Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 23842 [Testy a predstavenia - Test]
Stále populárnejšej kategórii univerzálnych bajkov logicky prispôsobujú svoj sortiment aj svetový výrobcovia motoriek a preto je konkurencia celkom pestrá. Posnažím sa preto vypichnúť len tých najbližších rivalov.
Suzuki V-Strom 650 ABS – univerzálnejšia (v zmysle terénu – 19“predne koleso) motorka, ináč v mnohom veľmi podobne mašiny – váha, výkon, objem – akurát nie R2 ale V2. Skôr na cestovanie ako na šantenie, s cenou 7.690,- Eur.
Honda NC750X ABS – keďže Transalp sa už v ponuke Hondy nenachádza, konkurenciu Versysu robí práve NC750X. Je to motorka zameraná hlavne na úžitkovú hodnotu, s dobrým pomerom cena – “výkon“. Je to tak isto radový dvojválec, ale s nižším výkonom (55 koni) a o 4 Nm väčším krútiakom. Je aj ťažší, ale vyznačuje sa veľmi nízkou spotrebou a dobrou nákupnou cenou 6.390,- EUR v akcii. (bežná cena 6.790,- Eur)
Yamaha má malú Tenerku, ale je to jednoválec a predsa len s hlavným zameraním na nespevnené cesty, takže túto do konkurencie nepustíme.
BMW F 700 GS – Nemčúri ponúkajú svoj univerzál v podobe sedemstovkového GSa, ktoré je vlastne osemstovkové. Má 75 koni a 77 Nm, väčšie predné kolo a nižšiu váhu. Mašina ponúka povestnú nemeckú spoľahlivosť, nízku spotrebu, ale za to všetko si nechá aj zaplatiť. (presnú cenu predajca na stránke neuvádza)
Versys bol už od samotného začiatku populárna motorka, pretože za slušné penízky dokázal jazdcovi dať tak trochu od každého rožku trošku s dôrazom na zábavnosť a hravosť. Väčšinou keď sa robia kompromisy, nie je to ani ryba ani rak, ale tu je to tak trochu nový druh. S novým modelom malý Versys ponúka potencionálnym záujemcom stále tú istú zábavnú mašinku s nízkymi prevádzkovými nákladmi a veľkým fun faktorom a navyše prináša o dosť väčší cestovateľský potenciál. Spája viac motoriek v jednej a robí to dobre. Keby chcem novú motorku a môžem iba jednu, Versys 650 by bol horúci kandidát.
všestrannosť, dizajn, pohodlie, jazdné vlastnosti | detaily ako chýbajúci ukazovateľ teploty motora, doplnkové ovládače vyhrievania rúčok a prídavných svetiel vyzerajú ako after-market výbava, palubný PC by sa mohol dat ovládať na riaditkách, škaredá trúba :) |
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 5.1 l/100km |
Objem nádrže | 21 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 308 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3100 ot.(4st.) / 4100ot.(6st.) / 6200 ot.(6st.) |
Cena motorky | 8.995,- EUR (základ s ABS 7.695,- EUR) |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki.sk prostredníctvom motorent.sk . Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Suzuki | Honda | BMW |
Model: | Versys 650 | V-Strom 650 | NC 750 X | F 700 GS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 645 ccm | 745 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 7000 ot. | 60 Nm / 6400 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 77 Nm / 5300 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 11.5:1 | 10.7: 1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 mm | 81.0 x 62.6 mm | 77 x 80mm | 82 mm x 75.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 153.5 mm | 170 mm | |
Zdvih vzadu: | 145 mm | 150 mm | 170 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová (ABS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80-R19 | 120/70-17 | 110/80-R19 59 H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 260 mm | 240 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 150/70-R17 | 160/60-17 | 140/80-R17 69 H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 214 kg | 219 kg | 209 kg |
Výška sedla: | 840 mm | 835 mm | 830 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1415 mm | 1540 mm | 1562 mm | |
Dĺžka: | 2165 mm | 2210 mm | 2280 mm | |
Šírka: | 840 mm | 840 mm | 880 mm | |
Výška: | 1400 mm | 1285 mm | 1215 mm | |
Svetlá výška: | 170 mm | 165 mm | ||
Objem nádrže: | 21 l | 20 l | 14.1 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 192 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | 3.5 l/100km | 4.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 308 km | cca 302 km | cca 266 km | |
Servisný interval: | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2015 7.695,- EUR vrátane ABS | Cena 10/2012: 8 290,- EUR | Cena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT) |
Pridané: 26.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80852 | Včera: 119235