Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 27742 [Novinky - Oznam]
Automobiloví aj motocykloví novinári sa dnes na pravé poludnie stretli pri Dunajskej Strede neďaleko obce Orechová Potôň na mieste, kde nám v pomerne krátkom čase vyrástol prvý slovenský okruh, ktorý hrdo nesie názov Slovakiaring.
O tomto zámere sme vás informovali už začiatkom sezóny, keď sa nám podarilo nájsť zaujímavé informácie vrátane plánu okruhu: Slovakiaring - okruhu na Slovensku sa dočkáme možno skôr ako sme si mysleli
Pre novinárov bola dnes pripravená len prezentácia a tlačová konferenecia. Žiaľ nemali sme možnosť si okruh vyskúšať na vlastnej koži. Za investora nám tento projekt predstavil konateľ spoločnosti Slovakia Ring Pavel Čulík: „Impulzom k tomuto náročnému projektu bola absencia pretekárskeho okruhu na Slovensku. Motocykloví nadšenci rovnako ako majitelia automobilov s vysokým výkonom doteraz museli cestovať kvôli skúšaniu limitov seba a svojich strojov na okruhy v zahraničí, ale výnimkou nebolo ani testovanie priamo v premávke, čoho následkom bola vysoká dopravná nehodovosť. Tú sa našim projektom snažím odbúrať, prípadne aspoň podstatne zmierniť.“
konateľ spoločnosti Slovakia Ring Pavel Čulík |
Súčasťou okruhu by v priebehu budúceho roka mala byť aj tréningová dráha tzv. škola šmyku a v roku 2011 tiež off-road a kartingový okruh. Teraz v závere prvej fázy je dokončený pretekársky okruh s celou infraštruktúrou, hlavná veža, kamerové systémy, samozrejme paddock a hlavná tribúna. Všetko toto sme mali možnosť vidieť na prehliadke, ktorou nás sprevádzal Ladislav Šnegoň – športový riaditeľ Slovakia Ring.
Umiestnenie okruhu v tomto regióne má viacero dôvodov. Tým hlavným sú asi priaznivé klimatické podmienky, čo znamená množstvo slnečných dní a minimum zrážok. Ďalej je to dobré napojenie na európsky diaľničný koridor, keďže Bratislava je vzdialená len 36 km.
O samotnej trati nás informoval architekt projektu pán Hans Roth. Ide naozaj o unikátnu trať v európe, či už svojou dĺžkou, prevedením ale aj variabilitou. Cieľom bolo postaviť okruh s plynulou jazdou, kde je aj poriadne dlhá rovinka aj náročnejšie technické pasáže. Trať je široká 12 m, dlhá takmer 6 km a cieľová rovinka je široká 20 m. Okruh je veľmi variabilný, výbehové zóny sú navrhnuté tak, že je možné jazdiť v oboch smeroch. Okruh navyše umožňuje až šesť rôznych konfigurácií s dĺžkou od 2632 m do 5922 m. Prakticky je možné pri obojsmernej premávke spraviť až 12 rôznych variant. Čo sa týka motocyklov, okruh umožní súčasnú jazdu 70-tim motocyklom v tréningu a 50-tim v závode. Pre autá je priepustnosť 46 áut v preteku + 20% v tréningu.
Už zajtra sú prvé agentúrne jazdy pre motorkárov. Na okruhu dnes jazdili len rôzni hostia ako Štefan Rosina na svojom Porsche, ukázala sa formula, historická formula z Nemecka a nejaké motocykle. Stretli sme tu aj slovenský Maco racing tím a tiež Desmo Racing tím a prezentáciu Ducati Slovakia. Práve Petra Duchyňu (Desmo Racing tím), jazdca šampionátu UEM Alpe Adria, som sa opýtal na prvé dojmy z okruhu: „Okruh má zatiaľ úplne nový asfalt, ktorý nemá dobrý grip a preto šmýka. Naviac chýbajú obrubníky a tiež značky označujúce brzdné body. Previezol som sa naozaj krátko a dá sa povedať, že výletným tempom. Testovanie a jazdenie pre nás začína až zajtra.“
Všetci účastníci otvorenia a profesionálni jazdci však nešetrili hlavne slová chvály na to, že Slovensko má konečne profesionálny okruh európskych parametrov.
O Slovakiaringu vás budeme naďalej informovať a pripravujeme aj video z predstavenia. Verím, že čoskoro využijeme aj šancu sa na okruhu odviezť a sprostredkovať vám tak naše postrehy.
Viac info o okruhu nájdete na novospustenej stránke: slovakiaring.sk
Pridané: 01.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 111823 | Včera: 129653