Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003

Pridané: 30.09.2003 Autor: Pa3ck
Čitatelia: 11864 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič

Je streda 17.9.2003, 8:30, vyrážame s Ondrom z Bratislavy do Mikulova. O 9:45 prichádzame k benzínovej pumpe Shell v Mikulove. Na parkovisku už stojí Honzova žltá Yamaha TDM900. Parkujem vedľa nej moju čierno-striebornú Hondu CBR600F. Na lavičke pri reštaurácii už sedí vysmiata Vladka. Zvítame sa a čakáme na zvyšok osádky prichádzajúcej z Prahy :o) Po presune do reštaurácie prichádzajú Štefan s Gabinou na zlato striebornej Yamahe TDM850 a Vašek na modrej Yamahe TDM900. Doplníme hladné žalúdky a vyrážame na cestu do Šibeníka (HR). Po cca 120km zastavujeme na dialnici za Viedňou, trošku ponaťahujeme kosti a frčíme ďalej cca 100km, zastavujeme na benzínovej pumpe, keďže oranžová kontrolka začína na mňa žmurkať. Dotankujeme všetci a smerujeme cez Graz na Maribor(SLO), Zagreb (HR), Karlovac. Pri Karlovaci začína Štefan pri rýchlosti cez 160km/h vyťahovať mapu a podá ju Gabine v nádeji, že ju zloží :o)) S úsmevom na tvári zisťujeme, že sme neodbočili na Slunj, ale pokračujeme na Senj :o) Začína sa pomaličky stmievať. Každý by to už na dnes zabalil, ale po spoločnej dohode vyrážame na Senj. Vchádzame do hôr, cesta sa začina kľukatieť, rýchlosť klesá pod 80 km/h, prichádzame do prvej dediny, ubytovanie žiadne, tak pokračujeme do ďaľšej asi 9km vzdialenej. Maličký hotel s 2 izbami po 2 postele sa pre nás 8 unavených ľudí zdá málo, pokračujeme ďalej. Po cca 40km prichádzame do Senj, parkujeme motorky, zhadzujeme batožinu, tachometer ukazuje 706 km. Yamaháci odchádzajú do prváho hotela, ja s Ondrom a 2 mladými domácimi slečnami na aute do útulného apartmánu. Sprcha, čosi do úst a ideme spať.

..na dialnici - Graz

Štvrtok okolo 9.30 vyrážame po kľukatej, ale nádhernej ceste popri mori smerom na Šibenik. Okolo obeda sadáme v malej reštaurácii k stolu a očakávame časníčku s naším miešaným mäskom. Po prestávke pokračujeme, zastavujeme na dialnici a kocháme sa prírodou. Okolo 14.30 prichádzame do Šibeníka. Mestečko malé, no nie veľmi prívetivé, pokračujeme do nasledujúcej dedinky, zopár neúspešných pokusov ubytovať sa nás neodradzuje a pokračujeme cez nádherný most do dedinky Žaborič. Štefan iniciatívne hľadá ubytovanie, po chvíľke sa skladáme u tetušky s pekným domčekom, tachometer ukazuje 936 km.

..pred domčekom

Piatok nádherne praží slniečko už od rána, po návšteve bielej dodávky s čerstvým pečivom a skvelých raňajkách trávime deň na pláži.

Sobota, 8:10, pred bránou opäť trúbi biela dodávka s čerstvým pečivom :o) Posilnený raňajkami vyrážame na malý výlet do Národného parku KRKA. ..kúpanie pod vodopádmi sa páčilo každému. Na záver ešte photo nad Národným parkom a vraciame sa späť. Večer na pláži pred domčekom rozkladáme gril, nakorenené mäsko a vychutnávame čaro Gabininej kuchyne :o))

..nad Národným parkom KRKA

Nedeľa 8:10, opäť biela dodávka, skvelé raňajky, zbalenie batožiny a hoci s nevôľou odchádzame späť na Slovensko. Yamaháci ešte nejaký ten dník zostávajú, ale ja s Ondrom pre pracovné povinnosti musíme isť. Cestou sa zastavujeme na Plitvických jazerách. Obhliadka trvá cca 5-6hod, preto sa jej nezúčastňujeme a po cca 2 hodinkách pokračujeme smerom na Karlovac, Zagreb. Vchádzame na Slovinsko a pred nami sa začina tvoriť niekoľko-kilometrová kolóna. S úsmevom predbiehame jedno auto za druhým, zastavujeme až pred Grazom na benzínovej pumpe, dotankujeme, trošku sa posilníme a opäť sa predierame zápchou. Na dialnici do Viedne stretáme ešte aspoň 5 kolón (najdlhšia 13,5km). Okolo 21.00 konečne smerujeme na Bratislavu. Je 21.9.2003, 22:00 a zastavujeme pred domom. Náš skvelý výlet sa končí, tachometer ukazuje 1832 km.