Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015

 Zdieľať

Pridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12337 [Novinky - Predstavujeme]

Spoločnosť Honda Motor Europe dnes predstavila nový model VFR800X Crossrunner pre rok 2015, ktorý sa vyznačuje množstvom zmien a prináša nové funkcie, ktoré upevňujú jeho pozíciu v segmente cestovných endúr (adventure sports tourer).

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Crossrunner pre modelový rok 2015 je vybavený inovovaným motorom V4 s objemom 800 cm3, ktorý sa vyznačuje vyšším maximálnym výkonom a väčším točivým momentom v stredných otáčkach. Ďalšie zmeny zahŕňajú dynamickejší vzhľad, dlhší zdvih odpruženia a nové kolesá a brzdy. Medzi novinky vo výbave patrí systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) vyvinutý spoločnosťou Honda, ABS, LED svetlomety, ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia či štandardne dodávané vyhrievané rukoväte.

Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015
Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015
Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015
Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015

Pôvodný Crossrunner, ktorý sa predáva od roku 2011, spojil unikátny motor V4 s objemom 800 cm3 s konštrukciou stroja, vďaka ktorej jazdec za riadidlami zaujíma vzpriamenú polohu. VFR800X Crossrunner pre rok 2015 posúva túto koncepciu ešte ďalej, pretože ponúka výraznejší športový charakter spolu s vylepšenou, agresívnejšou pozíciou za riadidlami či ostrejším vzhľadom vyzývajúcim k dobrodružstvu.

Srdcom stroja zostáva i naďalej 16-ventilový DOHC motor V4 s uhlom valcov 90°, ktorý je vybavený systémom premenlivého časovania ventilov VTEC. Tento motor novo ponúka vyšší točivý moment v nízkych a stredných otáčkach, ktorý je zárukou pružnej a dynamickej jazdy, a zároveň maximálny výkon 78 kW dostupný pri 10 250 ot./min.

 Motor V4 zostáva srdcom stroja
Motor V4 zostáva srdcom stroja

Hliníkový zdvojený rám je doplnený ľahším inovovaným pomocným rámom a novým hliníkovým výkyvným ramenom, ktoré je ďalším charakteristickým prvkom strojov VFR. Zavesenie kolies sa vyznačuje dlhším zdvihom odpruženia: 25 mm v prípade dvojdielnej teleskopickej vidlice a 28 mm pri zadnom tlmiči. Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy a 17-palcové duté predné koleso z hliníkovej zliatiny je vybavené dvoma 310 mm kotúčmi spojenými s radiálne upevnenými štvorpiestovými strmeňmi. Športové pneumatiky so šírkou 120 mm vpredu a 180 mm vzadu zaisťujú optimálne správanie stroja na všetkých typoch vozoviek.

Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015

Jazdec má teraz tiež k dispozícii rovnaký systém kontroly trakcie ako pri modeli Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) ponúka dve úrovne nastavenia (plus úplné vypnutie), keď bleskurýchlo detekuje stratu trakcie zadného kolesa, na čo reaguje okamžitým znížením točivého momentu motora, aby pneumatika opäť mohla získať plnú priľnavosť.

Crossrunner je skutočným zástupcom radu VFR – je to motocykel navrhnutý na dynamickú a zábavnú jazdu, ktorý však zároveň ponúka štýl, komfort a praktickosť. I s ohľadom na to je možné sedadlo nastaviť do dvoch polôh, rukoväte sú vybavené päťstupňovým vyhrievaním a súčasťou štandardnej výbavy sú i ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia vyvinutou spoločnosťou Honda. Nové osvetlenie tvorené výhradne LED diódami dodáva stroju prémiový charakter.

Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015

Foto:
 Honda Crossrunner 2015 Honda Crossrunner 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CrossrunnerCrossrunner
Rok:20152014
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)
Objem:782 ccm782 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 8500 ot.72.8 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:11.8:111.6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm72 x 48 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:145 mm165 mm
Zdvih vzadu:148 mm145 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm296 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C120/70-R17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C180/55-R17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:242 kg240.4 kg
Výška sedla:815 mm816 mm
Rázvor:1475 mm1464 mm
Dĺžka:2190 mm2130 mm
Šírka:870 mm799 mm
Výška:1360 mm1243 mm
Svetlá výška:165 mm140 mm
Objem nádrže:20.8 l21.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km6.13 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 263 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériinie
El. Podvozok:nienie
Iná výbava:v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 900,00 €Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS)

Pridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81802 | Včera: 119235