Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
[Novinky - Predstavujeme]
Inovované motocrossové štvortakty od Yamahy sa dočkali nielen modernizácie ale prídu na trh aj v špeciálnom farebnom prevedení oslavujúcom 60-te výročie značky.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Obe motocrossové štvortakty Yamaha YZ450F a YZ250F dostali novú grafiku avšak budú dostupné aj v limitovanej edícii k 60-temu výročiu produkcie prvého motocykla Yamaha YA-1. Limitovaná edícia bude niesť špecifické žlté zafarbenie s čiernym "rýchlim" pruhom a motorky tejto edície budú naviac vybavené výfukovým systémom Akrapovich a niekoľkými dielcami z príplatkovej výbavy.
Koncepcia motora s výfukom na zadnej strane, ktorý obtáča motor a saním na prednej ostáva, avšak niektoré časti motora sa zmenili. Optimalizovalo sa časovanie ventilov a nové sú teda vačkové hriadele. Aj Yamaha ponúka možnosť upraviť si palivové mapy motora pomocou príplatkového zariadenia, ktoré stačí jednoducho pripojiť k motorke. Zmenami si prešla aj spojka a prevodovka, pričom Yamaha sľubuje ľahšie a rýchlejšie radenie.
Úplne nový je systém, ktorý má zabezpečiť optimálne štarty. Launch Control System (LCS) je spojený s riadiacou jednotkou motocykla a defakto u Yamahy funguje ako kontrola trakcie. Reaguje na dvíhanie predného kolesa a taktiež na preklz zadného kolesa. Senzory potom v spolupráci s riadiacou jednotkou ovplyvňujú dodávku výkonu na zadné koleso.
Mierne zmeny sa udiali aj na ráme a podvozku. Rám je zosilnený v mieste uchytenia zadnej kyvky, zatiaľ čo vpredu na vidlici sa zmenilo predsadenie kolesa. Zmenila sa aj poloha stúpačiek, tie sú teraz o 0,5 cm nižšie. Iné je aj celkové nastavenie prednej USD vidlice a zadného centrálneho tlmiča. O lepšie brzdné vlastnosti sa má postarať vpredu nová brzda s väčším 270 mm kotúčom.
Na menšej Yamahe YZ250F dostal motor nový ľahší piest a ojnicu aby sa rýchlejšie dostával do vysokých otáčok kde je jeho výkonová špička. Kľukový a vyvažovací hriadeľ sú taktiež pozmenené. Tieto všetky zmeny si vyžiadali aj zmenu palivovej mapy. A podobne ako u Yamahy YZ450F, tak aj tu bola upravená spojka a prevodovka. Odpruženie je taktiež ináč nastavené a aj tu už nájdeme predný brzdový kotúč o priemere 270 mm.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
| Model: | YZ 250 F | YZ 450 F |
| Rok: | 2016 | 2016 |
| Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 |
| Kategória: | Cross | Cross |
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
| Objem: | 250 ccm | 449.7 ccm |
| Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12,5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm | 97.0 x 60.8 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 310 mm | 310 mm |
| Zdvih vzadu: | 315 mm | 315 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | 270 mm |
| Pneu vpredu: | 80/100-21 MS32 | 80/100-21 MS32 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 100/90-19 MS32 | 110/90-19 MS32 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 105 kg | 112 kg |
| Výška sedla: | 965 mm | 965 mm |
| Rázvor: | 1475 mm | 1480 mm |
| Dĺžka: | 2170 mm | 2180 mm |
| Šírka: | 825 mm | 825 mm |
| Výška: | 1280 mm | 1280 mm |
| Svetlá výška: | 330 mm | 330 mm |
| Objem nádrže: | 7.5 l | 7.5 l |
Pridané: 17.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 161259 | Včera: 134479