Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12713 [Testy a predstavenia - Test]
Nové eR-ko je motorka, ktorá akoby ani nevyšla z dielne BMW. Teda boxer motor bije hneď do očí a každému je jasné o čo ide. Avšak celý dizajn je pre značku nezvykle agresívny a športovo ladený - červeno lakovaný rám, USD vidlica, výrazné R na nádrži. Akurát nechápem tú prístrojovku s analógovým rýchlomerom, namiesto otáčkomera - totál nepraktické...
Trochu sa to mení keď usadnete do sedla. To je umiestnené dosť nízko a nemá možnosť výškového nastavenia. Ako som ale zistil toto sa dá poriešiť výberom správneho sedla z bohatej škály doplnkov. Na druhe strane toto nižšie položené sedlo môže byť nespornou výhodou pre jazdcov nižšieho vzrastu.
Nový "vodník" boxer je oveľa dynamickejší a hravejší ako jeho predchodca a tak oveľa viac pasuje do športového naháča. Motor doslova rozmaznáva svojho majiteľa svojím záťahom z akýchkoľvek otáčok, Ak k tomu pridáte dobrú geometriu podvozku tak o zábavný funbike je postarané. Nie je to žiadny streetfigter, ale vskutku obratná motorka na každodenné jazdenie a aj blbnutie. Výbava je tak bohatá koľko euro bankoviek máte navyše a tak môžete mať naháča aj so semi-akívnym podvozkom, bezkľúčovým štartovaním, jazdnými režimami a podobne. Spomeniem ešte skvelý quick-shift, ktorý umožňuje bez spojky radiť hore aj dole. Na toto keď si zvyknete tak to je neskutočná paráda... Len teraz neviem ako budem jazdiť bez toho :-)
S eR-kom som mal možnosť vyraziť aj na dlhšiu trasu, konkrétne na BMW Motorrad Days 2015 v Garmisch-Partenkirchen-e. Mohlo by sa zdať že naháč nebude tou naj voľbou, ale prekvapil ma malý ale veľmi účinný štít. Do 120kmh pohoda, na diaľnici sme jazdili aj oveľa rýchlejšie a šlo to. Z pohľadu únavy bol na tom najhoršie ostrý uhol kolien kvôli nízkemu sedlu. K mojej výške by som si zvoli určite vyššie sedlo. eRko sa ale ukázalo aj ako schopný turista, celý štvordňový trip do Garmischu a späť s motaním sa po kopcoch zvládolo so spotrebou rovných 5,0l/100km.
veľmi zábavná, parádny quick-shoft, výrazný rozdiel mód Dynamic, motor so skvelým ťahom, podvozok, prekvapivo funkčný veterný štítok | nízke a nenastaviteľné sedlo (dá sa dokúpiť vyššie), prístrojovka (analógový rýchlomer namiesto otáčkomera) |
Priamej konkurencie popravde nie je mnoho. Najbližšie to má k tomuto roadsteru od BMW Ducati Monster 1200. Objem motora je podobný avšak viac koníkov má Talianka, tie sú však dostupné vo vyšších otáčkach a Nm zase hrajú pre Nemku. Pri výbere rozhodne najskôr sympatia k značke. Príplatková výbava zase vraví v prospech BMW, v sérii sú si však podobné. Rozdiel v cene je tiež minimálny v prospech BMW. Jednoduchšia, skrátka viac klasická je motorka z dielne Moto Guzzi, konkrétne model 1200 Griso 8V, ale tá by teraz mala stáť skôr oproti BMW R NineT. Ešte spomeniem KTM 1290 Super Duke R, s ktorou keby som nemal osobnú skúsenosť tak ju sem nehodím. No aj "beštia" vie byť kľudná, i keď vie vystrčiť rozhodne dlhšie rožky než BMW R1200R.
Nepriamo je možné rozhodovať sa aj medzi R1200R a litrovými naháčmi, ktoré by bolo treba postaviť skôr proti BMW S1000R. Svojou dynamikou im už nový, kvapalinou chladený, boxer je schopný konkurovať, avšak prinesie vždy o kúsok rozdielnejší zážitok z jazdy. Rozdiely maže aj použitie USD vidlice namiesto telelevera. Výber motorky je potom už iba na ujasnení si priorít, či chcem čosi športovejšie, alebo...
Sám si v hlave neviem urovnať, čo za bike nám to vlastne BMW namixovalo v podobe modelu R1200R. Pre pohoďákov, pánov v rokoch, ľudí ktorí prehodia nohu cez sedadlo počas slnečného dňa a stačí im, vlastne vyslovene chcú, dobrú kľudnú motorečku s decentným dizajnom – tak pre nich áno aj nie. Pre mladších, alebo duchom večne mladých, ktorí občas radi s motorkou blbnú – tak pre týchto skôr áno, avšak v rámci tej zdravej normy v zmysle neublížiť okoliu a sebe. Lebo jedna skupina tu má model R NineT, ktorý sa dá pekne upraviť podľa individuálnych predstáv a pre druhú je tu agreor S1000R, len tu hrozí vypnutý rozum a vyšľahané mozgové závity. Tak komu šupneme pod zadok R1200R? Nuž schizofrenikom, ktorí by radi to aj hento. Aké jednoduché.
Motor, Podvozok, Ovládateľnosť, Charakter, Dizajn, Spotreba, Ovládacie prvky na riadidlách, Zvuk | Displej, Zopár nedotiahnutých detailov |
Servisný interval | 15.000 km |
Spotreba | 4.9 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 264 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena testovaného modelu | 15.905,- EUR |
Comfort paket | 403,- EUR |
Touring paket | 1.442,-EUR |
Dynamic paket | 600,-EUR |
Bez kľúčové zapaľovanie | 257,-EUR |
Quickshifter | 403,-EUR |
Alarm | 217,-EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Touratech Aventuro.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Ducati | Moto Guzzi | KTM |
Model: | R 1200 R | Monster 1200 | Griso 8V SE | 1290 SuperDuke R |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1198.4 ccm | 1151 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot. | 109.9 k (80.8 kW) / 7500 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 118 Nm / 7250 ot. | 108 Nm / 6400 ot. | 144 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12,5 : 1 | 11 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 106 x 67.9 mm | 95 x 81.2 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 130 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 152 mm | 156 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70 - 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 245 mm | 282 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55 - 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 182 kg | 222 kg | 189 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 209 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 785 mm | 800 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1511 mm | 1544 mm | 1482 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2260 mm | ||
Šírka: | 880 mm | 830 mm | ||
Výška: | 1285 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 17 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 6.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 217 km | ||
Servisný interval: | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii + Supermoto mód | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | nie | nie | |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | za príplatok | |
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.990,-EUR | Cena: 05/20015 12.795,-EUR | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | BMW | Aprilia | Triumph |
Model: | R 1200 R | S1000R | Tuono V4 1100 RR | Speed Triple |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 999 ccm | 1077 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 120 Nm / 9000 ot. | 111 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.0:1 | 13:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 80 x 49.7 mm | 81 x 52.3 mm | 79.0 x 71.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 120 mm | 130 mm | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 184 kg | 214 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 207 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 814 mm | 825 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1439 mm | 1445 mm | 1435 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2057 mm | 2065 mm | 2086 mm |
Šírka: | 880 mm | 845 mm | 800 mm | 728 mm |
Výška: | 1285 mm | 1090 mm | 1033 mm | |
Svetlá výška: | 125 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 18.5 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 243 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 15.990,-EUR | Cena: 05/2015 11.480,-EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Honda | Kawasaki | Suzuki |
Model: | R 1200 R | CB1000R | Z1000 | GSX-S 1000 ABS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 998 ccm | 1043 ccm | 998.6 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 99 Nm / 7750 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 106 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 11,2 : 1 | 11.8:1 | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 75 x 56,5 mm | 77 x 56 mm | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 128 mm | 122 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 256 mm | 250 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 217 kg | 186 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 221 kg | 209 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 825 mm | 815 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1445 mm | 1435 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2105 mm | 2045 mm | 2115 mm |
Šírka: | 880 mm | 785 mm | 790 mm | 795 mm |
Výška: | 1285 mm | 1095 mm | 1055 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 17 l | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 245 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet | easy start | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena s ABS: 05/2015 11.595,-EUR | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR |
Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125230 | Včera: 160390