Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.10.2012 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 6228 [Novinky - Predstavujeme]
BMW vybalila dlho očakávaný kvapalinou chladený boxer a predviedla ho v modeli GS. Aby sme boli presnejší 1200 GS. Okrem toho boli k videniu už avizované F700/F800 GS a 650-tky Terra a Strada v stánku Husqvarny.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2012 | Nasledujúci
Vlajková loď a najpredávanejšie cestovné enduro nielen u BMW, ale celosvetovo, sa dočkalo radikálnych zmien. Objem zostal nezmenený, avšak motor je kompletne nový. Ako už nasvedčovali predchádzajúce informácie, nový motor je už chladený kvapalinou. Poloha sania/výfuku sa zmenila z horizontálnej na vertikálnu, pričom sanie je zhora a výfuk zdola valca. Sanie teda už jazdcovi neprekáža pred nohami a hlavne sa zlepšilo doručenie čerstvej zmesi a odvod splodín.
Ďalšie vylepšenie GS-a zahŕňajú vecičky ako antihoppingovú spojku, výber viacerých palivových máp a režimov ABS, nový predný svetlomet s LED denným svietením, nastaviteľná výška a sklon sedadla, nastaviteľná výška sedadla spolujazdca, radiálne brzdy vpredu a dynamické ESA. GS jazdí stále na kolesách 19 a 17 palcov, ale všimli sme si širšie ráfiky s pneumatikami 170/60 R17 vzadu a 120/70 R19 vpredu. Kolesá sú dostupné ako vypletané, tak aj liate.
Nemecký kráľ cestovných endúr priniesol vynovené modely F700/800GS. Obe vychádzajú zo spoločného objemu 798cc a líšia sa okrem výkonu (75HP/7300rpm vs 85HP/7500rpm ) a krútiaceho momentu (77Nm/5300rpm vs 83Nm/5750rpm) hlavne zameraním.
F800GS kombinuje cestovnú turistiku spolu s výnimočnými offroad kvalitami a F700GS je skôr "user friendly" allrounder s menším dôrazom na terén a o to väčšou každodennou použiteľnosťou s nižším sedlom, dvoma kotúčmi vpredu (1 u 650ky) a ekonomickou prevádzkou. Oba modely sú vybavené ABS už v základe.
02.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21320 [Bleskovky - Predstavujeme]
BMW inovovala populárnu dvojičku cestovných endúr modelového radu F. F650 GS od roku 2013 nahradí nový model s označením F700GS.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW |
Model: | F 700 GS | F 800 GS | R 1200 GS |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 798 ccm | 798 ccm | 1170 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 77 Nm / 5300 ot. | 83 Nm / 5750 ot. | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 12:1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 82 mm x 75.6 mm | 82 x 75.6 mm | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 230 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 215 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (ABS) | dvoj kotúčová (ABS) | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 59 H | 90/90-21 54 V | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-R17 69 H | 150/70-R17 69 V | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | 191 kg | 212 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 214 kg | 238 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 880 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1578 mm | 1507 mm |
Dĺžka: | 2280 mm | 2320 mm | 2210 mm |
Šírka: | 880 mm | 945 mm | 953 mm |
Výška: | 1215 mm | 1350 mm | 1450 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 192 km/h | 200 km/h | |
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 266 km | cca 277 km |
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | za príplatok | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | za príplatok | ||
Tempomat: | za príplatok | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | za príplatok | ||
Iná výbava: | za príplatok LED smerovky | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | ABS v sérii | ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR |
Husqvarna mala na stánku pripravené už avizované 650-tky vo verzii Terra do terénu, tak aj Strada na cestu.
Oba modeli sme vám už detailne predstavili pred výstavou v článku:
01.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9784 [Novinky - Predstavujeme]
S novými modelmi TR650 Strada a TR650 Terra pokračuje Husqvarna vo svojom útoku na trh cestných motocyklov, ktorý začala minulý rok výrobou modelu Nuda 900 a Nuda 900 R.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | TR650 Strada 2013 | TR650 Terra 2013 |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm | 652 ccm |
Max. výkon: | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5750 ot. | 60 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.3 : 1 | 12.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100 x 83 mm | 100 x 83 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-17 | 140/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg | 184 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 865 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 14 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2013 6 690,- EUR | Cena 10/2012: 6 690,- EUR Akciová cena: 11/2012 5 990,- EUR |
Pridané: 02.10.2012 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 209560 | Včera: 159584