohol viac čakať, práve odchádzal na sústredenie do Chorvátska. To by nič neznamenalo, akciu bolo možné zrušiť. Ale Slovnaft, ako generálny partner už rozbehol promo a nebol schopný urobiť dohodu s Hondou. Tá oficiálne podporuje Motul a pre Slovnaft nie je miesto v zozname sponzorov. HRC by dovolilo príchod Števa dokonca aj bez vlastného sponzora, no čas už priveľmi pokročil. Platné zmluvy a dohovory nemôže proste hodiť za hlavu, preto zostala ponuka zatiaľ akceptovaná oboma stranami, no nedoriešená.
Dvere do Hondy nie sú ešte zatvorené. Obaja zúčastnení sa stretnú v Maroku. Števo totiž odchádza za pár dní na Merzouga Rally 2015 a hneď po nej štartuje v rovnakej lokalite Oilybia Rally, kde preteká zase Speedbrain. Tam prebehnú osobné jednania Fischer – Svitko, hoci Wolfgang chcel štart Števa už na Oilybii 2015.
Škoda, že ponuka neprišla na začiatku leta. To by dnes Slovensko malo istého továrenského jazdca vo svetovom tíme po prvý raz v histórii. Takto máme nádej, ktorá stále žije. Dúfam, že ťažké rozhodnutia obe strany zvládnu a Števo sa posunie bližšie k pódiu na Dakare. V polovici októbra budeme múdrejší.
Text. Haro, foto: internet
Pridané: 30.09.2015 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15250 | Včera: 164481