Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 12976 [Šport - Cestné Motocykle]
Pri surfovaní internetom človek natrafí na všeličo. Dnes sa mi podarilo naraziť na veľmi zaujímavú alternatívu k súčasným možným riešeniam kubatúr 250ccm a 125ccm, o ktoré sa snaží do budúcnosti Dorna a FIM, navyše, táto by bola dostupnejšia širšej jazdeckej základni.
Podstata celého projektu je veľmi jednoduchá a zakladá sa na tom, že na 1 ráme dokáže záujemca postaviť tri verzie pretekárskeho stroja - motokrosový špeciál, supermotard a jogurt.
Ako základ si vynaliezavý tím zo španielskej firmy BeOn Automotive zobral motokrosové špeciály kubatúry do 450 kubíkov a zhodil z nich všetky zbytočnosti nepotrebné na cestu. Výhodou tohto riešenia je použitie takmer bezproblémových motorov, voči ktorým nemajú výhrady ochrancovia prírody narozdiel od dvojtaktných motorov a disponujú výkonom okolo 50-55 koní, ktorý nie je úplne stropom takéhoto stroja.
Riešenie by malo byť zaujímavejšie o to viac vďaka svojej relatívne nízkej cene, za ktorú máte plnohodnotný stroj na okruhové cestné jazdenie. Z pôvodnej mašiny teda zostáva ako základ rám s motorom. Vymenené sú komponenty ako pruženie, kolesá, stupačky, riadidlá a iné drobnosti a samozrejme kapotáže. Dôležitým faktom je, že aplikované zmeny nezasahujú do pôvodného rámu a motorka sa dá naspäť vrátiť do stavu na off-road, prípadne supermoto jazdenie.
Aby sme boli konkrétnejší. Momentálne sú k dispozícii kity pre Kawasaki KXF 450, KTM SXF 450, Yamaha YZF 450, Honda CRF 450 a Suzuki RMZ 450 a obsahujú:
Na obrázkoch môžete vidieť finálne verzie strojov a konečná hmotnosť záleží na pôvodnej kroske. V konečnom dôsledku sa ručičká váhy zastaví v okolí 105 kilogramov a motor disponuje výkonom 55 koní. Cena celého kitu je približne 4.500,-€.
KTM |
Kawasaki |
Yamaha |
Suzuki |
Honda |
Ešte v septembri 2008 sa konali aj prvé preteky podobne prerobených strojov. Vtedy Yamaha postavila stroje so základom v MX a vybavila ich podvozkovými komponentami z novej R6-ky.
Prvotina od Yamahy na komponentoch R6-ky |
Som zvedavý ako sa celá situácia vyvine, ale myslím si, že cestná kategória s relatívne malým výkonom, dobrou ovládateľnosťou a vývážením štartového poľa, navyše za dobrú cenu by mohla priniesť super preteky aj k slabším jazdcom. K dobrým jazdným vlastnostiam prispieva nízka hmotnosť a pružný motor neublíži. Ďalšie plus je fakt, že zopár značiek už začína rozmýšľať aj o sériovej produkcii do bežnej premávky. Dúfam, že kríza nepotlačí túto novú kategóriu do úzadia a budeme sa mať na čo tešiť.
zdroj a foto: internet, motociclismo.es
Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 39890 | Včera: 143215