Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5030 [Novinky - Predstavujeme]
Motokrosové špeciály jednotlivých značiek sa vylepšujú z roka na rok. Výnimkou nie je ani Honda, ktorá pre rok 2015 inovovala obe svoje MX mašiny a to model CRF250R a CRF450R.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Tohto roku si väčšími zmenami prešla menšia z dvojice Honda CRF250R. Pozmenená grafika je samozrejmosťou u oboch mašín, no pre rok 2015 toho 250-tka dostala predsa len o čosi viac. U oboch sa taktiež zväčšil priemer predného kotúča z 240 na 260 mm.
Vzduchová predná vidlica značky Showa nesie názov Separate Function Fort Triple Air Chamber a bola vyvinutá presne pre potreby modelu CRF250R. Oproti vidlici použitej na predchodcovi je o 1.3 kg ľahšia. Jedná sa o vidlicu s oddelenými funkciami. Konkrétne pravá má na starosti odskok, útlm a kompresiu, zatiaľ čo ľavá časť má na starosti pruženie, ktoré však už nie je v réžii klasickej pružiny ale preberá ju stlačený vzduch.
Pod skratkou TAC sa ďalej ukrýva fakt, že v ľavej časti vidlice nájdeme tri samostatné komory, ktoré pracujú pri rôznych stupňoch zaťaženia. Vnútorná a balančná komora pracujú pri nízkom a strednom zdvihu, zatiaľ čo vonkajšia komora sa zapája do práce až keď sa blíži vidlica takmer k dorazom. Tým sa snažil výrobca dosiahnúť progresívnu funkciu pruženia. Predpätie sa na tejto vidlici nastavuje natlakovaním vzduchu do vnútornej a balančnej komory. Vidlica by ďalej mala lepšie pracovať najmä pri ostrom brzdení.
Zadná tlmiaca jednotka si prešla taktiež zmenami avšak nie až takými výraznými. Nájdeme na nej o 220 gramov ľahšiu avšak tuhšiu pružinu. Zadný tlmič ostáva aj naďalej plne nastaviteľný pre hodnotu útlmu je to 17 klikov, pre pomalú kompresiu 13 klikov a 3.5 otáčky pre rýchlu kompresiu.
Výkon motora sa nemenil avšak mal by mať ostrejšiu reakciu na otočenie plynovou rukoväťou najmä v nižších a stredných otáčkach. Najväčšou novinkou je teda elektronický systém EMSB (Engine Mode Selection Button), jedná sa o tlačidlo umožňujúce jednoduché prenastavenie palivovej mapy.
Mód 1 má mať nastavenú palivovú mapu tak, aby dodávala vyrovnaný výkon v celom spektre otáčok. Mód 2 je zase určený pre klzké a blatisté povrchy so slabou trakciou. Výkon je teda dodávaný jemnejšie, reakcie motora nie sú také ostré. Mód 3 je zase opakom módu 2 a má sa jednoť o ostrú mapu. Módy 2 a 3 je možné upraviť si aj samostatne podľa preferencií jazdca. O zvolenom móde informuje tlačidlo s LED diódou na ľavej strane riadítok.
Aj Honda CRF450R 2015 sa predstaví s možnosťou jednoduchého nastavenia palivových máp. Systém EMSB je zhodný u oboch modelov avšak Honda CRF450R 2015 prichádza aj s pozmeneným motorom.
Konkrétne má motokrosová 450-tka od Hondy pre rok 2015 zvýšený výkon o 0.9 kW. Presná hodnota výkonu sa tak dostáva na hodnotu 39.5 kW pri 9.000 ot./min a max krútiaci moment 48 Nm dosahuje pri 7.000 ot./min. Za týmito zmenami stojí nová prepracovaná hlava valca ku ktorej sa samozrejme pridružili aj zmeny v nastavení vstrekovania PGM-FI.
Honda CRF450R už vzduchovú prednú vidlicu využíva, preto prišla na rad inovácia. Konkrétne sa na Honde CRF450 pre rok 2015 objaví vidlica s označením KYB PSF2 (Pneumatic Spring Fork 2). Ako už z názvu vyplýva, jedná sa o druhú generáciu vzduchovej vidlice značky Kayaba. Vidlica má zabezpečiť lepšie vlastnosti odpruženia, je samozrejme ľahšia a došlo v nej k redukcii trenia o 10%. Vidlica je plne nastaviteľná.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF 250 R | CRF 450 R |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 449.7 ccm |
Max. výkon: | 38.1 k (28.0 kW) / 11000 ot. | 53.7 k (39.5 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 26.5 Nm / 8500 ot. | 48 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.8 x 53.8 mm | 96 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 317.6 mm | 315 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M | 80/100 21 (51M) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M | 120/80 19 (62M) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 105.2 kg | 111 kg |
Výška sedla: | 951 mm | 953 mm |
Rázvor: | 1489 mm | 1492 mm |
Dĺžka: | 2181 mm | 2188 mm |
Šírka: | 827 mm | 827 mm |
Výška: | 1271 mm | 1271 mm |
Svetlá výška: | 322 mm | 329 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l | 6.3 l |
Doplnková výbava: | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 97418 | Včera: 157527