Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Blízko a predsa ďaleko 4/5

 Zdieľať

Pridané: 10.04.2007 Autor: MajoKE
Čitatelia: 13276 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Skoro ráno smerujem do starého mesta, nechám motorku a fotím, starý báčik ma už pri nej čaká, očakávam, že chce peniaze. Pýta sa ma, či som zo Skopje, hlavného mesta Macedónska, kvôli „SK“. Nie, nie. Hovorím:“ Slovakia“. Dedko sa chytá, oduševnene hovorí, ako jazdil 30 rokov na tatrovke a aké to bolo fantastické auto. Nechávam ho v príjemnom omyle.

 Báčik – vodič z povolania na dôchodku
Báčik – vodič z povolania na dôchodku

Zvláštnosti jazdy na srbskom a bosnianskom vidieku

Vrchol motorizácie Golf I alebo II, najlepšie 1.6D, bez spätákov a báčik za volantom. Smerovky sa zásadne nepoužívajú pri odbočovaní doprava, doľava podľa nálady. Idem 80tkou za staručkým Golfom, ktorý mal byť už pred 10 rokmi zlisovaný v Nemecku. On ide približne 60. Keď som skoro na jeho úrovni, prudko zabočí na ľavú stranu cesty a zastane. Ja čarujem, tesnučko ho míňam, skutočne ma zaujímalo, čo ho tam zaujalo, nie je tam nič. S bohémskym kľudom otvorí zadné dvere, vyhodí veľké igelitové vrece na pole, otočí sa a odchádza. Môžem Ti hodinu rozprávať o spôsoboch predchádzania v stúpaniach a o odstavených autách v zákrutách, o narezaných stromoch pri ceste, o potôčiku, ktorý sa prelieva cez cestu v zákrute...

 Druhá strana rieky – Mostar
Druhá strana rieky – Mostar

Už druhý deň nonstop prší, dážď prestane na pár minút, keď si tam hore menia služby. Úplne kľudne asi 80tkou pokračujem smerom na juh do chorvátskeho Dubrovnika. Mám čas a viem, že okolo pobrežia Jadranského mora nie je problém s ničím.

 Nad chorvátskymi hranicami – využitá rovinka
Nad chorvátskymi hranicami – využitá rovinka

Dubrovník

Citujem Wikipediu: Historické mesto, založené v 7. stor. po Kr., spočiatku tvorilo slobodnú kupeckú republiku, najprv pod nadvládou Benátok, potom Uhorska, od roku 1526 Osmanskej ríše, a ktorú roku 1806 obsadili a zrušili Francúzi. V roku 1667 mesto takmer zničilo zemetrasenie.

Od roku 1814 Dubrovník patril Rakúsku, od 1918 štátu južných Slovanov a od roku 1991 nezávislému Chorvátsku.

Aj v súčasnosti tam výletné lode vozia Talianov a je tam o poznanie drahšie všetko. Turistov je pomenej ako si to pamätám z leta a 2/3 reštaurácií je zatvorených, ostáva ich aj tak veľa otvorených.

 Chronicky známa fotka – Dubrovnik, to malé modré pri lodi je zájazdový autubus
Chronicky známa fotka – Dubrovnik, to malé modré pri lodi je zájazdový autubus

 Dubrovnik Stari Grad a v pozadí Lokrum
Dubrovnik Stari Grad a v pozadí Lokrum

< >

Pridané: 10.04.2007 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Harley-Davidson

aprilia-day-05-06-2024

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116093 | Včera: 248659