Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 29426 [Testy a predstavenia - Test]
Najbližším konkurentom Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015, sú: Kawasaki Z1000 2015 - je trošku ťažšia, trošku drahšia a sci-fi dizajn nemusí každému sadnúť. Nemá trakčnú kontrolu.
BMW S 1000 R 2015 je na tom s hmotnosťou podobne ako GSX-S, vyšší výkon, kompletný elektronický paket, za ktorý si samozrejme priplatíte.
Angláni by svojim trojválcovým Speed Triplom tiež mohli zamiešať karty. Papierovo ťažší a drahší, o málo, ale predsa. Tiež nemá trakčnú kontrolu, ale zato má krajší zvuk.
To, že tá či oná motorka má či nemá trakčnú kontrolu berte iba ako informáciu, určite nie nevýhodu. Bavíme sa predsa o litrových Fun bajkoch. Trakčná kontrola je v tejto kategórií niečo ako rodičovský zámok na notebooku.
Talianske litrové naháče sú síce pekné, ľahké, výkonné a napchaté elektronikou. Vyžadujú viac starostlivosti, dostupnosť dielov najmä v lete keď majú pauzu a samotná zaobstarávacia cena. Chápem, že talianska motorka je diagnóza sama o sebe a veľa krát ide o emocionálnu záležitosť, ktorá zato stojí.
Honda CB1000R 2015 od Hondy by už potreboval inovovať a rozšíriť stádo koní pod nádržou. Klasický naháč s veľkým počtom spokojných majiteľov.
Yamaha si ukončením výroby a vývoja FZ1N, odpílila konár v segmente litrových, super nahatých, štvroválcov sama. Zachytil som šumy, že sa chystá nový Fazer1, ale ten bude skôr konkurencia kapotovanej verzii GSX-S 1000F.
Myslím si, že porovnávať sa bude najmä Kawasaki Z1000 vs Suzuki GSX-S 1000, tieto dva bajky sú si veľmi podobné, okrem dizajnu. Suzuki je konzervatívnejšia. Ak premýšľate nad litrovým super naháčom, určite by ste ju mali vyskúšať, možno vás chytí za srdce rovnako ako mňa.
Suzuki vraví, že GSX-S 1000 je určená starším skúsenejším jazdcom okolo 40-tky, ktorý z rôznych dôvodov opustili okruh, hľadajú motorku na každý deň, ale sem tam sa ešte radi na okruh vrátia .
Proste hľadajú motorku, ktorá zvládne okruh aj bežné, každodenné záležitosti. Do garáže sa im nezmestia dve, prípadne manželka dve nedovolí. Čo som tak čítal, tak mnohí uvádzajú, že na okruhu dosahuje o chlp lepšie časy ako GSX-R 750 2014, ale superšportový liter to nie je. Niet sa čo čudovať, GSX-S 1000 je v podstate vyzlečená GSX-R 1000 vyladená na civilné použitie. Z rejsovej špičky je ukrojené v prospech nízkych a stredných otáčok, ale čo to tam ešte ostalo. Nehovoriac o pohodlí a ovládateľnosti, ktoré nemá žiadny superšport. Za 10990,- EUR dostanete poctivý, dobre vyladený, japonsky super naháč Suzuki GSX-S 1000 ABS.
Pán Motor so slečnou prevodovkou, Superšportové brzdy, Nastaviteľný športový podvozok, Motorka ako celok je dobre zladená. | Chýbajúca kontrolka preradenia |
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 5,2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 17l (3,5l rez.) |
Dojazd palubný počítač ukazuje | 250 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2200 ot. / 3500 ot. / 5500 ot. |
Cena motorky | 10990,- EUR |
Suzuki plexi | 114,64 EUR |
Suzuki tankvak | 98 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 166 EUR |
Páčka brzdy | 58 EUR |
Stupačka | 21,23 EUR |
Spätné zrkadlo | 46 EUR |
Smerovka | 38 EUR |
Text: datadive
Foto: Jan Zemiar, Suzuki
Motocykel na test poskytla spoločnosť Suzuki Slovensko a jej autorizovaný predajca Styx. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K-5 od firmy Motostore.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Kawasaki | Triumph | BMW | Honda |
Model: | GSX-S 1000 ABS | Z1000 | Speed Triple | S1000R | CB1000R |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998.6 ccm | 1043 ccm | 1050 ccm | 999 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 9500 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 111 Nm / 7750 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 99 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 11.8:1 | 12:1 | 12.0:1 | 11,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm | 77 x 56 mm | 79.0 x 71.4 mm | 80 x 49.7 mm | 75 x 56,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 122 mm | 134 mm | 120 mm | 128 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 220 mm | 220 mm | 256 mm | |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C | 190/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | 214 kg | 217 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 221 kg | 207 kg | ||
Výška sedla: | 815 mm | 815 mm | 825 mm | 814 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1439 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2115 mm | 2045 mm | 2086 mm | 2057 mm | 2105 mm |
Šírka: | 795 mm | 790 mm | 728 mm | 845 mm | 785 mm |
Výška: | 1080 mm | 1055 mm | 1033 mm | 1095 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 125 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 17 l | 17 l | 17.5 l | 17.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 5.4 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 245 km | cca 243 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | easy start | Kompletný LED svetlomet | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR | Cena s ABS: 05/2015 11.595,-EUR | Cena: 05/2015 11.480,-EUR | Cena: 05/2015 12.800,-EUR |
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Suzuki | Yamaha | MV Agusta | Ducati | KTM | Aprilia |
Model: | GSX-S 1000 ABS | MT-09 | Brutale 1090 | Monster 1200 | 1290 SuperDuke R | Tuono V4 1100 RR |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 998.6 ccm | 847 ccm | 1078 ccm | 1198.4 ccm | 1301 ccm | 1077 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot. | 137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 9500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 112 Nm / 8100 ot. | 118 Nm / 7250 ot. | 144 Nm / ot. | 120 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 11.5 : 1 | 13:1 | 12,5 : 1 | 13:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm | 78 x 59.1 mm | 79 x 55 mm | 106 x 67.9 mm | 108 x 71 mm | 81 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 137 mm | 125 mm | 130 mm | 125 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 152 mm | 156 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 298 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 210 mm | 245 mm | 240 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 180/55-17 | 190/55-ZR17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | 183 kg | 182 kg | 189 kg | 184 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 188 kg | 209 kg | |||
Výška sedla: | 815 mm | 815 mm | 830 mm | 785 mm | 835 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1440 mm | 1438 mm | 1511 mm | 1482 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2115 mm | 2075 mm | 2100 mm | 2065 mm | ||
Šírka: | 795 mm | 815 mm | 780 mm | 800 mm | ||
Výška: | 1080 mm | 1135 mm | 1090 mm | |||
Svetlá výška: | 140 mm | 135 mm | 150 mm | 140 mm | 125 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 14 l | 23 l | 17.5 l | 18 l | 18.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 265 km/h | |||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | |||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 6.2 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 245 km | cca 217 km | ||||
Servisný interval: | 15 000km | |||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii + Supermoto mód | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | nie | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | ||||
Iná výbava: | easy start | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR | Cena 10/2015: S ABS - 8.690,-Eur Bez ABS - 7.890,-Eur | Cena: 05/2015 12.990,-EUR | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € | Cena: 05/2015 15.990,-EUR |
Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX-S 1000 ABS |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998.6 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 186 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1460 mm |
Dĺžka: | 2115 mm |
Šírka: | 795 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s |
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 245 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | easy start |
Poznámka: | |
Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138738 | Včera: 187630