Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová cestná kubatúra 450GP - dobrý nápad vs. nezmysel?

 Zdieľať

Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 12976 [Šport - Cestné Motocykle]

Pri surfovaní internetom človek natrafí na všeličo. Dnes sa mi podarilo naraziť na veľmi zaujímavú alternatívu k súčasným možným riešeniam kubatúr 250ccm a 125ccm, o ktoré sa snaží do budúcnosti Dorna a FIM, navyše, táto by bola dostupnejšia širšej jazdeckej základni.

Podstata celého projektu je veľmi jednoduchá a zakladá sa na tom, že na 1 ráme dokáže záujemca postaviť tri verzie pretekárskeho stroja - motokrosový špeciál, supermotard a jogurt.

Ako základ si vynaliezavý tím zo španielskej firmy BeOn Automotive zobral motokrosové špeciály kubatúry do 450 kubíkov a zhodil z nich všetky zbytočnosti nepotrebné na cestu. Výhodou tohto riešenia je použitie takmer bezproblémových motorov, voči ktorým nemajú výhrady ochrancovia prírody narozdiel od dvojtaktných motorov a disponujú výkonom okolo 50-55 koní, ktorý nie je úplne stropom takéhoto stroja.

Riešenie by malo byť zaujímavejšie o to viac vďaka svojej relatívne nízkej cene, za ktorú máte plnohodnotný stroj na okruhové cestné jazdenie. Z pôvodnej mašiny teda zostáva ako základ rám s motorom. Vymenené sú komponenty ako pruženie, kolesá, stupačky, riadidlá a iné drobnosti a samozrejme kapotáže. Dôležitým faktom je, že aplikované zmeny nezasahujú do pôvodného rámu a motorka sa dá naspäť vrátiť do stavu na off-road, prípadne supermoto jazdenie.

Takto vyzerá prestavba v zrýchlenej verzii

Aby sme boli konkrétnejší. Momentálne sú k dispozícii kity pre Kawasaki KXF 450, KTM SXF 450, Yamaha YZF 450, Honda CRF 450 a Suzuki RMZ 450 a obsahujú:

Na obrázkoch môžete vidieť finálne verzie strojov a konečná hmotnosť záleží na pôvodnej kroske. V konečnom dôsledku sa ručičká váhy zastaví v okolí 105 kilogramov a motor disponuje výkonom 55 koní. Cena celého kitu je približne 4.500,-€.

MX stroje s kitmi na cestné jazdenie

 KTM
KTM
 Kawasaki
Kawasaki
 Yamaha
Yamaha
 Suzuki
Suzuki
 Honda
Honda

Ešte v septembri 2008 sa konali aj prvé preteky podobne prerobených strojov. Vtedy Yamaha postavila stroje so základom v MX a vybavila ich podvozkovými komponentami z novej R6-ky.

 Prvotina od Yamahy na komponentoch R6-ky
Prvotina od Yamahy na komponentoch R6-ky

Som zvedavý ako sa celá situácia vyvine, ale myslím si, že cestná kategória s relatívne malým výkonom, dobrou ovládateľnosťou a vývážením štartového poľa, navyše za dobrú cenu by mohla priniesť super preteky aj k slabším jazdcom. K dobrým jazdným vlastnostiam prispieva nízka hmotnosť a pružný motor neublíži. Ďalšie plus je fakt, že zopár značiek už začína rozmýšľať aj o sériovej produkcii do bežnej premávky. Dúfam, že kríza nepotlačí túto novú kategóriu do úzadia a budeme sa mať na čo tešiť.

zdroj a foto: internet, motociclismo.es

Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 39890 | Včera: 143215