Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.05.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 17550 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Martin Kňaze - matox:

Tiger XCx je motorka, ktorá ma ihneď zaujala, aj keď podobné stroje nie sú šálka mojej kávy. Už z pohľadu pôsobí ako kvalitne postavený Európan, s dobro váhou, agilný, úzky ale pritom dostatočne pohodlný aj pre dvoch na zdolávanie dobrodružstiev ďaleko za hranicami našej rodnej hrude. Mal som možnosť sa na ňom previesť len kratučko a tak sa nebudem rozpisovať a zhrniem len pár postrehov.

Triumph Tiger 800 XCx 2015
Triumph Tiger 800 XCx 2015

Po usadnutí na rozmerne sedlo ma potešila priaznivá výška. Posed je úplne vzpriamený, nohy zvierajú na stúpačkách pravý uhol, tu by som zvládol precestovať celý deň len s cik a tanken pauzami. Predne úzke 21” kolo sa nezľakne ani ťažšieho terénu, jamy na cestách ignoruje, avšak daň za to je samozrejme horšie jazdné vlastnosti pri športovej zákrutovej jazde, kde sa ľúbi trochu zatvárať. Na toto ale nie je určená, takže to za mínus nepovažujem. Stúpačky škrtnete pomerne skoro, takže vás upozorni, keď si pomýlite zameranie tejto mašiny.

Triumph Tiger 800 XCx 2015
Triumph Tiger 800 XCx 2015

Motor však prijme kľudne aj rezkejšiu nakladačku. Je prijemne “mäkko” naladený, ide hladučko úplne od voľnobehu a nekucká dokonca ani na 6ke pri 40-50 km/h. S chuťou sa vytáča a nevädne ani v hornom spektre otáčok, čo je nesporná výhoda troj valcov.

Podvozok je naladený komfortne endurovito, takže sa pri prudkom brzdení ponára predok, ale dramatické to nie je. Čo ma vyslovene sklamalo, boli brzdy. Je možné, že to bolo ešte nezabehnutou motorkou a neskôr si “sadnú”, ale pri teste boli špongiovito mäkké a keď ste chceli razantnejšie brzdiť, bolo treba ozaj silno stisnúť páčku. Ešte že je mašina vybavená ABS, pretože pri neopatrnom mačkaní a úzkom prednom kolese (mala styčná plocha s asfaltom) reálne hrozí podšmyknutie. Jemnosť a slabší účinok bŕzd bude skôr výhoda v teréne, kde potrebujete viac citu pre brzdenie.

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - predné brzdy by mohli mať lepší nástup
Triumph Tiger 800 XCx 2015 - predné brzdy by mohli mať lepší nástup

Motorka je vyslovene určená pre dobrodruhov, ktorí začínajú tam, kde cesta konci. Nie je to GSo, ktoré kľudne zoberiete aj na okruh, toto je mašina, ktorá si pýta terén aspoň 50:50 voči asfaltu. Nabaliť ju a vyraziť vo dvojici turistickým tempom, s dobrou spotrebou a komfortom a zbierať zážitky, ktoré v meste nezažijete. To je pre mňa Tiger XCx.

dobre vyladený motor, pohodlie, vzhľad brzdy

Konkurencia

Momentálne má s Triumph Tiger 800 XCx porovnateľnú motorku na trhu samotný Triumph s modelmi XC, XCA a BMW s modelom F800GS a F700GS. F800GS Adventure má nad tigríkom navrch vďaka dojazdu na nádrž. Triumph by niečo podobné tiež mohol vymyslieť, dobrý základ pre long-range cestovateľa majú k dispozícií.

S privretím jedného oka, by sa za konkurenciu dal považovať bajk od KTM 1050-tka. Možno ešte Suzuki V-Strom 650 XT a XT660 Tenere od Yamahy. Ostatný cestovatelia sú zameraný viac na asfalt ako na poľné cesty.

Záver

Cestovné enduro Triumph Tiger 800 XCx je vyzretý bajk, pre vyzretých jazdcov. Kto hľadá zúrivca s kuframi na asfaltovú paľbu, mal by sa pozrieť po niečom inom. Kto hľadá spoločníka na cestách aj necestách, ktorého nezaskočí žiadny terén, poprípade má ambície objavovať svet mimo asfalt, tomu má určite čo ponúknuť. Mne rozhodne nasadil chrobáka do hlavy, mať na účte navyše 11.700 EUR, beriem si čierneho.

Apropo výrobca udáva spotrebu 4,3 l/100km ... mne sa s tigríkom v zábehu k tejto hodnote nepodarilo ani priblížiť.

Plusy, mínusy

Motor, Podvozok, Elektornika, 21\" predné koleso a znova motor a podvozok mínusy mäkké brzdy, pár tlačítkových chybyčiek, pevné plexi

Video

Video: Triumph Tiger 800 2015 - NE-obyčajný Adventure Bike

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Tiger XCX 800 2015
Triumph Tiger XCX 800 2015
Triumph Tiger XCX 800 2015
Triumph Tiger XCX 800 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Tiger 800 XCx 2015:

Servisný interval 10.000 km
Spotreba udávaná výrobcom 4,3L/100km
Cena motorky 11.700,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 188,99 EUR
Kufor topcase 408,99 EUR, 2x 36L
Nosič bočných kufrov + kufre 194,50 EUR + 738,50 EUR, 2x 36L
Vyhriavané rukoväte 277,50 EUR
Turistické plexi, posuvné plexi 224,50 EUR
Tankvak 224,50 EUR
Hmlovky 462,50 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 71,99 EUR
Stupačka 10,50 EUR
Spätné zrkadlo 99,50 EUR
Smerovka 53,50 EUR

Text: datadive, Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko, datadive

Motocykel na test poskytla spoločnosť MotoCorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Triumph Tiger 800 XCx 2015 BMW F 800 GS Adventure 2015 KTM 1050 Adventure 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphBMWKTM
Model:Tiger 800 XCxF 800 GS Adventure1050 Adventure
Rok:201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm798 ccm1050 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.
Max. krútiaci moment:79 Nm / 7850 ot.83 Nm / 5750 ot.107 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:12.0:112:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:74 x 61.9 mm82 x 75.6 mm103 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:220 mm230 mm185 mm
Zdvih vzadu:215 mm215 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:308 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21 54 V110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm265 mm267 mm
Pneu vzadu:150/70-17150/70-R17 69 V150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:190 kg212 kg
Hmotnosť s náplňami:221 kg229 kg235 kg
Výška sedla:840 mm890 mm850 mm
Rázvor:1545 mm1578 mm1560 mm
Dĺžka:2215 mm2305 mm
Šírka:865 mm925 mm
Výška:1390 mm1450 mm
Svetlá výška:220 mm
Objem nádrže:19 l24 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:193 km/h
Spotreba paliva:4.3 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 418 kmcca 313 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériinie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:V sérii: podvozok WP, padacie rámy, ochr. motora, centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2015 11 700,00 €Cena 06/2015 12 700,-EUR

<

Pridané: 18.05.2015 Autor: datadive Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 273439 | Včera: 119126