Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer 2/2

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 13617 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

datadive:

Hneď ako som sadol na Stradalku, kričím na matoxa, že to je kua malé, hlavu mám pred plexi, prístrojovka tam ani nemusí byť, na Rivalku som sa zmestil o kus lepšie. Po naštartovaní na, sa ozve povedomí zvuk, ktorý mi okamžite vylúdi úsmev na tvári. Stará známa melódia. PK Baba dole, hore a musím uznať, že jazdí výborne ako sa na MV Agusty patrí. Ostré brzdy, urevaný motor z ktorého vstavajú chlpy na chrbte, tvrdý podvozok, ktorý drží Stradalku v akomkoľvek náklone ako na koľajach ... jazdné vlastnosti sú proste paráda.

Pri bufete neochotne odovzdávam kľúče späť matoxovi, šmejdim okolo a pozerám na tú prdel, tie pseudo kufre ... dizajnovo OK, ale užitkovo to moc rúžovo nevidím, to je tak maximálne na plavky a uterák, rozhodne by som sa tam bál dať niečo ťažšie, som zvedavý koľko vydržia tie plastové zipsy. Celkový dojem je zmiešaný, na jednu stranu to výborne jazdí a je to pekné, na druhú, ten zadok je úplne mimo. Popravde, radšej Rivalku .. tá sa na nič nehrá.

MV Agusta Stradale 800
hmm ?

dizajn, motor, brzdy, podvozok, elektronika akože kufre, akože ochrana pred vetrom

Agusta a konkurencia?

Myslel som, že jej bude mnoho, ale uvedomil som si, že priama asi iba jedna a to Ducati Hyperstrada. Takmer rovnaký objem, o 5 koní nižší výkon a o 10 Nm vyšší krútiak ju stavia do polohy hlavnej sokyne. Navyše je to tiež sexi Talianka a lacnejšia o 1500€ (12.490,-€)

Potom by to mohla byt Yamaha MT-09 (ak sa ponúka aj s doplnkovými kuframi) – je to taktiež trojvalec s rovnakým výkonom, ospevovaný v testoch a cenovkou neporovnateľne nižšou (8.690,-€ s ABS ale bez kufrov)

S prižmúrením oka by som sem zaradil aj Apriliu Dorsoduro 750 – čo je síce V2 motorka, ale s podobným zameraním – športovo-turistický (ak ho osadíme kuframi/taškami) funbike . Ponuka taktiež 3 palivové mapy, Ride-by-Wire plyn, len 92 koní ale s 82 Nm krútiakom a malou 12 l palivovou nádržou. Zaujímavá je aj základná cena bez batožiny – 9.500,-€ s ABS.

Dosť blízka konkurencia z Európy Je aj KTM a Husquarna, ktorých konkurenčné modely sa bohužiaľ už nevyrábajú. Konkrétne je to SMT 990 – litrový V2 s rovnakým výkonom, ale úplne odlišným charakterom. Motor je viac agresívny, ucukaný, nevychovaný, podvozok viac motardovitejší, mäkší s porovnateľne účinnými brzdami.

Potom je to tak isto funbike s cestovateľskými ambíciami – s ktorým sa tiež určíte nebudete Nudiť.

Tradaaa Stradalka

MV Agusta Stradale 800
MV Agusta Stradale 800

Lúčenie s Agustami je pre mňa vždy smutný zážitok a nebolo tomu inač ani tento krát. Motorka za cenu vysoko prevyšujúcu konkurenciu však ponúka minimálne 2 motorky v jednom. Jednu na cestovanie a jednu na šantenie a pritom sa dá obidve disciplíny zvládať naraz. Motorka, ktorá jazdcovi hladká ego, pretože zrazu je rýchlejší a lepší jazdec v každej situácii. Mašina, ktorá má v sebe ale stále horúcu krv a turistov v zelených vestičkách jazdiacich do kila odmieta voziť. Proste je to stále MV Agusta.

Plusy, mínusy

dizajn, ovládateľnosť, neskutočný podvozok, brzdy a motor malé a labilne pôsobiace kufre, horšie vypínanie smeroviek, pár drobností, slabá ochrana pred počasím

Video

Video: MV Agusta Stradale 800 2015

Pozadie / Wallpaper:

MV Agusta Stradale 800
MV Agusta Stradale 800

Čo by ťa mohlo zaujímať:

MV Agusta Sradale 800 2015

Servisný interval 6000 km
Spotreba 6,8 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 16.6 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 170 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2500 ot. 5st./ 4500 ot. 6.st/ 6500 ot. 6st.
Cena motorky 13.990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase Nie je stanovená cena
Nosič bočných kufrov + kufre v sérii
Príplatok ABS sérii
Tankvak 187,5 EUR
Padacie rámy 231,5 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 96,8 EUR
Stupačka 41,5 EUR
Spätné zrkadlo 91 EUR
Smerovka 122,5 EUR
Svetlomet 395,5 EUR

Text: Martin Kňaze - matox, datadive
Foto: Juraj odin Klačko

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 MV Agusta Stradale 800 2015 Ducati Hyperstrada 2015 Yamaha MT-09 2015 Aprilia Dorsoduro 750 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaDucatiYamahaAprilia
Model:Stradale 800HyperstradaMT-09Dorsoduro 750
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáSupermotoNaháčSupermoto
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalecvidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm821.1 ccm847 ccm749.9 ccm
Max. výkon:114.9 k (84.5 kW) / 11000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:78.5 Nm / 9000 ot.89 Nm / 7750 ot.87.5 Nm / 8500 ot.82 Nm / 4500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 112.8:111.5 : 111:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm88 x 67.5 mm78 x 59.1 mm92 x 56.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálnamanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm137 mm160 mm
Zdvih vzadu:150 mm150 mm130 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17120/70-17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm245 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55-17180/55-17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:181 kg181 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:204 kg188 kg
Výška sedla:870 mm850 mm815 mm870 mm
Rázvor:1460 mm1500 mm1440 mm1505 mm
Dĺžka:2130 mm2075 mm2216 mm
Šírka:890 mm815 mm905 mm
Výška:1135 mm1185 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:16 l16 l14 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:214 km/h
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0
Poznámka:
Poznámka:Očakávaná cena: 13990 EURCena 10/2015:
S ABS - 8.690,-Eur
Bez ABS - 7.890,-Eur

<

Pridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

[] Živé sledovanie Dakar 2025::

» Dakar 2025 - 1. etapa

11:23 - V cieli prvej etapy aj "naši" dnes to lepšie dopadlo pre Martin Michek so stratou 24 min je zatiaľ na 11 mieste, Štefan Svitko stráca 31 min priebežne 21 miesto na Daniel Sanders, ktorý pravdepodobne bude víťazom prvej etapy Dakaru 2025.

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75882 | Včera: 248837