Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.05.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4649 [Šport - Enduro]
Prvý májový víkend skončil a s ním aj nový XL enduro pretek v Piliščéve. Skúsim stručne zosumarizovať priebeh udalostí.
S dcérou Luciou nakladáme dodávku v stredu popoludní a príchod do motokrosového areálu stíhame za svetla. Aj rozložiť stan a podobné kraviny. Horšie to je s Michalom Špánikom, obetavým štvorkolkárom a pomocníkom zároveň. Ten dofičí až pred polnocou, pričom hukot nových pneumatík bolo počuť na kilometre. Vydýchol som asi silne, pretože chalana potrebujem pri vyznačovaní trate. Začíname s ním hneď ráno. Jazdíme do zblbnutia po jednotlivých enduro sektoroch, skúšame ich spájať a nakoniec sa darí namotať 5km výživný okruh. Má všetko: hlboký piesk, náročné výjazdy a zjazdy, trialový hopsavý dlhý úsek, trávnatý vypaľovák, aj ukrutný zjazd a časť motokrosovej trati. Pre celkovú náročnosť tri časti okruhu pre triedu Turist zjednodušujem skratkami, obchádzajúcimi kritické pasáže. Michal všetko doznačuje farebnými sprejmi na zem a konečne popoludní začínajú prichádzať účastníci, väčšinou známe tváre. Na Afrike našťastie doletí aj Bača, posledný do trojky dôležitých pomocníkov. Pretože ja blb pretek organizujem, sám pretekám a večer chcem so všetkými prehodiť zopár slov. Môžem zodpovedne prehlásiť, že kombinácia viacdenného dirigovania, jazdenia a tekutého druženia sa po večeroch je na infarkt.
Nakoniec máme v súpiske viac ako tridsiatku prítomných jazdičov, trať vyznačenú a do večera dávame zavádzacie koliečka s Michalom na striedačku. Večer mám na konte viac kilometrov ako za celý nasledujúci dvojdenný pretek. Hľa, daň za šéfovanie. Okrem bežných stanov pribudol na pľaci jeden mierne dôležitejší ako ostatné. V kúte lúky, hneď pri enduro štarte vyrástol bufet. A bol parádny, s výbornou obsluhou, kapustnica, guláš a klobásky nemali chybu. Aj tekutiny. Dokonca mi zabezpečili tričká s potlačou, vymyslel som iba grafiku.
Bača vybavil technické prebierky, Lucka pozapisovala údaje, skásla dlžníkov a Michal pomohol doladiť všetko okolo trate. Večer sa v rozľahlom kempe s prívodom elektriny, so stálymi wc a sprchami (so studenou vodou) rozprúdila pravá motorkárska zábava s ohľadom na ranné pretekanie. Ešte pred tým ukázala silu príroda. Hodinová nádielka veľkých ľadových krúp a prívalov vody sa nakoniec ukázala čoby požehnanie. Voda rýchlo vsiakla do pieskového podkladu a počiatočné blato rýchlo zmenilo konzistenciu na vlhký polo piesok. Prestali nás otravovať mračná prachu a svet sa rozjasnil. Podobný scenár sa zopakoval o deň neskôr.
V piatok ráno prebehla krátka rozprava a onedlho štartujú TURIST-i na zavádzacie kolo. Potom nasleduje ostrý štart na 3 okruhy, čo našťastie všetci zvládajú. Trieda RACE ide po nich, akurát ich čaká zavádzačka a 5 divokých okruhov bez skratiek. Po hodinovom oddychu všetko zopakujeme. Jedinú nečakanú zmenu bolo vymyslenie novej varianty dolnej časti turistickej trate. Nechtiac totiž viedla asi 100 metrov po cudzej parcele. No s Michalom sme vyriešili aj tento problém a pretek pokračoval. Neskoro popoludní skúšame limity na motokrosovej trati.
Sobota dopoludnia kopírovala piatok, akurát všetci jazdili iba jednu rundu a o jedno kolo menej – TURIST 2 a RACE 4. Iba ráno na rozprave, pozerajúc do zelených poopičných ksichtov mierne posúvam štart. Po zrátaní časov nastalo vyhlásenie, rozdanie cien, tombola a losovanie o Farynovu cenu. Tou je bezplatný repas a nastavenie pruženia na motorke štastlivca. Stal sa ním Jano Chmara po točení prázdnej vínovej fľaše po pieskovej zemi. Kam ukázalo jej hrdlo (písal som štartové čísla na zem), tam smerovala výhra. Aké jednoduché. Ceny dodal Motul SK, KTM Bratislava, AdvRiders SK a Faryn Suspension.
Tu cítim potrebu ospravedlnenia Edottovi za chybu v tabuľke Excelu, pre ktorú som ho chybne považoval za účastníka na ľahkej motorke. V skutočnosti mu patrilo 2. miesto v jednovalcoch RACE.
Popoludní sme dali krátky bonusový motokros s veľmi vyrovnanými časmi. Ťažké stroje lietali ponad lavice a trénujúci motokrosári na ľahkých mašinách otvárali oči v úžase. Vraj doteraz nevedeli, že mastodonty v skúsených rukách môžu toto dokázať. Tu sa musím ospravedlniť sám sebe, pretože môj zle zapísaný a posunutý štart o niekoľko sekúnd znamenal aj posun v poradí dolu. Čo už... Ukončenie oficiálneho programu bolo v znamení šprintu. Viedol po strmom zjazde a následnom ešte strmšom výjazde a každý dostal iba jeden pokus. Aby nemohol nik taktizovať. Po skromnom vyhlásení výsledkov bonusových pretekov Piliscev XL Sand Race 2014 končí.
Po namotaní tratí vo štvrtok ma čiastočne opantali obavy o správnosti profilu a počte požadovaných okruhov. Lebo riešiť trať v prakticky neznámom prostredí je problém. Nakoniec mám dosť referencií a podnetov do budúcna. Trať sa dá predlžovať, miestami zrýchliť a inak namotať. No musí mať opäť pestrosť v povrchoch a charaktere. Prekvapilo ma napríklad, že Aleš Černý na KTM 690 Rally dokázal celkovo vyhrať. Tiež bezproblémová účasť boxeroidných GS-iek a po zemi brucho vláčiaceho Varadera. Ich vodiči dokonca prešli aj motokrosovú časť!!! Tiež potešilo zlepšenie Lanďala, Edotta a ďalších. Veľké enduro našťastie žije a určite v dohľadnom čase nezomrie.
Čo povedať nakoniec? Netrúfam si hodnotiť vlastný pretek, hoci sa mi zdal vydarený. Na to sú zúčastnení pretekári a diváci. Pre mňa osobne mal dve veľmi pozitívne stránky. Nenastalo žiadne zranenie závodníka na trati a to poteší (okrem narazeného kolena Plana). Nemenej potešujúcim je fakt, že som konečne objavil lokalitu, kde sa nachádza všetko potrebné a na súkromných vysporiadaných pozemkoch. Zázemie, kemp, motokrosová udržiavaná trať, enduro raj a hlavne ochota domácich bez snahy nabaliť sa. Preto rátajte s tým, že 1. mája 2015 štartuje 2. ročník preteku. Termín je dohodnutý aj u majiteľa v Piliščéve.
Pokiaľ sa nepodarí zorganizovať plánovaný jesenný maratón na Záhorí (a to sa zrejme nepodarí) nevylučujem možnosť, že sa v Maďarsku stretneme v tomto roku ešte raz v septembri. Ale určite iba na vytrvalostnom jednodňovom závode.
Samozrejme ďakujem Lucke, Michalovi a Bačovi za pomoc pri organizácii. Pretek by neprebehol bez sprostredkovania a podpory MOTUL-u na čele s Radekom Bohuslavom a jeho otcom (obaja famózni motokrosári). Nezaostala KTM Bratislava s Robom Szászom a Faryn Suspension s Palom Fárekom. Veľký stan zapožičal Benc Moto, teda Melónil osobne. Všetkým ešte raz VĎAKA! Tiež ďakujem zúčastneným, že ma nenechali v štichu a akcia vlastný pôrod prežila. Tí čo zostali doma nech banujú.
VÝSLEDKY:
RACE 1V: 1. Aleš Černý 1:38:17 2. Edo Drobný 1:44:59 3. Marián Birvoň 1:46:24
RACE 2V: 1. Peter Rolinec 1:41:29 2. Vladislav Říha 1:44:44 3. Miloš Golka 1:50:00
RACE Dedo: 1. Aleš Černý 2. Peter Haršáni 3. Lubomír Němec
RACE Hroch: ---
TURIST 1V: 1. Richard Špánik 0:55:45 2. Braňo Lovecký 1:00:21 3. Peter Kečkéš 1:02:34
TURIST 2V: 1. Viktor Procházka 0:59:10 2. Michal Šimora 1:00:29 3. František Ďuriš 1:04:09
TURIST Dedo: 1. Braňo Lovecký
TURIST HROCH: 1. Viktor Procházka 2. Michal Šimora 3. František Ďuriš
Výsledky motokros: 1. Vladislav Říha 07:58:09 2. Edo Drobný 08:05:02 3. Martin Landl 08:06:02
Výsledky šprint: 1. Vladislav Říha 27:03 2. Peter Haršáni 27:07 3. Peter Rolinec 30:00
Pridané: 09.05.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16805 | Včera: 189763