Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17392 [Testy a predstavenia - Test]
Po výdatnom obede pokračujeme trip v sedle „známej“ 1190. Tentoraz bez miesta na fotenie, keďže to už nieje novinka. Rozpisovať sa o nej veľmi nebudem nakoniec pozrite si testy tu: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh.
Vrcholom našej jazdy bol príjazd po pekných serpentínach v lese k hradu Turjak, kde na nás čakala aj ďalšia úloha. Tentoraz to bolo balenie vecí do kufra. Jeden bike bol vybavený horným kufrom a na lavičke bolo pripravených množstvo vecí na cesty od U zámku, cez nejaké náradie, termosku, hrnček, nepremoky, oblečenie atď. Aj túto úlohu som zvládol hravo a vo veľmi dobrom čase a začínal som tušiť, že hanba z prvej úlohy bude už zažehnaná.
1190 Adventure je s tejto štvorice najviac univerzál a asi najlepšia voľba pre toho, kto sa nevie rozhodnúť. Má bohatú výbavu, má elektronický podvozok aj keď nie semi-aktívny, výkon 150 koní, kolesá cestnejších rozmerov 19 a 17 palcov. Overený turista a nakoniec aj aktuálny „Alpenmaster“. Čo povedať viac?
Na záver nášho dňa sadáme do sedla mnou najobľúbenejšej Adventure R. Kto má pozná vie, že cestné enduro je pre mňa zaujímavé viac ako enduro, ako cesťák a Adventure R je toho čistým stelesnením. Poriadny podvozok so zdvihmi 220mm od WP je plne nastaviteľný, ale bez elektroniky, kolesá 21 a 18 palcov, svetlá výška 250 mm, štíhle jednodielne sedlo, nižší plexi štít a do oči bijúci oranžový rám a padacie rámy rovno volajú po jazde v teréne. Škoda že s off-road celkom nekorešpondujú cestné pneumatiky TrailAttack.
Vrcholom tejto jazdy bola parádna šotolinová cesta, niečo ako horský priesmyk, kde sme si to naozaj užili spolu s poľským a slovinským kolegom. Tu trochu bojujem s neduhom nízko položených riaditok pre jazdu v stupačkách (aspoň eRko ich mohlo mať vyššie) a tiež musím prepínať trakčnú kontrolu, ktorá ma oberá o radosť z driftov. Trasa je taká super že si ju dávame dva krát a s prenastavenou motorkou je to hneď lahoda. Neváham ani odbočiť na lesnú cestu a dať si výjazd po kameňoch a koreňoch a v podstate mám hneď jasno v tom, ktorá zo štvorice je pre mňa tá naj.
To už ale stojíme na vrchole (po druhý krát) a čaká nás ďalšia úloha. Tentoraz je to tlačenie Adventure R a aby to nebolo také ľahké, tak tlačíme moto cez rebrík. Aj sa tomu sám divím, ale aj do tejto úlohy som sa poriadne zaprel a „vytlačil“ najlepší čas. Tu to však bolo iba o sekundách.
1190 Adventure R je aktuálne bezkonkurenčný stroj pre jazdca, ktorý hľadá skutočné enduro medzi tými cestnými. Jediné má endurácke kolesá 21 a 18 palcov, vysoké zdvihy a to všetko pri hmotnosti 217 kg (suchá) Konkurenciu mu pravdepodobne chystá len Honda s pripravovanou True Adventure – Africa Twin.
Po splnení poslednej úlohy vyrážame znovu na šotolinu a pečieme si to do hotela. Aj poslednú mašinku vraciam bez škrabančeka a vysmiaty ako lečo. Za nami za jeden deň takmer 400 km v sedle štyroch mašín a ja stále nemám dosť. Riaditka ale čoskoro vymením za volant plechovky na trase Ľubľana – Košice.
Ešte pred odchodom domov pripravili KTM CEE vyhodnotenie súťaže. Aj keď šlo hlavne o zábavu a tak to mnohí kolegovia aj poňali, KTM CEE vyhodnotili jednotlivé disciplíny a aj celkového víťaza. Na moje prekvapenie som bol najrýchlejší v troch a vyhral aj celkovo, vďaka čomu som si domov odniesol aj malý prezent. V súťaži v podstate rozhodla disciplína výmena kolesa, pretože rozdiely v ostatných boli v sekundách.
V tomto smere si dovolím poďakovať KTM CCE za originalitu a spôsob testovačky, aký pre nás pripravili, ktorý nám dal nielen možnosť za jeden deň vyskúšať a hlavne porovnať 4 podobné a pritom rozdielne mašiny, ale sme si užili aj kopu zábavy.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: KTM CEE, David Bodlák, Martin Matula
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 1050 Adventure | 1190 Adventure | 1190 Adventure R | 1290 Super Adventure |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1195 ccm | 1195 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5750 ot. | 125 Nm / ot. | 125 Nm / ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 105 x 69 mm | 105 x 69 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 185 mm | 190 mm | 220 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 190 mm | 220 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 120/70-19 | 90/90-21 | 120/70-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 268 mm | 268 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 170/60-17 | 150/70-18 | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 230 kg | 235 kg | 229 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 860 mm | 890 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1560 mm | 1580 mm | 1560 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 220 mm | 250 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 308 km | cca 308 km | |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | nie | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | nie | áno, v sérii |
Iná výbava: | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2015 12 700,-EUR | Cena 06/2015 15 350,-EUR | Cena 06/2015 15 450,-EUR | Cena 06/2015 17 800,-EUR |
Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 131610 | Včera: 212809