Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 29225 [Testy a predstavenia - Test]
Čo to som si samozrejme naštudoval predtým ako som šiel modráska vyzdvihnúť do Styxu, ale na realitu ma nemohlo nič pripraviť. Hneď po zasadnutí za riadidlá som vedel, že som "doma". Široký úchop, zasadnutie do stroja, mäkké sedlo. Dosah nôh na zem ideálny pre manévre namieste, ešte na stojane si skúšam oblapiť stehnami nádrž. Nespravil som ani meter a už sa škerím. No nič, je načase naštartovať.
Prístrojovka oznamuje, že neutrál je zaradený, a tak bez spojky štuchnem jemne do štartéra. Easy Start zvyšok spraví aj sám. Z výfuku sa štvorvalcová muzika, v basovej tónine. Stlačím tvrdú spojku, cvaknem jednotku a sledujem ako pri púšťaní spojky jemne stúpajú otáčky. Bez toho aby som sa dotkol plynu v sprievode zvuku bublajúceho štvorvalca pomaly odídem.
Suzuki je známa, že sa na ňu v pohode vpracú aj také opuchnuté dážďovky ako ja (195 cm). Po prvých metroch ostávam v úžase nad tým, ako výborne trafili ergonómiu. Neutrálny naháčový posed sa v okamihu zmení na športový posunutím zadku na koniec sedla. Ruky mierne ohnuté, stehná objímajú dobre tvarovanú nádrž, nohy športovo pokrčené.
Z práce idem skôr, však na parkovisku ma čakajú Vianoce. Domov sa vyberiem veľkou obchádzkou cez mesto. Ovládateľnosť super, až sa mi nechce veriť, že vzadu mám 190tku. Medzi autami sa prepletám ako na šesťstovke, stroj je výborne vyvážený. Otočiť sa zvládne cez dva pruhy, bez nohy na zemi, tak ako sa na naháč patrí. O dynamike jazdy sa myslím netreba nejako extra zmieňovať aj tak ešte budem chváliť, zhrniem do slova teleport. Posúvanie v zápche riešim veľmi pohodlne cez spojku, ktorá mi pri uvoľnení jemne pridá, takže posúvanie rovná sa práca so spojkou.
Na čo som si ale zvykal je "ucukaný" plyn. Schválne som to dal úvodzoviek, plynová rukoväť je proste veľmi jemný nástroj. V kombinácií so sériovým nastavením podvozku, ktoré je športovo tvrdé a bratislavskými dojebabranými cestami, sa rázy prenášajú až na plyn. Neskôr, po pár dňoch, to prestalo. Dlho som si lámal hlavu nad tým, čo som začal robiť inak. Vyšlo mi, že som sa prestal zapierať pri nerovnostiach o riadidlá, viac pracoval stehnami a hlavne nerovnosti nechal na podvozok... viac som sa uvoľnil.
K bezpečnosti prispieva naháčovský rozhľad a prehľad o dianí okolo, výborné zrkadlá. LED "zuby" na prednom svetlomete pútajú pozornosť v spätných zrkadlách vodičov áut. Brzdy sú tvrdé, superšportové, výborne dávkovateľné, ide z nich pocit istoty. Zadnú brzdu som použil iba keď som skúšal ABS, ktoré nekope do páčky tak ako to robila prvá generácia. Trakčnú kontrolu som mal nastavenú na trojke, občas na dvojke. 50tka sa ukáže na tachometri približne pri 2200 ot., 90tka niečo nad 3500 ot., dialničná 130tka kúsok za 5500 ot.
V meste je táto motorka bezkonkurenčná šelma, čistý predátor, ale vie to aj na pána. Záleží len od zaradeného prevodového stupňa a pravého zápästia. Myslím tým, že v pohode sa rozbehne bez protestov, zaváhania, klepania aj na zaradenej šestke. Schválne som skúsil jeden deň jazdiť rutinnú trasu domov, práca, domov iba na šestke. Kľudná, pohodová, ekonomická jazda, ktorá mi ukazovala priemernú spotrebu okolo 4,3 l! Ale nejazdime na litrovom super naháči, aby sme šetrili životné prostredie, že?
Štandardná dravá jazda mestom má svoje úskalia. Neustále vám niekto nestihne dať prednosť, bude zavadzať, pchať sa do cesty. Pri tomto stroji, je ten problém ešte vypuklejší. V každej sekunde si treba uvedomovať na čom sedíte. Zrýchlenie je neskutočné, najmä z nízkych, mestských otáčok. Silným ťahom "odspodu" sa najviac líši od japonských superšportov. V meste je to šampión v pretekoch od semafóru, po semafór. Na Bratislavské cesty, by som pre väčšie pohodlie, uvítal mäkší podvozok miesto sériového, športového. Štandardná jazda mestom si pýta 5,2-5,4L na 100 km.
Jazda okreskami má rovnako ako jazda mestom dva protipóly v závislosti od zaradeného prevodového stupňa. 6-tka je kochakčka, ktorá si pýta okolo päť litrov na stovku. Športovejšia a oveľa zábavnejšia je jazda v štýle 1-2-3. Každý výjazd zo zákruty sa premení na úsmev. Motorka ti stále šepká, že sa to dá aj rýchlejšie. Jedinými limitmi sú schopnosti jazdca, kvalita vozovky a nápor vetra.
Vybral som sa testovať na "moje" testovacie kolečko po Záhorí. Trakčnú kontrolu dávam sebavedomo na level 1. Vypnúť sa dá za jazdy, ale treba si to naťukať ľavým palcom a zavrieť na chvíľu plyn. Diali sa neskutočné veci, motorka fungovala na jednotku s troma hviezdičkami, alebo koľko je maximum. Cestou domov, už mierne unavený a idem na kochačku. Mám čas premýšľať nad tým, čoho som bol svedkom. Som ohromený. Nenašiel som jedinú vec, ktorá by mi vyslovene vadila. Teda jednu predsa len, to že mi neparkuje v garáži, ale to vyriešim :). Jazdil som to "moje" kolečko aj na menších talianskych superšportoch, aj na litrových talianskych naháčoch, GSX-S je podobne dravé, ale iné, japonsky presné, nie je také "zlé". Motor je agresor, kamarát čo ide do každej vylomeniny s vami a s veľkou radosťou. Ľahkosť riadenia a presnosť triafania do zákrut výborné. Brzdy z iného sveta, ktoré sú pôvodne prebraté z ťažšieho stroja. Parádny podvozok, ktorý zožerie skoro všetko a pridáva na istote, aj pri prudkom brzdení. Jemná prevodovka s presným chodom, ktorej radička kladie len taký odpor, aby si vedel, že si preradil, ani o chlp viac. Pohodlné sedadlo a nápor vetra ti dáva stále na vedomie, že si na naháči a nie na superšporte, inak by si na to miestami určite zabudol. Spätná väzba od motorky je tak výborná, že sa obzeráš či ti nenatiahla kábel až do miechy neskutočne dobre vyladený a stroj. Máš pocit, že máte telepatické prepojenie. Muselo to dať veľa práce takto to vymakať.
Čo by som však dokúpil je kontrolka preradenia a tlmič riadenia, čisto pre lepší pocit. Dva tri krát sa mi stalo, že som na nižšom prevodovom stupni štrajchol obmedzovač. Domov som prišiel vyšťavený ako po posilke alebo poobedií na okruhu. Treba mať kondičku, aby si športovú jazdu človek mohol vychutnávať aj viac dní po sebe. Ak mi ešte niekto bude tvrdiť, že made in Japan motorky nemajú dušu, Suzuki GSX-S 1000 bude silný protiargument do debaty. Spotreba pri svižnej jazde 5,5 l - 6,2 l na Pezinskej Babe (dvojka, trojka).
Veľmi ma mrzí, aj sa vám za to vážne ospravedlňujem, že sa mi nepodarilo vybaviť, aspoň pár jázd na Slovakia ringu, táto motorka by si to určite zaslúžila a test bez okruhového zvezenia, podľa mňa nie je taký výživný, ako by mal byť. Sorry páni a dámy.
Diaľnica je vyslovene za trest. Na naháč sú síce nohy prekvapivo dobre schované v kapotáži, ale horná polovica tela pôsobí ako brzdiaci padák. Do tachometrových 130 sa to ešte dá, pri vyššej rýchlosti, alebo dlhšej ceste, treba aspoň nejaké plexi, aby mal jazdec začo zaľahnúť. Inak je jeho najväčší problém ostať oblečený a štuple do uší tiež nájdu využitie. Proste naháč. Kto ostal smutný nech sa pozrie po kapotovanej verzii GSX-S 1000F, rozdiel je iba v kapotáži, technika ostala rovnaká.
Turistické ambície kvôli mizivej ochrane proti poveternostným podmienkam ostávajú pri okreskovej turistike za pekného počasia s občasným, krátkym diaľničným presunom. Na pár dní s batohom na chrbte, Alpy, Chorvátsko, Dolomity a podobne. Batožina sa síce dá uchytiť pavúkom o háčiky na stúpačkách spolujazdca a držiak ŠPZ. Komu by vadili škrabance, dá sa dokúpiť platňa na batožinu, miesto sedla spolujazdca, alebo klasický nosič.
Jazdu vo dvojici si bude pochvaľovať najmä Vaša spolujazdkyňa kvôli príjemným vibráciám pri akcelerácií. "Každých 50 km sa spravíš, ale inak je to ako na kolotoči ... vijuuuú". Chce to malé zadky, miesta je poskromno. Bude vás ošahávať, lebo chytiť sa tiež nie je čoho. Na chatu, na jedno-dňovku, alebo štýlovú večeru, ale dlhé cestovanie vo dvojici sa nehodí. Každopádne každé zvezenie bude mať spolujazdkyňa ako adrenalínový zážitok, stačí párkrát poštekliť plyn a pootvoriť šelme klietku. Jazdné vlastnosti sa zmenia len minimálne, ale aj tak je cítiť rozhodenie vyváženia. Tak ako jazdíš pílu sám, vo dvojici pochopiteľne jazdiť nebudeš, si predsa zodpovedný a rozumný keď už máš takýto stroj. Okrem toho treba dávať pozor, aby cica nežiarlila.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125531 | Včera: 160390