Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nie je koleso ako koleso, dá sa jazdiť aj bez nábojov

 Zdieľať

Pridané: 10.06.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 19850 [Bleskovky - Novinky]

Nie každá technická fajnovosť musí byť vždy prakticky využitá. Presvedčujú nás o tom najmä zahraničné tuningové firmy.

Majstri z firmy Amen Design sa pustili do výroby čopra, ktorý je postavený na špeciálnych kolesách, ktoré navrhol Franco Sbarro a používajú sa hlavne pri tuningu áut, kde dokážu meniť uhol naklonenia, aby zlepšili stabilitu plechovky pri jazde v zákrutách.

Ako som už písal o praktickom využití v tomto prípade reč nie je. Záležitosť je čisto imidžová. Beznábojové kolesá fungujú na princípe, že pripevníme všetky pôvodne rotujúce časti (brzdový kotúč, ložiská, náboj kolesa) na vonkajšiu stranu nerotujúceho vnútorného ráfiku, ktorý sa pripája na prednú, resp. zadnú vidlicu.

Medzi výhody použitia takýchto kolies patria menšie neodpružené hmoty, redukcia pnutia v kolese (v prípade vypletaných kolies), zvýšená brzdná sila, presnejšie zatáčanie, menšie vibrácie a nižšie položené ťažisko. Ak by toto všetko bola pravda, myslím si, že už dávno by takéto niečo bolo použité v F1tke alebo MotoGP. Hlavný dôvod použiť takéto niečo v Amen Design bol pravdepodobne originálny dizajn, pri tejto prestavbe sa dá skôr hovoriť o jazdných nevlastnostiach ako vlastnostiach.

Video

Pridané: 10.06.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 201643 | Včera: 214401