Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12353 [Novinky - Predstavujeme]
Spoločnosť Honda Motor Europe dnes predstavila nový model VFR800X Crossrunner pre rok 2015, ktorý sa vyznačuje množstvom zmien a prináša nové funkcie, ktoré upevňujú jeho pozíciu v segmente cestovných endúr (adventure sports tourer).
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Crossrunner pre modelový rok 2015 je vybavený inovovaným motorom V4 s objemom 800 cm3, ktorý sa vyznačuje vyšším maximálnym výkonom a väčším točivým momentom v stredných otáčkach. Ďalšie zmeny zahŕňajú dynamickejší vzhľad, dlhší zdvih odpruženia a nové kolesá a brzdy. Medzi novinky vo výbave patrí systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) vyvinutý spoločnosťou Honda, ABS, LED svetlomety, ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia či štandardne dodávané vyhrievané rukoväte.
Pôvodný Crossrunner, ktorý sa predáva od roku 2011, spojil unikátny motor V4 s objemom 800 cm3 s konštrukciou stroja, vďaka ktorej jazdec za riadidlami zaujíma vzpriamenú polohu. VFR800X Crossrunner pre rok 2015 posúva túto koncepciu ešte ďalej, pretože ponúka výraznejší športový charakter spolu s vylepšenou, agresívnejšou pozíciou za riadidlami či ostrejším vzhľadom vyzývajúcim k dobrodružstvu.
Srdcom stroja zostáva i naďalej 16-ventilový DOHC motor V4 s uhlom valcov 90°, ktorý je vybavený systémom premenlivého časovania ventilov VTEC. Tento motor novo ponúka vyšší točivý moment v nízkych a stredných otáčkach, ktorý je zárukou pružnej a dynamickej jazdy, a zároveň maximálny výkon 78 kW dostupný pri 10 250 ot./min.
Motor V4 zostáva srdcom stroja |
Hliníkový zdvojený rám je doplnený ľahším inovovaným pomocným rámom a novým hliníkovým výkyvným ramenom, ktoré je ďalším charakteristickým prvkom strojov VFR. Zavesenie kolies sa vyznačuje dlhším zdvihom odpruženia: 25 mm v prípade dvojdielnej teleskopickej vidlice a 28 mm pri zadnom tlmiči. Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy a 17-palcové duté predné koleso z hliníkovej zliatiny je vybavené dvoma 310 mm kotúčmi spojenými s radiálne upevnenými štvorpiestovými strmeňmi. Športové pneumatiky so šírkou 120 mm vpredu a 180 mm vzadu zaisťujú optimálne správanie stroja na všetkých typoch vozoviek.
Jazdec má teraz tiež k dispozícii rovnaký systém kontroly trakcie ako pri modeli Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) ponúka dve úrovne nastavenia (plus úplné vypnutie), keď bleskurýchlo detekuje stratu trakcie zadného kolesa, na čo reaguje okamžitým znížením točivého momentu motora, aby pneumatika opäť mohla získať plnú priľnavosť.
Crossrunner je skutočným zástupcom radu VFR – je to motocykel navrhnutý na dynamickú a zábavnú jazdu, ktorý však zároveň ponúka štýl, komfort a praktickosť. I s ohľadom na to je možné sedadlo nastaviť do dvoch polôh, rukoväte sú vybavené päťstupňovým vyhrievaním a súčasťou štandardnej výbavy sú i ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia vyvinutou spoločnosťou Honda. Nové osvetlenie tvorené výhradne LED diódami dodáva stroju prémiový charakter.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | Crossrunner | Crossrunner |
Rok: | 2015 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 782 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 8500 ot. | 72.8 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11.6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 72 x 48 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 145 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 148 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 120/70-R17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 180/55-R17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 240.4 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 816 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1464 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2130 mm |
Šírka: | 870 mm | 799 mm |
Výška: | 1360 mm | 1243 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 20.8 l | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 6.13 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 263 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | nie | |
Tempomat: | nie | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie |
El. Podvozok: | nie | nie |
Iná výbava: | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS) |
Pridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15744 | Včera: 189763