Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.05.2008 Autor: loobo
Čitatelia: 34572 [Vaše stroje]
Riadenie je ľahké a precízne. Aj keď sa na motorke sedí takmer vzpriamene, jazdecká poloha vás do riaditok jemne zatlačí. Jazda dlhým klesaním je preto skúškou rúk, hlavne zápästia. V každom prípade je dobré prikrčiť sa k nádrži, odpor vzduchu je menší a zdá, sa že aj tlak na ruky sa stráca.
![]() |
4 v 1 :) |
Sedlo výborne drží zadnicu jazdca hlavne pri akcelerácií, no pri defenzívnom jazdení mám k nemu výhradu. Pričasto sa "nájdem" príliš blízko nádrže, takže si počas jazdy vždy "presadnem" a to mierne dozadu. Odpruženie zadnej kyvnej vidlice je riešené klasickou pružinou a olejovým tlmičom. Tlmič je možné nastaviť podľa váhy jazdca. Pružina tlmiča má viac pozícií a je nastaviteľná na oboch stranách. Zephyr 550 je vhodná hlavne pre nižšie postavy.
![]() |
Motorka je veľmi dobre ovládateľná. Nerobí jej problém ani ostrejšia jazda, no nie je to na lámanie rekordov. Vďaka svojej štíhlosti sa bez problémov poprepletá až k semaforu. Využívam ju hlavne na cestách prvej triedy a pri krúžení okolo "komína haciendy". Chcem jazdiť, nie len držať riadidlá. Testovať maximálku nemám záujem a diaľnici sa vyhýbam. Pri 120 km/h sa naštelujem do "defaultnej polohy" hrbáča prikrčením k nádrži, je už cítiť prítomnosť vetra. Myslím si, že málokto z majiteľov Zephyra 550 prekročí dlhodobo hranicu 160 km/h.
Pravdepodobne nad 175 km/h je treba dokúpiť plexištít, zvoliť kožené oblečenie a bola by to jazda skôr na hrane jej možností. Zrýchlenie zo 60 na 120 km/h trvá 16 sekúnd a kdesi som čítal, že Kawa ER5 potrebuje na toto „cvičenie" o tri sekundy menej, ale to je pre mňa nepodstatné, som predsa kávičkár :) Jazdím len vo voľnom čase, ktorého nie je veľa. Za pekného počasia jazdím podľa možností do práce motorkou. Spraviť si z bežného dňa výnimočný. Zatiaľ však musím skonštatovať, že motorka je viac vylepšovaná a leštená ako jazdená.
Výroba tohto modelu končila generáciou B9 v roku 1998. Väčšina 550 je však staršieho dáta, takže sa môže zdať, že by som mohol mať problém s dostupnosťou náhradných dielov. Vďaka ebay.de je tento problém vyriešený a dostal som kúpiť všetko, na čo som si zmyslel. (Nedostatkové sú pôvodné sedačky a chrómovaný držiak pre kufrík.) Ceny dielov sú viac ako dobré a zvyčajne sa vyrovnajú poštovným a prevodným poplatkom.
![]() |
Používaná v USA medzi rokmi 1970 - 85, americkou tlačou:) Bol myslený skôr sarkasticky, platil pre stredno a vysoko objemové motocykle sedemdesiatych rokov japonskej produkcie. (Technicky vyspelejšie v porovnaní s americkou či britskou produkciou.)
Z väčšej vzdialenosti nebolo jasné, o akého výrobcu motocykla ide. Každý "Amík" vedel, že to je „niečo" japonské aj preto UJM:) "klub" tvorili motorky "veľkej štvorky" Kawasaki, Honda, Suzuki a Yamaha. Typickým predstaviteľom je klasika Honda CB 750, r. v. 1969. Viac na tejto stránke.
![]() |
![]() |
Máloktorá motorka sa môže pochváliť svojou "bustou" v podaní značky REVELL |
Pridané: 28.05.2008 Autor: loobo Zdieľať
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Zephyr 550 |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 553 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 52.4 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 140/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 173 km/h |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110629 | Včera: 226479