Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Romania Baja 2013

 Zdieľať

Pridané: 24.07.2013 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4449 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Pozvánka na druhý ročník súťaže v Rumunských horách pre jazdcov na endurách nad 600ccm.

Po dlhom čase čakania na aspoň mierne prijateľné počasie v Rumunsku sa s Karčim vyberáme v ústrety dobrodružstvu. Ideme namotať trať, dohodnúť všetko s domácimi a podobne na nový ročník Romania Baja 2013. Všetko na známych miestach v horskom stredisku Izvoare v horách nad Baia Mare.

Trasy

Dážď, potoky na inak suchých horských cestách a miestami bezodné blato počas nasledujúcich dní preverili našu výdrž. Ale som rád že takto pršalo, pretože sme mohli posúdiť vhodnosť určitých úsekov pri nadmernom množstve vody. Ale prejazd na Sapantu, prípadne diabolský výjazd zo Sugau s prevýšením rovných 1000m sa v trati neobjaví. Väčšina trasy sa odohrá na známych terénoch, nejaké pribudli a všetko sa inak skombinuje.

Malý okruh vedúci okolo hotela poznáte spred dvoch rokov, cesty sú viac menej bez zmeny. Dlhý kamenný výjazd kde Klasika sediačky obehla Krtka je v lepšom stave ako pred dvomi rokmi. Ostatné zostalo. Našťastie ťažba dreva mierne ustala a preto by nemalo zavadzať veľa nákladiakov.

Veľký okruh má rozbitejšie vypaľováky na Poiane Stefan a jedno prekvapenie pred klesaním na Dumitru. Tým je prekopaná cesta hlbokým jarkom pre znemožnenie prejazdu, ale Karči našiel obchádzku lesom. Tento úsek absolvovaný za prietrže mračien je zjazdný všetkými kategóriami aj za mokra.

K veľkému okruhu som pripojil krásny objazd cez hlinený a neskôr trávny hrebeň s kamenným trialom ku koncu. Vyskytnú sa aj brody.

Pretek

Pretekanie je rozdelené na tri dni 12.9.-14.9.2013, kategórie znovu na Race a Turist s obvyklými objemovými triedami jednovalce nad 600ccm, dvojvalce nad 600ccm a dvojvalce nad 800ccm.

Triedy Race a Turist so budú odlišovať za sucha iba rozdielom počtu kôl po horách. V prípade dažďa Turistom vypustíme jeden ťažší úsek. Všetky etapy budú s primeraným obutím zjazdné aj pre GS-ká s 19´predným kolesom. Hlavným rozdielom bude nasadenie jazdcov: Race sú skúsení strelci s ambíciami, Turist odvážni kochači nejazdiaci na hrane. Tým predpokladám značné rýchlostné rozdiely.

Tí čo máte nad 45 rokov napíšte pri registrácii do poznámky Dedo, a vlastníci extra ťažkých motoriek (veľké GS, Varadero...) zase slovíčko Hroch.

Vo štvrtok po rannej registrácii prebehne popoludňajší prológ na malom okruhu. Piatok s najväčšou nádielkou kilometrov povedie po trase veľkého okruhu s pridaným objazdom. Novinkou bude štart v údolí pri okruhu. Po skončení je na poobedie naplánovaný povinný nemeraný výjazd všetkých účastníkov na Ignis, slúžiaci aj ako tréning na šprint. Sobota je mierne kratšia, popretekáme na veľkom okruhu bez vsuvky a potom nasleduje dobrovoľný šprint na Ignis bez kategórií. Večer vyhlásime výsledky s povinným chľastaním. Nedeľa je klasicky zameraná na vytriezvenie a odjazd domov.

Značenie

Trasy Baja tentoraz označíme tak, aby ich nejaký chytrolín nezmenil počas noci pred etapou. Preto budú jednotlivé okruhy a spojovačky farebne striekané signálnymi sprejmi priamo na cestu. Tie dobre vidieť a po troch mesiacoch samy zmiznú. Zároveň poskytnem GPS súradnice strategických bodov aby nedochádzalo k zbytočnému blúdeniu.

Tým že orientáciu zjednoznačníme a uľahčíme, zápolenie posúvame smerom k rýchlosti a nebezpečnosti. Z tohto dôvodu viac ako kedykoľvek pred tým budeme kontrolovať nosenie lekárničiek, telefónov a ochrannej výstroje. A poistenie by malo patriť k samozrejmostiam.

Registrácia, ubytovanie a ceny

Na prihlasovanie slúžia registračné tabuľky. Zatiaľ registrácia prebehne bez akontácie, peniaze budete posielať až po naplnení štartovej listiny na minimálne 60 účastníkov. To je nevyhnutný počet na spustenie podniku. Po tomto množstve účastníkov potvrdím pretek, vydám oficiálny článok a začneme si posielať peňáze.

Cena za ubytovanie v hoteli v dvojlôžkovej izbe s kúpelňou od štvrtka do nedele je stanovená na 100€ za osobu. V tom sú 3x raňajky a 2x guláš, parkovanie a turistická taxa. Zatiaľ to vypadá že odpadne poplatok za jazdenie po horách vo vysokom stupni ochrany.

Kapacita hotela je obmedzená, tak je nachystaná aj alternatíva na stanovanie s taxou 50€ za osobu a so stravou ako v hoteli. Ubytovanie si objednávajú, platia a zabezpečujú účastníci sami. Pokiaľ sa niekto ubytuje mimo areálu, nemá nárok na stravovanie obsiahnuté v ubytovacom poplatku.

Samotný trojdňový pretek má jednotný poplatok 80€ za účastníka bez rozdielu kategórií a tried. Cena obsahuje účasť na preteku po vopred vyznačených trasách počas troch dní, dobrovoľnú účasť v šprinte na Ignis, časomieru a záchrannú službu (jeden zdravoťácky džíp zo Slovenska a jeden z Rumunska z nemocnice, jedna-dve záchranné štvorkolky s vlekom a lekár na motorke). A samozrejme množstvo cien pre najlepších.

Počet účastníkov zatiaľ nelimitujeme. Pokúsime sa zabezpečiť dôstojný foto a video záznam.

Ktokoľvek má možnosť dobrovoľne prispieť k organizácii, záchrane aj k časomiere. Veď dva roky nazad ma práve naše ochotné dobrovoľníčky obväzovali po bližšom zoznámení sa s kamenivom Rumunska. Akýkoľvek sponzoring je tiež vítaný, všetky ceny rozdáme vám pretekárom.

Servis

Hlavným partnerom preteku je KTM Bratislava pod vedením Roba Szásza. To je zárukou pojazdnej dielne s plnými službami. Za symbolické poplatky sa prezutie pneumatík, malé i väčšie opravy stanú hračkou. Ja prinesiem aj dosť polo ojazdených enduro pneumatík pre prípad nutného prezutia.

Možno Robo motorky KTM mierne zvýhodní a možno pribudne k zábavným podtriedam Dedo a Hroch aj najrýchlejšia KTM.

Snáď počasie ukáže tvár babieho leta a bude príjemné ako pred 2 rokmi. pokiaľ nie, jazdiť sa dá aj tak.

Registrácia na haro007.sk/romania-baja

Haro

Pridané: 24.07.2013 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134236 | Včera: 176428